Ezért alszol rosszul! - A hálószobád 5 legnagyobb hibája
Elég egy rosszul megválasztott szín vagy az ágy nem megfelelő elhelyezése a kialvatlansághoz.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Nőies, csábító illatok a téli szezonra: parfümkörkép újdonságokkal »

Így készíts tökéletes frizurát egy zokni segítségével: 8 pofonegyszerű trükk »

Egy ügyes trükk, amitől élénkebb lesz a rúzs színe a szádon: világosító ajakradír házilag »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ember naponta átlagosan hat-kilenc órát tölt a hálószobában. Sokak számára ez a leghosszabb egy helyben eltöltött idő, éppen ezért a szoba elrendezésével, dekorációjával, illetve az ágy elhelyezésével sokat kell tenned azért, hogy megfeleljen a funkciójának.

A jó alvás az egészséges életvitel elengedhetetlen része, a hálószobának pedig elsősorban a pihentető alvást kell szolgálnia, melyből ébredve frissnek, élettelinek és tettre késznek érzed magad.

Ha képtelen vagy végigaludni az éjszakát, rendszeresen fejfájással ébredsz, és úgy érzed, nem bírod magad kipihenni, ideje alaposan szemügyre venned a szoba berendezését. Könnyen lehet, hogy nem veled, hanem a színeivel, a benne lévő tárgyakkal és az elrendezéssel van a gond.

Ha rossz helyen van az ágy vagy a hálószoba

A kialvatlanság és az álmatlanság hátterében az ágy rossz elhelyezése is állhat. Az a legjobb, ha az ágyat érik a felkelő nap sugarai, hiszen ezáltal töltődsz fel energiával már kora reggel. Az viszont nem jó, ha az ágyat éri az utcai lámpa fénye, vagy éppen a háló nyitott ajtaja mellett a szomszéd lakás vagy a lépcsőház fényei beszűrődhetnek.

Olyan részt találj számára a hálószobában, ahol elég sötét van, és ahol nem zavarhatja meg semmi az álmod.

Ahogy az ágy, úgy a hálószoba elhelyezkedése is fontos. Ha a feng shui útmutatására hagyatkozol, akkor azt a helyiséget nevezd ki hálószobának, amelyik a legnyugalmasabb. A felnőttek számára a hálószoba elhelyezése a lakás középpontjához viszonyítva északra, északnyugatra vagy nyugatra ideális, bár az északi oldal csendesebb, nyugodtabb. Ez különösen azoknak kedvező, akik nehezen alszanak.

Rosszul megválasztott színek és anyagok

Bármennyire szeretnéd, hogy a hálószoba is olyan mutatós legyen, mint a nappali, nem szabad elfelejtened, hogy ez a pihenés helye. Természetesen nem kell a lakás más helyiségeitől eltérően berendezned, ne hagyd azonban, hogy kizárólag a trendek diktáljanak a kialakításánál. A kemény, fényes felület - például az üveg, a fém vagy a márvány - nem idevaló, ezek ridegséget kölcsönöznek a hálónak, melynek éppen puha, kényelmes, barátságos légkört kellene árasztania.

A padlóra kerüljön szőnyeg, a függönyök könnyűek legyenek, lehetőleg fából készült bútorok kerüljenek ide, és az sem árt, ha nem zsúfolod tele a hálószobát.

A nyugodt légkör nyugodt éjszakát eredményez. A színek tekintetében a finom vöröset, a pasztellszíneket és a krémes árnyalatokat részesítsd előnyben. Az egyszínű fal helyett válassz olyan tapétát, melyet szabálytalan mintázat díszít, ez nyugtatóan hat majd éjszaka, és jobban tudsz aludni.

Elektromos berendezések és az ébresztőóra

Valóban kényelmes az ágyból nézni a tévét, az elektromos berendezéseknek azonban nem a hálószobában van a helyük. Ezek ugyanis elektroszmogot hoznak létre, ami megzavarja az alvást. Ha nehezen alszol el, vagy rendszeresen felébredsz, már az is sokat segíthet, ha ezeket kiköltözteted a hálóból.

Az ébresztőóra sincs jó hatással a nyugodt alvásra. Természetesen ezt nem érdemes kiköltöztetni, viszont fordítsd el úgy, hogy az ágyból ne lásd, mennyit mutat. Ha felriadsz, és ránézel - ami szinte elkerülhetetlen -, rögtön azon kezdesz majd töprengeni, hogy hogyan leszel képes másnap ilyen kevés alvás után helytállni. Elég egyetlen pillantást vetni az órára, hogy szorongani kezdj.

Vigyázz!
Az alvászavart komolyan kell venni: az álmatlan éjszakáknak hosszútávon súlyos egészségügyi következményeik lehetnek. Ismerd meg őket! »

Amikor a párna és a paplan a felelős

Sok párna és paplan tartalmaz olyan töltőanyagot, mely kellemetlen szagú és irritáló lehet. A vegyszerekre érzékenyek emiatt fejfájással, hányingerrel ébredhetnek, vagy allergiás reakciók törhetnek rájuk, melyek megzavarják a nyugodt alvásukat.

Sok ágyneműt kezelnek formaldehiddel, ami szintén álmatlanságot okozhat. Ha alvásproblémáktól szenvedsz, érdemes természetes anyagból - pamutból, lenvászonból - készült ágyneműt beszerezned, mely nem okoznak allergiát.

Cikkünk megírásában Simon Brown Fengsuj a gyakorlatban, valamint a Reader's Digest 1001 otthoni gyógyír című könyve segített.

Ezt is szeretjük