4 módszer, ami gyorsan csökkenti a stresszt a pszichológusok szerint: nem szabad elhanyagolni a lelkedet
Az öngondoskodással betegségek előzhetők meg, és javítható vele a testi-lelki egészség.

GettyImages-769718545
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az öngondoskodás olyan tevékenységeket foglal magába, amelyeket az ember saját egészsége javítása vagy helyreállítása érdekében végez.

Az öngondoskodás rendkívül pozitív hatással lehet az egészségi állapotra, így értékes gyakorlatot jelent. Szerencsére sokféleképpen gyakorolhatja az ember.

A stressz csökkentése

A legújabb kutatások szerint a természettel való napi érintkezés segíthet csökkenteni a szorongást és a depressziót, és közben javítja egészségünket. Valójában a szabadban sok minden javíthatja egészséget - a napfény, a friss levegő, a föld a lábad alatt, a fák illata. Ha rendszeresen átéled ezeket, az is egy módja az öngondoskodásnak.

GettyImages-1288290838
Fotó: Fiordaliso / Getty Images Hungary

A kutatások azt mutatják, hogy a nyugodt zene hallgatása csökkentheti a kortizolszintet, ami egy fontos stresszhormon. A binaurális ütemek, azaz a mindkét fülben két hangszínnel, kissé eltérő frekvencián játszódó zenék, ugyancsak hasznosak lehetnek a fókusz növelésében.

A mély légzés gyakorlásával aktiválható a paraszimpatikus idegrendszer, azaz a megnyugtató rendszer. Az egyik egyszerű légzési gyakorlat a dobozlégzés. Ez azt jelenti, hogy négyig számolva, egy négyzetet elképzelve belélegzünk, négyig számolva bent tartjuk, négyig számolva kilégzünk, majd négyig számolva megint bent tartjuk a levegőt. Próbáld ki néhányszor, hogy megtudd, milyen érzéseket kelt benned!

A pozitív érzelmekről való gondoskodás is egy fontos módszer. A pozitív érzelmek generálásához megpróbálhatunk optimistábban gondolkodni, élvezni a jó pillanatokat. Ezek egy pozitivitás felé ívelő spirált indíthatnak el, és segítenek jobban érezni magad, javítani a társas interakciókat is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Néha az emberek frusztrálttá válnak, amikor kipróbálnak egy stresszcsökkentő, öngondoskodási tevékenységet, majd ez nem igazán segít nekik, és nem érzik megfelelőnek. Ha ismerős, akkor hasznos lehet, ha más stratégiákat próbálsz ki. Néhány példát is említve, a mindfulness meditáció vagy a vegán étkezés valójában nem mindenkinél működik. Próbálj ki különböző tevékenységeket, hogy megtaláld a számodra megfelelőt!

Gyakorlást igényel, hogy megtanulj arra figyelni, hogy mi hasznos a számodra, és mi nem. Például előfordulhat, hogy mindennap edzel, de kezded kimerültnek érezni magad. Ebben az esetben lehet, hogy a testmozgás nem az a fajta öngondoskodás, amire abban a pillanatban igazán szükséged van.

Általában véve, ha odafigyelsz arra, hogy gondolataid és viselkedésed milyen érzéseket kelt benned - rövid és hosszú távon -, azzal segíthetsz magadnak a legtöbbet kihozni az öngondoskodásból.

10 nyugtató hatású gyógytea

A gyógynövényekből készült teák oldják a feszültséget, megszüntetik a stresszt.

(Képek forrása: Getty Images.)

Ezt is szeretjük