Hogyan érvényesülhet egy introvertált a munkahelyen? Így tud kiemelkedni a tömegből
Az introvertáltaknak gyakran nehéz dolguk van a munkahelyen. Néhány módszer alkalmazásával viszont könnyedén kivívhatják az elismerést.

no laptopnal
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Milyen típusú a hajad? Ez a fajta hajgumi illik hozzá a legjobban »

Kate Moss húga is gyönyörű: a 20 éves Lottie-ról különleges képek készültek »

Ezt a hajfestést bárki kipróbálhatja: ha nem tetszik, pár mozdulattal eltüntethető »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az extrovertált és az introvertált emberek között számos különbség van, de a legfontosabb, hogy az előbbi fogalom kifelé forduló, társaságközpontú személyiségeket takar, míg utóbbi befelé fordulókat, akik zárkózottabbak, és akiknek csak a nyugalmasabb közegek jelentenek feltöltődést.

Az introvertáltaknak egy kicsit nehézkesebb érvényesülniük az életben és a munkahelyen, főleg azért, mert nem szeretnek szerepelni, illetve nehezebben teremtenek kapcsolatot, és kommunikálnak másokkal. Ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy kevésbé jó munkaerők. Rengeteg mindenben tehetségesek, csak tudniuk kell, hogyan mutassák ezt meg, és hogyan emelkedjenek ki az extrovertált kollégák közül.

Ha szóban nem megy, van más megoldás

Az introvertáltak gyakran nehezen fejezik ki magukat szóban, nem szeretnek mások előtt beszélni, és, ha ilyen szituációra kerül sor, nem is tudják mindig kihozni magukból a maximumot. Vicki Salemi karrierszakértő ezért azt tanácsolja, hogy inkább e-mailek formájában küldjék el a javaslataikat, kéréseiket a főnöknek. Ez nem igényel személyes kontaktot, és magában rejti az alaposabb átgondolás, megfogalmazás lehetőségét.

Ráadásul, azért is jobb ez a megoldás, mivel az ilyen beállítottságú emberek a megbeszéléseken sokszor aktívabban figyelnek, jegyzetelnek, és azonnal továbbgondolják a felmerült dolgokat, illetve elkezdik megoldani a szóba kerülő problémákat. A levél pedig megengedi számukra, hogy nyugodtan befejezzék a gondolatmenetet, utat engedjenek a kreatív ötleteknek, melyek gyorsan meghozzák majd számukra az elismerést.

A bonyolultabb, időigényes feladatok mesterei

Könnyedén kiemelkedhetnek a többiek közül azzal is, hogy bevállalnak olyan nehezebb, időigényesebb projekteket, melyeket mások nem akarnak. Ez azért remek ötlet, mert az ilyen személyiségek jobban tudnak fókuszálni a hasonló feladatokra, szeretik mélyen beleásni magukat egy-egy témába, és remekül visznek végig egy hosszabb gondolatmenetet, illetve számos ötletük támad, ha magukban dolgozhatnak. Így egy introvertált munkatárs nemcsak azzal vívja majd ki a főnök elismerését, hogy olyanra jelentkezett, amire mások nem, hanem azzal is, hogy biztosan kiemelkedő teljesítménnyel végzi majd el a munkát.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az erősségek alkalmazása

Minden ember más dolgokban jó igazán, de a legtöbb introvertáltra igaz, hogy kifejezetten erős az empátiakészségük, a kitartásuk, illetve minden apróságra odafigyelnek, és analitikus gondolkodásmódjuk is gyakran hasznosnak bizonyul. Ezeket érdemes bevetni leginkább a főnökkel, partnerekkel való kommunikáció során. Tisztában kell lenni azzal, hogy ki miben tehetséges, és ezeket hangsúlyozni, ezekre felhívni a másik figyelmét. A gyengeségeken pedig kitartó munkával érdemes egy kicsit fejleszteni.

Napi rutin - egy kis beszélgetéssel

Az introvertáltak közül sokan legszívesebben az egész napjukat a laptopjukba bújva töltenék a munkahelyen. És nem feltétlenül azért, hogy ne kelljen másokkal kommunikálniuk, hanem azért, mert az teszi őket boldoggá, nyugodttá, ha mindent időben befejeznek, produktívak, és jól haladnak a teendőikkel. De bármilyen nehéz is, muszáj egy kicsit beszélgetni a többiekkel, hogy kialakuljon a jó kapcsolat. Susan Cain szakértő azt tanácsolja, hogy mindenki készítsen magának egy kis napi beosztást, melyben legalább ebédidőben szerepeljen az, hogy csatlakozik a kollégákhoz, vált velük pár szót.

Elég 10-15 perc is, a lényeg csak az, hogy fejlődjön egy kicsit a viszony a munkatársakkal, és ne gondolhassák azt, hogy azért nem beszél velük a kollégájuk, mert ellenszenvesnek tartja őket. Így nemcsak, hogy a róla kialakult kép lesz pozitív, de jobban részt vesz majd az illető a cég életében, és akár számára hasznos információkat is megtudhat. De az is jó megoldás, ha egy vagy két emberrel alakít ki valaki jó kapcsolatot. Ami fontos: legalább egy olyan kolléga legyen, akiben megbízik, és akihez fordulat, ha bármi probléma adódna.

Szimpátiakeltő mozdulatok

A testbeszédnek hatalmas ereje van: pár apró mozdulattal tudat alatt kelthetsz szimpátiát a másikban. A következő apróságok segítenek majd abban, hogy megkedveljenek az új munkahelyen.

Fotók: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük