Ezt edd, hogy fiatalodj
Egyszerű öregedésgátló étrend
A ráncok megjelenése ellen könnyedén tehetsz, csak fogyaszd a megfelelő ételeket.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Így szedd ki az alapozót az ecsetből: illatos és makulátlan lesz »

Palvin Barbara elkenődött rúzzsal is dögös – Így még nem láthattuk »

3 kényes kérdés, ami felmerül, ha nem először házasodsz – És a válaszok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges táplálkozás nagy szerepet játszik a bőröd minőségében, azonban vannak bizonyos ételek, amelyek különösen fontosak a fiatalság megőrzése érdekében. Ha szeretnél lefaragni a korodból néhány évet, ezeket fogyaszd!

Antioxidáns ételek

A szabadgyökök káros hatásai többek között a bőr öregedésében is szerepet játszanak. Ezért nagyon fontos, hogy sok antioxidánst juttass a szervezetedbe, ezek ugyanis megakadályozzák a szabadgyökök kialakulását és elszaporodását, így a bőr tovább megőrzi üdeségét és feszesességét, a sejtek könnyebben tudnak lélegezni.

A legjobb, ha naponta fogyasztasz egy csésze zöld teát, ennek ugyanis nagyon magas az antioxidáns-tartalma, de a sütőtök, az áfonya, a citrusfélék, a sima alma és a gránátalma is remek alapanyag lehet, ha szeretnéd elodázni a barázdák megjelenését.

C- és E-vitamin

A vitaminok nemcsak a szervezet megfelelő működésében játszanak lényegi szerepet, hanem a bőr öregedési folyamatainak lassításában is. A C-vitamin ugyanis a kollagénépítés egyik fő alapanyaga, ami fontos ahhoz, hogy a bőr kötőszövete megőrizze feszességét és rugalmasságát. Az E-vitaminról köztudott, hogy a hajra és a körömre jótékony hatással van, de nem véletlenül kerül az arckrémek alapanyagai közé sem, hiszen maga a vitamin is nagyon erős antioxidáns-forrás.
A C-vitamin-bevitel érdekében fogyassz rengeteg citrusfélét, kivit, káposztafélét, csipkebogyót, illetve paprikát, ha pedig az E-vitamin-szintedet szeretnéd feltölteni, akkor magféléket - mandulát, diót, pisztáciát -, spenótot, mézet vagy éppen tojást.

Esszenciális zsírsavak

A ráncok kialakulásának egyik fő oka, hogy a bőr kiszárad, így elveszíti feszességét. Ez nemcsak az életmódtól függ, hanem a környezeti tényezőktől is, például télen sokkal hamarabb válik dehidratálttá a bőr. Ezért különösen fontos, hogy sok esszenciális zsírsavat fogyassz, ezek ugyanis segítenek abban, hogy a bőröd megőrizze a fontos tápanyagokat és a vizet.

Sajnos ezek az anyagok általában csak nagyon kismértékben jutnak be a szervezetbe, ezért kiemelten ügyelni kell a bevitelükre. A különféle hidegen sajtolt olajokban - például az olívaolajban -, a halakban - elsősorban a lazacban - és az állati eredetű zsírokban találhatod meg az esszenciális zsírsavakat, amiket valószínűleg leginkább omega-3 vagy omega-6 zsírsavak neveken ismersz.

Te mit használsz a ráncok megjelenése ellen?

Ezt is szeretjük