Erről sose beszélj a munkahelyen, ha jót akarsz magadnak - A fizetésemelésed is múlhat rajta

Van néhány téma, amit nem szabad említeni a munkahelyen, mert számos negatív következménnyel járhat.

Tiltott témák munkahelyen
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mivel mindenki rengeteg időt tölt a munkahelyén, természetes, hogy a kollégák sokat beszélgetnek egymással, és nem csupán az elvégzendő feladatokról, projektekről. Gyakran kialakul baráti viszony a dolgozók között, ám ennek ellenére is van néhány dolog, amit nem érdemes megvitatni az irodában.

Bizonyos témák kellemetlen helyzetbe hozhatnak, és a főnök fülébe visszajutva akár a fizetésemelésedet és az előléptetésedet is veszélybe sodorhatják, sőt még meg is akadályozhatják. A HR-esek szerint a következőket ne hozd szóba, ha jót akarsz magadnak.

Negatív vélemény az előző munkahelyről

Akármennyire is bántak veled rosszul az előző munkaadóid, vagy akármennyire is volt borzasztó a környezet, a fizetés, semmiképpen se panaszkodj a kollégáknak vagy a főnöknek az új helyen. Jason Carney HR-vezető szerint, ha valaki szitkozódva emlegeti a céget, ahol dolgozott, vagy az egykori kollégákat, az éretlennek mutathatja a vezető szemében, és azt üzeni, hogy nem vállal felelősséget saját tetteiért, viselkedéséért, hanem inkább másokat hibáztat. Bár lehet, hogy nem így van, fontos azt is figyelembe venni, hogy az új emberek nem tudják, mi volt az előző helyen, és ez alapján alakítanak ki magukban egy képet a kollégáról.

Panaszáradat

Érthető, ha néha panaszkodni támad kedved a munkára, a főnökre vagy a sok feladatra, hiszen néha-néha mindenkivel előfordul. De igyekezz inkább magadban tartani ezeket a gondolatokat addig, amíg nem találkozol a pároddal vagy egy baráttal, aki meghallgat. Ha ugyanis a kollégákra zúdítod rá az összes negatív gondolatot, az könnyedén olyan ember fülébe juthat, akiébe nagyon nem kellene. Peter Yang cégvezető szerint gyakran előfordul, hogy egy hasonló eset miatt ugrik valaki előléptetése vagy fizetésemelése.

A politizálás sosem jó ötlet

Sarah Johnson, egy toborzócég munkatársa szerint munkahelyen politizálni igen veszélyes ötlet. Számtalan nem kívánt és felesleges konfliktust szülhet, ráadásul, ha a felettesed más nézeteket vall, az azt is eredményezheti, hogy antipatikussá válsz majd a szemében, így pedig kevesebb eséllyel számíthatsz majd magasabb fizetésre vagy pozícióra. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Hogy állsz a munkakereséssel?

Nihar K. Chhaya azt is kiemelte, hogy semmiképp sem érdemes említened, ha új munka után nézel, vagy csak nyitottan állsz a lehetőségekhez. Ha többeknek elmondod, a főnököd is könnyedén tudomást szerezhet róla, és sosem tudhatod, mit vált ki belőle a hír. Vannak, akik ilyenkor elgondolkoznak, hogy mit tehetnek azért, hogy megtartsák az alkalmazottat, de a legtöbben inkább kiakadnak, vagy sértésként veszik, ez pedig a viselkedésükben is gyakran megnyilvánul. Előfordulhat, hogy megpróbál majd keresztbe tenni neked a főnök, vagy bosszút akar állni azért, mert ott szeretnéd hagyni a céget.

Intim párkapcsolati részletek

Egyáltalán nem baj, ha elmondod, hogy párkapcsolatban élsz-e, a gyermeked hobbijáról mesélsz, vagy hasonló, olyan felületesebb családi ügyeket említesz, melyek csak pozitív irányba terelhetik a beszélgetéseket. De vannak olyan témák, például a szexuális élet, a magánéleti problémák, melyek azt eredményezik, hogy a beszélgetőpartnerek kellemetlen helyzetben érzik majd magukat. Egyrészt azért, mert a munkahelyen nem illik ilyenekről beszélgetni, másrészt pedig azért, mert ezek megvitatásához szoros baráti kapcsolatra van szükség két ember között. 

Nikita Lawrence cégvezető szerint ezekhez hasonlókat csakis egy vagy két olyan munkatárssal lehet megbeszélni, akikben teljesen megbízol, és akikkel már tényleg régóta legjobb barátok vagytok a munkahelyen kívül is. Ha nem így teszel, az azt is eredményezheti, hogy mások zavaróan közvetlennek találnak majd, olyan személynek, aki nem ismeri az illemet és a határokat - ez pedig az előléptetés szempontjából sem jó dolog.

Így leszel gyorsan szimpatikus

Ha biztosra szeretnél menni, és el akarod érni, hogy a főnök és a kollégák is megkedveljenek az új munkahelyen, akkor vesd be a következő taktikákat. Garantáltan működnek.

10 mozdulat, amivel tudat alatt mindenkiben szimpátiát keltesz: figyelj rájuk az első percekben

Nézegess képeket!

Elolvasom

Fotók: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük