Hogy lehet gyorsan eladni egy lakást? 5+1 trükk az ingatlanostól, ami vonzóvá teszi az otthonodat

Ha az ember bevet néhány trükköt, könnyebben mehet a ház vagy lakás eladása. Az ingatlanszakértő hasznos tanácsokat adott.

Lakáseladási trükkök
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Költözés, szebb vagy nagyobb otthon vásárlása és sokféle más élethelyzet is vezethet oda, hogy az ember eladja ingatlanát.

A tulajdonosok a legtöbb esetben nem tervezik éveken át hirdetni lakásukat vagy házukat, hanem szeretnének rá mielőbb vevőt találni. A gyors siker érdekében bevethető néhány apró trükk, melyek segítségével vonzóbbá tehető az ingatlan. Török Dávid, az Otthon Centrum ingatlanszakértője hét trükköt árult el a sikeres eladáshoz.

Mi teheti vonzóbbá az ingatlant?

Bár a kínált lakás aktuális állapotában is lehet szép és csalogató, mindig van mit újragondolni, megváltoztatni a mielőbbi siker érdekében. Az ingatlanszakértő szerint a titok sokszor az apró részletekben rejlik, és ennek nyomós oka van. Az első számú eladási trükk tehát a hangulatteremtés.

- A legtöbb ember hangulatot vásárol valójában, ezért azzal tehetjük vonzóvá az ingatlant, ha életérzést tudunk átadni. Érdemes kihangsúlyozni az ingatlan előnyeit. Pusztán azzal is, hogy valaki rendet rak a lakásban, alaposan kitakarít, meglepően nagy változásokat lehet elérni. Az értékesítést megelőzően jó ötlet minél inkább kiüríteni, letisztítani a lakást, elrejteni a személyes tárgyakat. A sok holmi eltereli az érdeklődő figyelmét, rontja a térérzetet, így nehéz meglátni a lakásban rejlő potenciált - mondja a szakértő.

A lakás hangulata még olyan egyszerű apróságokkal is kellemesebbé tehető, mint a friss virág az asztalon vagy néhány szép szobanövény, ám a hangulatteremtő eszközökkel jobb csínján bánni. Sokan például egy kellemes illattal igyekeznek a vevő kedvére tenni, de ezzel bakot lőhetnek: az ízlés az illatok terén rendkívül szubjektív.

- Az illatok használata rosszul is elsülhet. Valaki azt mondja, a kávé illata vonzó, de mi van, ha a potenciális vevő nem kávézik? Lehet, hogy még zavarni is fogja. Ami viszont fontos, és érdemes rá figyelni, hogy az eladó mindig szellőztessen, mielőtt érdeklődőt fogad ­- tanácsolja az ingatlanszakértő.

A cikk az ajánló után folytatódik

Kiút a társfüggőségből - Hogyan szabadulj meg a mérgező kapcsolatoktól?

Knapek Éva klinikai szakpszichológus, tabuk nélkül beszél a társfüggőség jellemzőiről, és bemutatja a kialakulásának okait, a kapcsolati dinamikákat, és a felismeréshez vezető jeleket a saját életünkben, közeli kapcsolatainkban. A Femina Klub januári előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz hogyan léphetsz ki ezekből a helyzetekből, és hogyan alakíthatsz ki egészséges, egyenrangú kapcsolatokat. 

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2025. január 7. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Mikor ideális az érdeklődők fogadása?

A második eladási trükk a megfelelő időpont megválasztása. Nagyon sokat számít ugyanis, hogy a tulajdonosok mely napszakban mutatják meg az ingatlant az érdeklődőknek, hiszen a fényviszonyok pozitív és negatív irányba is sodorhatják a helyzet alakulását.

- Akkor a legjobb megmutatni a lakást, amikor a legvilágosabb. Ha reggel süt oda a nap, tehát keleti fekvésű az otthon, akkor délelőtt, ha este, azaz nyugati fekvésű, akkor délután. A naplemente óráiban nem a legszerencsésebb érdeklődőt fogadni, sötétben pedig kifejezetten előnytelen. Este csak akkor szabad, ha van panoráma, és az eladó meg akarja mutatni a kivilágított várost, vagy ha nem először jönnek megtekinteni a lakást. 

Van úgy, hogy a tulajdonosok nagyobb változtatásokat is készek elvégeztetni a sikeres és gyors eladás érdekében, mert attól tartanak, a rosszabb állapotú részletek - egy szemlátomást felújításra szoruló fürdő, egy foltos fal - elvehetik a vevő kedvét a vásárlástól. Bár a csinosítgatással növelhető lehet egy ingatlan értéke, ebben is könnyű hibázni.

- Amennyiben valaki hajlandó anyagilag is beruházni, úgy a fürdő és a konyha felújítása növelheti a leginkább a lakása értékét. Eléggé ingatlanspecifikus, hogy min célszerű változtatni. Sokszor a tulajdonos úgy gondolja, jó állapotú a lakása, miközben a valóságban átlagos vagy felújítandó. Akinél utóbbi a helyzet, annak azt szoktam javasolni, hogy inkább ne csináljon vele semmit. Olyan illető számára, aki nem ért hozzá, a ráfordított összeg nem térül meg.

A szakértő hozzátette, hogy a lakás szépítgetésével akkor is mellélőhet az ember, ha nem újítja fel teljesen az ingatlant, csak egy-egy területét, szegletét. Ez esetben ugyanis a vevők valószínűleg úgy fogják gondolni, hogy a tulajdonos spórolni akart. A félmegoldások választása tehát a legrosszabb út.

Így érdemes befotózni az ingatlant

A harmadik eladási trükk a jó fotó. A fényképeknek meghatározó a szerepe abban, milyen gyorsan kelhet el a ház vagy lakás. Ha egy szép ingatlant rossz fotókkal hirdetnek, kisebb az esély a sikerre, de a jó képek sokat lendíthetnek egy átlagos lakás kelendőségén is.

- Az ingatlanról készült képek valójában névjegykártyaként szolgálnak. Meglepő, mennyien panaszkodnak a rossz fotókra lakáskeresés során, majd amikor az ő ingatlanukat akarják eladni, ugyanazokat a hibákat követik el, mint mások. Éppen ezért néhány jó képpel könnyű kitűnni a többi hirdetés közül.

A szakértő praktikus tanácsokat is adott a fényképezéshez lakásukat eladni készülőknek:

1. Legyen rend, pakoljanak el mindent szem elől, amit tudnak.

2. Keressék meg azt a szöget, ahonnan a legnagyobbnak tudják láttatni a teret. Kis tereknél érdemes fentről fotózni.

3. Napközben fotózzanak, jó időben, de ne akkor, amikor szemből süt be a nap, mert úgy kiég a kép.

4. Ne legyen a képen oda nem illő dolog: gyerek, háziállat, takarítószer.

5. Ha nem profi géppel dolgoznak, akkor érdemes minden lámpát felkapcsolni a fotózás során.

Nem véletlen, hogy sok sikeres ingatlanszakértő dolgozik állandó vagy alkalomszerűen felkért, profi fotósokkal. Némi anyagi áldozattal bárki rendelhet ilyen szolgáltatást. Mivel a lakáseladás hamarabb összejöhet, és sikeresebb lehet, az erre fordított összeg megtérül, a befektetés tehát nem lesz hiábavaló.

Milyen a jó hirdetőszöveg?

A képekhez hasonlóan a hirdetőszöveg is lényeges, sőt kulcsszerepe van: ez a negyedik eladási trükk. Bár nem könnyű eltalálni a megfelelőt, kis odafigyeléssel és megfontoltsággal nem is lehetetlen.

- A jó hirdetőszöveg nem túl hosszú, informatív, az érdeklődő olyanokat tud meg belőle, amik az adatokból nem derülnek ki, és fontosak lehetnek. Legyen megszerkesztve, legyen tagolt, és ne egy ömlesztett maszlag. Legyen logikusan felépítve. Munkám során egy hirdetési szöveg megírását megelőzően el szoktam képzelni, ki annak az adott ingatlannak a potenciális vevője, és úgy fogalmazom meg a leírást, hogy ehhez a csoporthoz szóljon, és azokat az információkat tartalmazza, ami az adott célközönségnek fontos - tette hozzá személyes tippjét a szakértő.

Török Dávid szerint nincs általános recept, hogy a szövegbe az ingatlan milyen tulajdonságait szükséges beleírni, mivel minden lakás más. Talán épp az egyediségük az, amire jó a fókuszt helyezni.

- Nehéz konkrétan megmondani, mit érdemes kiemelni a lakás tulajdonságaiból, mert mindig mást. Van, hogy a ház adja el az ingatlant, van, hogy a környék, van, hogy egy korábbi lakó - akár híresség, aki ott élt -, van, hogy a történelme, és van, amikor a kilátás. Mint korábban említettem, az emberek életérzést akarnak vásárolni, ezért a cél az érzelmek kiváltása.

A szakértő plusz egy trükkjét is érdemes megszívlelni: szerinte nagyon sokat segíthet az eladásban, ha az aktuális tulajdonos elmeséli a jelentkezőknek, hogy miért éppen az adott házat vagy lakást választotta egykor. Ehhez a személyes történethez ugyanis mások is tudnak kapcsolódni.

A hibákat is megfelelően kell tálalni

Ritka az az ingatlan, amelynek ne lennének hibái. A tulajdonosok számára gyakran okoz fejtörést, elhallgassák-e ezeket, hiszen ez becsületbeli és jogi kérdéseket is felvet, ugyanakkor az előnytelenségek el is tántoríthatják a potenciális vevőt:

- Én sosem javasoltam, hogy rejtsünk el, és ezt senkinek sem ajánlom. Ha tudok egy hibáról, és rákérdez az ügyfél, van-e tudomásom róla, akkor elmondom neki. Külön nem feltétlen hívom fel rá a figyelmét, feltéve, hogy nem nagy horderejű dologról van szó. Hozzáteszem, a komoly hibák általában látszanak, ezért nem kell rájuk felhívni a figyelmet, hanem el kell magyarázni az okát, és megoldási javaslatot tenni a kijavítására - mondja a szakértő.

Blöff: igen, vagy nem?

Sokan próbálkoznak a blöffölés módszerével, gondolván, hogy ha kapósabbnak tüntetik fel ingatlanjukat annál, mint amilyen valójában, a vevők megijednek, hogy elhappolják előlük a lehetőséget. Az ingatlanszakértő viszont óva inti az eladókat a felesleges játszmázástól.

- Blöffölni soha, semmiben sem érdemes. Az őszinte, nyílt, egyenes kommunikációban hiszek. Az emberek tudat alatt úgyis észlelik, mikor mellébeszélünk, mert lesz egy megmagyarázhatatlan, rossz érzésük - mondja.

D
Török Dávid

Sikeres és keresett ingatlankereskedő, az Otthon Centrum szakértője, aki több szakmai elismerés mellett 2019-ben elnyerte Az Év Ingatlan-tanácsadója címet is.

Álomotthonok apró garzonokból

Az alapterület nem minden: ilyen kicsi terekből is kialakítható az álomlakás.

Álomotthonok egy apró garzonból: olyan szépek, hogy most azonnal beköltöznénk

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük