Mi az, amit hiányolsz? Időt vagy egy olyan munkahelyet, ahol értékelnek?
A változástól való félelem egyszerűen megbénítja az embert. Ahogy idősödünk, elfelejtünk kockázatot vállalni.

komoly-kerdes-gondolkodik
Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

beauty and style

5 szupernőies frizura Palvin Barbitól: a félhosszú fazon és a retró göndörség is jól áll neki »

Még a retró fürdőruha is észbontóan dögös rajta: a plus size modell felkészült a nyárra »

Szupernőies nyári szoknyák, testalkat szerint: széles csípőre és rövid lábakra is van jó fazon »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenki szeretne egészségesebb, megértőbb, vékonyabb, sikeresebb lenni. De a legkeményebb elhatározás is kudarcba fulladhat, ha valaki másért próbálsz változni: lefogyni a házastársad kedvéért, leszokni a dohányzásról anyukád miatt, vagy azért edzeni, mert muszáj a valótlan Insta-lányokra hasonlítani.

- A hatásos és egészséges motiváció úgy kezd el kialakulni, hogy kérdéseket teszel fel magadnak - mondja dr. Marianne Legato, aki legutóbbi könyvében is azzal foglalkozik, mivel tudja az ember meghosszabbítani az életkorát. Naná, hogy a boldog élettel! Ehhez azonban elengedhetetlen a mély önismeret, ami lehetetlen, ha nem nézel szembe bizonyos kérdésekkel.

Lassan merülj el a kérdésekben

Dr. Legato szerint ezeknek az igen fontos kérdéseknek a megválaszolása nehéznek tűnhet, de a valódi cél mélyre ásni velük: oda, ahol a legbelső, valódi éned van. Ha az egyik nagyon intimnek bizonyul számodra, képzeld el egy jéghideg, mély tóként. Először csak a lábujjadat mártsd a tóba, hagyva, hogy a tested megszokja a hőmérsékletet. Majd merítsd bele a lábfejedet, lassacskán az egész lábadat, amíg egész lényeddel el nem merülsz benne. Miközben felteszed magadnak az alábbi kérdéseket, késztetést érezhetsz, hogy leírd a gondolataidat, ezért legyen nálad papír és toll, hogy ne szakítsd meg az elmélkedést. 

Ennek a gyakorlatnak a része, hogy emlékeztesd magad, mire van szükséged ahhoz, hogy boldog és teljes légy, önmagadat helyezve minden más elé. Ezt főleg gyerekes anyáknak nehéz megtenni, hiszen nekik a csemetéjük és az ő boldogsága az első. De a gyerek is abból tanul, amit lát. Ha nem hagysz magadnak időt arra, ami fontos a számodra, hogyan értékelhetik mások a te fontosságodat? 

Az alábbi kérdések súlyosnak érződhetnek, mint a kő, ami a szívről egyszer csak leesik, de nem szabad megijedni tőlük, és őszintén kell válaszolni rájuk. Adj tehát időt magadnak, és merülj el a gondolataidban, az érzéseidben.

  • Ki vagyok én? Hogyan gondolkodom saját magamról? Mik az erősségeim és a gyengeségeim?
  • Ki akarok lenni?
  • Miért vagyok ott, ahol? Miért vagyok fontos? Mi a küldetésem?
  • Mi az, amit hiányolok? Az olvasásra fordítható időt, egy szoros barátságot, vagy egy olyan munkahelyet, ahol értékelnek?
  • Mi motivál arra, hogy rendszeresen sportoljak, vagy lefogyjak? Ha az, hogy jobban nézzek ki, vajon azért szeretném, hogy több szeretetet kapjak?
  • Félek változtatni az életemen, vagy kockázatot vállalni? Megijeszt, hogy felmondjak egy unalmas munkahelyen, vagy kilépjek egy rossz kapcsolatból? Félek a bukástól, vagy attól a felelősségtől, amit a siker hozhat magával?  Vagy el tudom fogadni a változást, és kalandként gondolni rá?
  • Mi tartott vissza a múltban attól, hogy meg merjek hozni egy döntést? Ez az akadály még mindig jelen van az életemben? Ha igen, ezúttal hogy fogom kontroll alatt tartani?
  • Ha kísértést érzek, hogy otthagyjam az eddigi életemet vagy karrieremet, mit mondhatok magamnak, vagy mit tehetek azért, hogy az eredeti tervnél maradjak?
  • Hogyan tudok támogatást szerezni az életemhez? Kérjek meg egy barátot, hogy legyen az egészséges életmódban a társam? Vagy csatlakozzak egy jógacsoporthoz?
  • Mi olyat teszek az életemben, amivel magamnak ártok? Dohányzás? Túlzott alkoholfogyasztás? Hagyom, hogy a munkám befolyásolja a kapcsolataimat?
  • Mik azok az örömforrások, amelyektől egésznek, egészségesnek érzem magam?
  • Boldog vagyok?

Ha nem vagy elég elszánt ahhoz, hogy most változtass, tedd fel magadnak újra ugyanezeket a kérdéseket egy-két hónapon belül. Azért fontos visszatérni az önvizsgálathoz, hogy elszakadj a megszokott, rutinná vált dolgoktól, egyszerűen csak egy lépést kell megtenned a kérdések megválaszolásával az önmagadba vetett hit felé. Afelé, hogy összeszedd a bátorságod, hogy elkezdj bízni magadban, és azt csináld, ami boldoggá tesz. Dr. Nancy Snyderman sebész szavai is elgondolkodtatóak:

- Olyan sokan ragadnak bele egy munkába, amit utálnak, vagy maradnak benne egy olyan kapcsolatban, ami már jó ideje stagnál! A változástól való félelem egyszerűen megbénítja az embert. Ahogy idősödünk, elfelejtünk kockázatot vállalni.

Ezt is szeretjük