8 fontos tápanyag a feszes cicikért
Nem csak a plasztikai sebész és a súlyzók segíthetnek abban, hogy a cicid feszes maradjon, hanem a táplálkozás is.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Az vagy, amit megeszel - tartja a mondás. Számos olyan táplálék létezik, mely elősegíti a jó fizikai állapot és a szépség megőrzését. A legjobban akkor jársz el, ha változatos és tápanyagokban gazdag étrendet követsz.

A vitaminok és az ásványi anyagok nem csak az arcbőrre hatnak, hanem a keblekre is. Éppen ezért, ha sokáig szeretnéd megőrizni feszességüket és formájukat, az alábbi öt tápanyagból ne legyen hiány.

Harc az öregedés ellen

A legfontosabb, hogy kiegyensúlyozott és változatos étrendet kövess, mely bővelkedik - lehetőleg nyers - zöldségekben és gyümölcsökben.

A szépség zálogai a friss és aszalt gyümölcsök, a teljes kiőrlésű kenyér, a búzacsíra, a teljes kiőrlésű gabonák, a hüvelyesek, az olyan olajos magvak, mint a mandula és a dió, a tej, a joghurt, a tojás, a friss sajt, a kék halak, például a szardínia, a sovány húsok, de arra is figyelni kell, hogy az étrend ne tartalmazzon túl sok fehérjét.

A rostok rugalmassága, a bőr, a hajszálerek, a támasztószövet és a tejcsatornák megfelelő állapota nagymértékben függ az általad elfogyasztott vitaminoktól.

A-vitamin

Az A-vitamin nélkülözhetetlen a bőr külső hámrétege és a nyálkahártya épsége szempontjából. Biztosítja a bőr rugalmasságát, összehúzódási és regenerációs képességét, feszességét. Fő forrásai a máj, a kék halak, a tejtermékek és a tojás. A karotinok az A-vitamin provitaminjai, és a sárga, narancssárga, vöröses vagy sötétzöld színárnyalatú zöldségekben fordulnak elő, mint például a sárgabarack, a brokkoli, a tök, a káposzta, a spenót, a paradicsom, a sárgarépa. A karotinok egy részét a szervezet A-vitaminná alakítja, másik része a bőr alatt raktározódik, és védi azt. A nők egyik fontos tápláléka lehet a cseresznye, mely segít megőrizni a bőr szépségét. A- és C-vitamin-tartalmának köszönhetően erősíti a hajszálereket, csökkenti a cellulitisz kialakulásának kockázatát, illetve segíti a folyadék és a toxinok kiürülését a szervezetből.

Folsav, más néven B9-vitamin

A folsav a B11-vitaminnal együtt a vízben oldódó vitaminokhoz tartozik. Kedvező hatású vérszegénység esetén, vagyis a nők számára rendkívül fontos, mivel körükben gyakoribb ez a rendellenesség. A folsav nélkülözhetetlen a vörös- és a fehérvérsejtek képzésében. Erősíti az immunrendszert, jó hatású depresszió ellen. A szájon át szedhető fogamzásgátló szerek, az alkohol és néhány gyógyszer azonban gátolja a folsav felszívódását, főzés közben pedig hő hatására elbomlik. A folsav legfontosabb forrásai a sötétzöld színű, friss zöldségek, az élesztő, a teljes kiőrlésű gabonafélék, az olajos magvak, a máj és a vese.

C-vitamin

A C-vitamin különösen fontos szerepet játszik a bőr fiatalságának megőrzésében, elősegíti a sebek gyógyulását, és erősíti az immunrendszert. Antioxidáns hatással rendelkezik, és a szabadgyökök lekötésének köszönhetően késlelteti a sejtek öregedését. Fokozza a vas felszívódását a szervezetben, és nélkülözhetetlen a kollagén képződéséhez. Nagy mennyiségben fordul elő a citrusfélékben és egyéb gyümölcsökben, például a fekete ribizliben, az ananászban, a kiviben és a zöldségekben, különösen a paprikában és a savanyú káposztában. A flavonoidok fokozzák a C-vitamin felszívódását. A természetben a flavonoidok mindig C-vitaminnal együtt fordulnak elő.

B12-vitamin

Nélkülözhetetlen a vörösvértestek anyagcseréjében és a sejtmegújulásban. Csökkenti az idegrendszer feszültségét és fáradtságát, ezenkívül antioxidáns hatása is van.
A B12-vitamin hiánya súlyos vérszegénységet okoz. B12-vitamint kizárólag állati eredetű táplálékok tartalmaznak: tej és tejtermékek, hús, belsőségek, hal, tojás. A szigorú vegetáriánus étrenden élőknek különös figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy ételeik megfelelő mennyiségű vitamint, különösen B12-vitamint is tartalmazzanak.

E-vitamin

Az E-vitamin antioxidáns hatásának köszönhetően a legjobb öregedésgátló. Számos tanulmány bebizonyította, hogy összefüggés
van az E-vitamin hiánya és a lipidek peroxidációja, valamint a szervezet fokozottabb oxigénszükséglete között.

Az E-vitamin hatása szélesebb körű, ha más antioxidáns vitaminokkal, például A- és C-vitaminnal vagy szelénnel együtt kerül a szervezetbe.
Az E-vitaminnak értágító hatása van, ami a szövetek jobb vérellátását biztosítja. Kedvezően befolyásolja a hormonegyensúlyt. Állati és növényi eredetű táplálékokban is előfordul, legfontosabb forrásai a napraforgó-, a kukorica- és az olívaolaj. E-vitamin-tartalmú a búzacsíra, a teljes kiőrlésű gabona, a zsíros sajtok, a tejtermékek, az olajos magvak - mandula, mogyoró, dió, pisztácia - és az avokádó.

Instagram vs. valóság - A csillámpor alatti igazságról őszintén

A Femina Klub februári vendége Kajdi Csaba modellügynökség tulajdonos, influenszer lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között  arról beszélget, hogyan befolyásolja az emberek önképét a közösségi média, milyen árnyoldalai vannak a modellkedésnek, illetve mennyit számít a forma (szépség) mögötti tartalom (személyiség) a siker elérésében?

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2023. február 27. 18 óra

Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Esszenciális zsírsavak

Az esszenciális zsírsavak - omega-3 és omega-6 - elősegítik, hogy a bőr megtartsa nedvességtartalmát, és ne száradjon ki. Az esszenciális zsírsavak hiánya a szervezetben a bőrproblémák mellett hajhullást okozhat. Az esszenciális zsírsavak a halfélékben, a pisztrángban, a lazacban, az Atlanti-óceánban honos kék tonhalban fordulnak elő, továbbá a lenmagban, a szezámmagban és a napraforgómagban, melyekkel kiegészítheted az étrended.

Az esszenciális zsírsavak a szervezet összes szövetének sejtmembránjában megtalálhatóak, ezért nem meglepő, hogy hiányuk a szövetek súlyos elváltozását okozhatja. Emellett fokozottan reaktív és rövid életű molekulák egy csoportjának, a prosztaglandinnak és a leukotriénnek is előfutárai, melyek hormonként is működhetnek, és egyfajta kémiai hírnökök szerepét töltik be, szabályozva így a szervezet számos folyamatát.
 

Az esszenciális zsírsavak táplálékkiegészítők formájában történő fogyasztása biztosítja a zsírsavak megfelelő egyensúlyát.

Szkvalén

A szkvalén a zsírok egy fajtája, mely az A-, D- és E-vitaminhoz hasonló hatással rendelkezik. Japánban és más ázsiai országokban több éve eredményesen alkalmazzák a bőrproblémák kezelésére. A szkvalén képes szintetizálni a sejteken belüli oxigént, miáltal kedvezően hat az anyagcsere reakcióira, vagyis egyben a szervezet egészségére is. Antioxidáns hatással rendelkezik, fontos szerepet játszik a hormonműködés szabályozásában, erősíti az immunrendszert, és fokozza a toxinok kiválasztását. Elsősorban a cápamájolajban, az olívaolajban és egyéb növényi olajokban fordul elő.

 

Egy nőies növény

A görögszéna - Trigonella foenum-graecum L. - a Földközi-tenger medencéjéből és Délkelet-Ázsiából származó növény, melyet már az ókori Keleten és Görögországban is használtak a nők a teltebb idomok elérése érdekében. A görögszéna elsősorban nők által használt növény, mely a női betegségek gyógyítására alkalmas.

A görögszéna prohormonokat tartalmaz, ami miatt szívesen fogyasztják gyógyteaként a mell szépségének és feszességének megőrzésére. Hagyományosan szoptató anyák fogyasztották a tejtermelés fokozására, napjainkban azonban keserű íze miatt, ami átmegy az anyatejbe, sok szakember nem javasolja. Jelenleg kapszula formájában forgalmazzák.
 

Cikkünk Az egészséges és szép mell című könyv alapján készült.

A könyv egyebek között a következő témákat tartalmazza:
  • a legjobb mellszépítő gyakorlatok
  • a test külső-belső hidratálása
  • a megfelelő méretű melltartó kiválasztása
  • a testtartás javítása
  • egészséges, kiegyensúlyozott étrend
  • a mell feszességének javítása hidroterápiával
  • táplálékkiegészítők
  • a túlzott napozás veszélyei.

Kiadja az Alexandra Kiadó.
Ára 2959 forint.
A könyvet itt megrendelheted!
Ezt is szeretjük