4 munkatárs, akiből mindenkinek elege van a pszichológusok szerint - Így kezeld őket
Ezekre a típusokra panaszkodnak a legtöbbet a pszichológusoknak az emberek.
Elkerülhetetlen, hogy egy munkahelyen különböző személyiségű emberek dolgozzanak együtt. Az eltérő személyiségjegyek, szokások sokszor konfliktusokat generálhatnak. Ez természetes is, de vannak olyan munkatársak, akikkel nemcsak egy-egy kollégájuknak, hanem a legtöbbeknek kisebb-nagyobb gondja akad.
A pszichológusok a Huffington Post cikkében beszéltek a legidegesítőbb munkatársakról, és arról, hogyan kezeld őket, és hogyan akadályozd meg, hogy megzavarják a munkádat, vagy rossz hatással legyenek a hangulatodra.
Az állandóan panaszkodó kolléga
A legtöbb helyen van néhány olyan személy, aki ahelyett, hogy a munkáját végezné, panaszkodik arról, hogy mennyi dolga van, és soha nem végez időben. Ezzel ráadásul nemcsak a saját dolgát, hanem másokét is hátráltatja. Az ilyen munkatársak arra is hajlamosak, hogy mások asztala mellett állva arról kérdezgessék őket, hogy haladnak a teendőkkel, vagy mit csinálnak éppen, tehát szinte folyamatosan elterelik a figyelmet a munkáról. A szakértők szerint nem szabad kiakadni rájuk, tisztelettel kell kezelni őket, de azt sem szabad hagyni, hogy feltartsanak.
Kérdezd meg az ilyen munkatárstól, hogy tehetsz-e érte valamit, vagy, hogy mit gondol, ki az, aki segíthetne a problémáin, majd óvatosan közöld vele, hogy neked most azonnal folytatnod kell a munkádat. Légy kedves, de egyértelmű is. Az is jó megoldás, ha nem nagyon reagálsz a panaszkodására, csak bólogatsz, így egy idő után feladja majd, és továbbáll.
Az ötlettolvaj
Talán nincs is idegesítőbb annál, mint az, amikor egy ötletet megosztasz a kollégáddal, ő pedig azt a sajátjaként dobja fel a főnökötöknek, és learatja helyetted a babérokat. De olyan is van, aki taktikázik, és direkt másokat kérdez meg valamiről, mert nincs kedve ötletelni, vagy nem jut eszébe semmi hasznos.
A szakértők szerint az ilyen személyt rázd le azzal, hogy elfoglalt vagy, és akármilyen jó ötleted támad, ne oszd meg a cégnél senkivel, nehogy a fülébe jusson. Ha pedig egy közös projektet kapnátok, minden ötletedet e-mailben is írd meg neki, esetleg tedd rá a felettesedet is másolatban, hogy bizonyítékod legyen arra, hogy ez a te fejedből pattant ki.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Az agresszív e-mailező
A pszichológusok szerint a legtöbb vállalatnál van legalább egy olyan ember, aki idegesíti a kollégáit a levelezési stílusával, szokásaival. Például nem köszön meg semmit, nem teszi hozzá a légy szívest, vagy parancsolgató hangnemben, esetleg csupa nagybetűvel ír. Bár nekik gyakran ez fel sem tűnik, mások sértőnek érezhetik, mert a levelezés egyébként is egy olyan kényes dolog, ami gyakran félreérthető.
A szakértők azt tanácsolják, hogy ezekkel a munkatársakkal próbáld inkább szóban tartani a kapcsolatot, ha viszont nincs erre lehetőség, tudatosítsd magadban, hogy ezek csak üzenetek, és nincs miért felhúzni magad. Válaszolj rájuk különösen udvariasan, mert így egy idő után lehet, hogy észreveszi majd a másik, hogy miben hibázott.
Az önjelölt főnök
Gyakori jelenség, hogy egy kolléga beosztottként kezdi kezelni az egyenrangú társait, főnökösködik felettük, utasításokat ad, vagy ellenőrizgeti őket. Rákérdez a feladatokra, számon kér, bár ehhez semmi joga nem lenne. Arról már nem is beszélve, hogy szinte követeli, hogy rátedd másolatban a főnökkel váltott e-mailjeidre, mert nem akar lemaradni semmiről, és mindent kontroll alatt akar tartani.
A szakértők szerint, ha van ilyen munkatársad, akkor bizonyítanod kell neki, hogy mindent a kezedben tartasz, és rá kell világítanod, hogy egyáltalán nincs szükséged az ő közreműködésére, segítségére. Közöld vele, hogy ha szükséged lesz a segítségére, szólsz, de köszönöd, most megoldod egyedül a dolgot. Vagy éppen, hogy te már megbeszélted a főnökkel, neki nincs dolga a feladattal. Ne hagyd, hogy föléd kerekedjen, mert akkor csak egyre rosszabb lesz a helyzet.