Ha ma az ember felmegy a netre, kinyitja az újságot vagy bekapcsolja a tévét, a nőknek szóló reklámok nagy többsége - zömében a kozmetikumoké - ideális képet fest a nőkről, vagyis azt az állapotot ábrázolja, amit elérhetnek, ha egy bizonyos terméket választanak. Mivel a reklámok azonban utólagos retusáláson és komoly számítógépes utómunkálatokon mennek át, a bemutatott kép túl tökéletes, messze nem természetes, ezáltal elérhetetlen eredményekkel kecsegtet. Ez nagymértékben rombolja - akár tudattalanul is - a nők önbizalmát, akik elégedetlenségükben, hinni akarván, hogy tényleg olyan jó eredményt ad az a bizonyos termék, a boltban kötnek ki.
Ez a módszer a reklámiparban - vagyis annak az érzésnek a felébresztése a nőkben, hogy csúnyák, nem kívánatosak és ápolatlanok - azonban nem új keletű. Pár évtizede olyan hirdetésekkel voltak tele a lapok és a tévé, amelyek gorombaságokkal "pirítottak rá" a nőkre külső - teljesen természetes, emberi - tulajdonságaik miatt, megoldást kínálva egy-egy termékkel. Nézz meg hét ilyen felháborító reklámot!

Hogy érezheted magad nőiesnek, mikor bajuszod van? - mivel a nők sem műanyagból vannak, nem nagy dolog, ha valakinek van egy-egy világos kis pihe az arcán. Mégis szégyellnivalóként állították be.
Fotó: www.pinterest.com/erinb25/retro-sexism/

Így nem nézhet ki egy nő! - a körte alakot kifogásoló melltartóreklám a hatvanas évekből.
Fotó: www.pinterest.com/mickishel/sexist-and-racist-ads-ugh/

Naprakészek a bugyijaid? - ha már fehérneműreklám, íme, egy, a bugyiállományra kérdező hirdetés. Egyrészt indiszkrét, másrészt szégyellnivalónak állítja be a meglévő fehérneműket.
Fotó: www.pinterest.com/pin/130322982936911116/

Ha népszerű akarsz lenni, nem lehetsz vékony! - igaz, ez a meglátás szimpatikusabb mai szemmel, mint a napjainkban szorgalmazott soványság, de átgondolva, hogy milyen rosszul eshetett ezt olvasni a hízni képtelen vékony alkatúaknak, máris más fénybe kerül.
Fotó: www.pinterest.com/brooke_theisen/old-ads/

Szép, de buta. Nem ismeri a hosszan tartó vonzerő első számú szabályát, a tartósan ható dezodort - ergo, akinek nincs ilyenje, az nem vonzó a férfiak szemében, bármennyire is ad magára. Tény, hogy a dolog hasznos, viszont régen nem használták széles körben.
Fotó: www.pinterest.com/carolemeder/vintage-ads-2nd-board/

A férfiak utálják a folyó orrot - ezt persze valahol értjük, nyilván nem a leggusztusosabb, de nem szabadna egy megfázás miatt senkivel sem elhitetni, hogy nem tetszik a férfiaknak.
Fotó: www.pinterest.com/thrifthound/it-was-a-mans-world-vintage-sexism/

Ne öregedj meg, drágám - a nő tehát nem lehet vékony, nem izzadhat, nem lehetnek szőrtüszői, és bizony meg sem öregedhet. Lehetne még folytatni a listát. Nők ezreinek tiporták a porba az önbizalmát.
Fotó: www.pinterest.com/erinb25/retro-sexism/
Sértő fotómanipulációk
Nemcsak túlzásokba esnek, de egyenesen sértik a női nemet a következő fotómanipulációk.
7 botrányos fotómanipuláció, mely a nőket sérti
Nézegess képeket!
Elolvasom