Nagyobb társaságban folyton szorongsz? A terapeuta szerint így küzdhető le a félelem és a stressz
A szakértő egyszerű, de hatékony technikái szociális fóbiával küzdőknek.

szorongo no cover
Ez is érdekelhet

Országos Iskolakert-fejlesztési Program: úton egy környezettudatos generáció felé (x)

Bónusz napok a dm-ben: szuper ajánlattal vár kedvenc drogériád (x)

beauty and style

Ez a blézer az őszi szezon legdögösebb viselete: még a snassz szetteket is menővé teszi »

Michael Jackson 22 éves lánya igazi vadóc: vagány fotókon a gyönyörű modell »

Feszes, kerek csípőt formál, és tónusosabbá teszi a comb külső részét: 10 perc edzést mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szociális szorongás rengeteg embert érint. Különböző szintjei vannak, léteznek enyhébb és súlyosabb esetek is. A fóbiával küzdők félnek a társasági helyzetektől, a szerepléstől, a megszólalástól, és feszengenek, szoronganak a hasonló szituációkban. Gyakran egy nagyobb társaságban is kellemetlenül érzik magukat, de sokaknál még problémásabb, ha ki kell állniuk mások elé, és például beszédet, előadást tartani. 

Szerencsére léteznek olyan praktikák, melyek segítenek leküzdeni a szorongást, és megbirkózni az ilyen helyzetekkel. Chloe Brotheridge hipnoterapeuta és szorongásszakértő a Psychology Today oldalán mesélt ezekről. A legegyszerűbb, leghatásosabb technikákat válogattuk ki.

Vizsgáld meg a gondolataidat!

Chloe Brotheridge azt tanácsolja, hogy a hasonló szituációkban mindig figyeld meg a felbukkanó negatív, bizonytalan gondolatokat, így ugyanis hatékonyan csökkentheted a stresszt. Azonosítsd azokat, amik szorongást okoznak, majd kérdezd meg magadtól, hogy miért gondolod így, hogyan érzel velük kapcsolatban, vagy hogy mindig a legrosszabbat feltételezed-e. 

Ahogy szép lassan elmélázol, képes leszel realisztikusabban látni a helyzetet, megváltoztatni a gondolkodásodat, és arra is rájöhetsz, hogy indokolatlan a túlzott félelem. Ez egy hosszú folyamat, de ha rendszeresen gyakorlod, erőteljes hatást érhetsz el.  

A mindfulness ereje

A mindfulness segít abban, hogy mindig igazán jelen légy, átéld a pillanatot, és tudatosan állj hozzá a gondolatokhoz, az érzelmekhez, bármiféle negativitás vagy ítélkezés nélkül. A rendszeres meditáció igen hatásos lehet a szociális szorongással küzdőknek, de az is, ha a kellemetlennek vélt szituációkban nem azon gondolkodsz, hogy mi történik majd, mi sül majd el rosszul, hanem arra koncentrálsz, ami éppen történik.

A cikk az ajánló után folytatódik

Feszültségoldás természetesen

A Zen illóolaj-keverék relaxáló, harmonizáló illatkombinációjával segíti a napi stressz legyőzését, finom illatának köszönhetően pedig nyugalommal, vidámsággal tölti meg a teret. Ha téged is legyűrnek a feszültséggel teli mindennapok, válaszd ezt a megoldást.

Tudj meg róla többet!

Promóció

Ne magadra koncentrálj!

A társasági szituációkban az ember könnyen beleragad a káros gondolatok spiráljába, és hajlamos csakis önmagára fókuszálni - arra, hogy hogyan ítélik majd meg mások. A legtöbben persze rögtön azt feltételezik, hogy negatívan, de ez valójában nem így működik. Igyekezz ne magadra koncentrálni, vagy arra, hogy a többiek mit gondolnak rólad. Fókuszálj a környezetedben lévőkre, próbálj kapcsolatokat létesíteni, és mindig jusson eszedbe, hogy senki sem tökéletes. 

Egy mély lélegzet sokat segít

Túlzottan egyszerűnek hangozhat, de egy mély lélegzetvétel valóban érezhetően csökkenti a stresszt, a szorongást. Ha teheted, ülj le kényelmesen, és vegyél egy olyan nagy levegőt, amilyet csak tudsz. Tartsd bent négy másodpercig, majd fújd ki lassan, aztán töltsd meg újra levegővel a hasadat, és engedd ki a saját tempódban. Ismételd addig, amíg nem érzed, hogy visszaállna a normálisra a szívverésed, a pulzusod. A technika a szédülést, az izomfeszülést és az izgulás okozta mellkasi nyomásérzést is képes csökkenteni.

A magabiztosság látszata

A magabiztosság nem csak veleszületett tulajdonság: tanulni is lehet. Remekül beválik, ha a kellemetlen helyzetekben önbizalommal telinek mutatkozol. Koncentrálj erre tudatosan, húzd ki magad, emeld fel a fejedet, próbálj beszélgetni, és légy asszertív. A magabiztosság látszata segít leküzdeni a félelmet, és ahhoz is hozzájárul, hogy az emberek pozitívabban, nyitottabban álljanak hozzád.

Mindezek mellett fontos, hogy légy kedves és türelmes önmagaddal, de mindig próbálj kihívásokat találni, vagy olyan helyzeteket, ahol gyakorolhatsz, bizonyíthatsz. Néha mozdulj ki a komfortzónádból, hiszen szoktatással és gyakorlással könnyebben leküzdheted a problémát. Ha viszont semmi sem segít, érdemes felkeresni egy szakértőt.

Szimpátiakeltő mozdulatok

A testbeszéd nagyon sokat számít az ismerkedéskor, és később a kommunikáció során is. De nemcsak az fontos, hogyan gesztikulálsz, hanem akár az is lényeges lehet, hogy milyen irányban állsz, vagy merre néz a lábfejed. Nézd végig a képeket, és tudd meg, mit kell tenned a találkozás utáni első percekben ahhoz, hogy biztosan elnyerd a másik szimpátiáját.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük