Meglepő, hogy hat a jóga az arcra - Hetente 30 perc is elég hozzá
A jóga nemcsak a testi és a mentális egészséghez járulhat hozzá.

joga szepito hatasai
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Sok mindenre jó a teafaolaj, de nem mindegy, hogy használod »

5 nőies, könnyen elkészíthető frizura szemüvegeseknek »

Annyira megváltozott Bella Hadid, hogy sokan nem hiszik el, hogy nem plasztikáztatott »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Már kezdőként is megtapasztalhatóak a jóga pozitív hatásai, úgy, mint a lelki feltöltődés vagy az izmok tónusosabbá válása. Ugyanakkor a népszerű mozgásforma a bőrnek is kedvez. Szerte a világban, rendre napvilágot látnak a jógával kapcsolatos tanulmányok, melyek egytől egyig azt taglalják, hogyan változtathatja meg hosszútávon az ember életét. 

Az Amerikai Pszichológiai Társaság beépítette kezelési módjai közé a rendszeres jógagyakorlást, egy tanulmányban ugyanis arra a következtetésre jutottak, hogy a torna révén enyhülhetnek a páciensek depressziós tünetei. Amennyiben valaki alaposabban beleássa magát a témába, szép számmal találhat tanulmányokat arra vonatkozóan is, hogy már heti 30 perc jógával késleltethetőek az öregedés jelei.

Legyőzheti a szervezet belső gyulladásait

Az UCLA Egyetem egy korábbi vizsgálatában a kutatók megállapították, hogy naponta 12 perc jógával, nyolc héten keresztül megállítható a szervezet belső gyulladásos folyamata, mely több ízben a felfokozott stresszes életvitel miatt alakulhat ki. Ez a gyulladás hatással lehet az arcbőrre: többek közt pattanásokat, bőrpírt, kiütéseket, ráncokat és allergiás tüneteket is előidézhet. 

Egy másik tanulmányban pedig arról írnak, hogy a kísérlet résztvevői hetente 30 perc jógával nemcsak a súlyfeleslegük leadásánál találták hasznosnak a mozgásformát, hanem a bőrállapotukra is pozitívan hatott, és akár három évet is letagadhattak a valós életkorukból ennek köszönhetően.

Javítja a vérkeringést

A rossz vérkeringés nemcsak visszérproblémákat okozhat, a bőr szépségére is rányomhatja a bélyegét, ami azáltal, hogy nem jut elég oxigénhez, fakóvá, sápadttá válhat. Emellett megnehezíti a bőr tápanyagfelvételét is, így lassabban gyógyulhatnak a hegek, valamint a kollagéntermelés is csökken. Utóbbi pedig létfontosságú anyag a korai ráncosodás szempontjából. A következő videóban megismerkedhetsz tíz keringésjavító jógapózzal, melyek a bőrt is fiatalítják, ragyogóvá és feszessé teszik.

Serkenti az emésztést

A Nemzetközi Jóga Folyóirat egyik tanulmányában részletesen kifejti, hogyan segítheti a jóga az emésztés helyes működését, ami szoros összefüggést mutat a bőr állapotával. A kutatás alapfeltevése szerint ez az emberi szervezet egyik fő hajtóereje, merthogy csak akkor képes felvenni a kellő mennyiségű energiát, ha zavartalanul működik.

A cikk az ajánló után folytatódik

Amennyiben az arcbőr nem jut elég vitaminhoz, ásványi anyaghoz és antioxidánshoz, az pattanások, rosacea, ekcéma vagy akár pikkelysömör kialakulásához is vezethet, illetve felerősítheti a korábban kialakult bőrproblémákat. 

Az arcjóga is feszesíti, fiatalítja a bőrt

Az Északnyugati Egyetem Gary Sikorski, a Happy Face Yoga alapítójával karöltve egy kisebb, 40-65 év közötti nőkből álló fókuszcsoportnak 32 különböző, 1 perc alatt elsajátítható masszázsgyakorlatokat mutatott, majd a résztvevőket arra kérték, hogy nyolc héten keresztül naponta végezzék el a rituálét. Miután letelt a nyolc hét, ugyanezt minden második nap kellett megismételniük. Az alanyokat lefotózták a kísérlet kezdetekor, és húsz héttel később is. 

Dr. Murad Alam, az Északnyugati Egyetem Orvostudományi Karának igazgatóhelyettese, a kutatás vezetője sajtóközleményben számolt be tapasztalataikról: a kísérlet szereplőin egyértelműen látszódott az eredmény, az arcuk ugyanis feszesebb lett, valamint a vérkeringésük is javult. Ha szeretnéd kipróbálni az arcjógát, ide kattintva videón láthatsz és tanulhatsz meg egy egyszerű, de hatásos technikát.

Így tornáztasd az arcodat otthon

A jóga mellett a torna és a masszázs is erőteljes hatással van a bőrre: felpezsdítik a vérkeringést, feszesebbé, rugalmasabbá, élettel telibbé teszik az arcot, és késleltetik a ráncok kialakulását. Mutatunk néhány egyszerű alapgyakorlatot, melyek tényleg hatékonynak bizonyultak.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük