Nem kapod meg a magasabb fizetést, ha így kéred - 5 mondat, amit tilos ilyenkor mondani

Néhány indokot kerülni kell, ha magasabb fizetést kérsz, mert jócskán lecsökkentik az emelés esélyét.

fonok alkalmazott beszelget
Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Fizetésemelést kérni mindig stresszes és bizonytalan feladat. Egyrészt azért, mert nem tudni, mit szól majd a vezetőség, és mi lesz a vége, másrészt pedig azért is, mert alaposan át kell gondolni, hogy tálalja az ember a kívánságát.

Ha nem a megfelelő módon adja elő egy munkavállaló a kérést, akkor azon kívül, hogy nem kapja meg a magasabb összeget, még kínossá is válhat a helyzet, ami aztán a munkaadó és a beosztott viszonyára akár hosszútávon kihathat. Érdemes részletesen megtervezni a mondandót, és azt is számba venni, amit el kell kerülni ahhoz, hogy minden jól süljön el, és megkapd a várva várt fizetésemelést. A következő érvek nem állják meg a helyüket.

„Minden feladatomat megcsinálom”

A fizetésemelés kérésénél nem szabad hangsúlyozni, ha valaki csak a kötelező teendőket végzi el, hiszen azért már jár a fizetés. A jobb bért akkor adják meg a legtöbbször, ha egy alkalmazott a maximumot hozza ki magából, a feladataiból, vagy néha még több dolgot is bevállal. Ezért is érdemes az extrákat hangsúlyozni. Azt, hogy miben nyújtottál többet, mit tettél a cégért, és mi az, amiért az eddigi összegnél magasabbat szeretnél. Ha nem így teszel, nem sok az esély arra, hogy meg tudod győzni a felettesedet arról, hogy többet érdemelsz. Bizonyítsd be inkább, hogy valóban kiérdemelted.

„Már egy éve itt vagyok”

Az, hogy mennyi ideje van valaki egy cégnél, önmagában nem elég indok. Öt-tíz év esetén már meg lehet említeni a hűséget, a lojalitást, de sajnos egy-két év esetében nem elég csupán ezt hangsúlyozni a béremeléshez, sőt. A felettest nem az érdekli általában, hogy ki mikor került a vállalathoz, hanem az, hogy mennyire jól teljesít. Ezért ezt kell kiemelni, nem pedig azt, hogy már egy éve dolgozol a cégnél. Mert, bár logikusnak és erős érvnek tűnhet, valójában nem az.

„De hát ő is többet kap, mint én!”

Soha, de soha nem szabad egy másik kollégát felhasználni a kéréshez. Több nyomós oka is van annak, hogy miért. Először is, a felettes rögtön pletykás, más életében kutakodó embernek gondolhat emiatt, ráadásul sosem lehet tudni, hogy az illető miért is kap többet. Lehet, hogy képzettebb, régebb óta van a szakmában, esetleg néhány olyan plusz feladatot is végez, melyről nem sokan tudnak. Ha ezt felhozza a főnök, azonnal kínossá és kellemetlenné válhat a szituáció. Ami pedig még ezeknél is fontosabb: egy jó munkavállaló nem határozhatja meg magát a kollégák fizetése alapján. Mivel a tsaját fizetésedet szeretnéd megemeltetni, a saját erősségeidet, munkádat és nélkülözhetetlenségedet kell hangsúlyoznod.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

„Ha nem kapok több pénzt, felmondok”

A legrosszabb, amit egy alkalmazott tehet ilyenkor, az az, hogy fenyegetőzik, és ultimátumot ad a főnöknek. A vezetők nem szeretik, ha zsarolni próbálják őket. Ez támadónak mutatja a másik felet, és képes pillanatok alatt összetörni az addig kialakult jó kapcsolatot. Arról már nem is beszélve, hogy a legtöbben ilyenkor útnak engedik a dolgozót, és elfogadják a felmondását. Az is előfordulhat egy alaptalan, átgondolatlan fenyegetőzés esetén, hogy munka nélkül marad az ember. 

„Személyes problémák miatt van szükségem a pénzre”

Ha valaki a személyes életében fellépő gondokat, nehézségeket említi a legfőbb érvként, az igen kockázatos lehet. Ha tényleg komoly problémákról van szó, akkor szóba lehet hozni, de inkább csak abban az esetben, ha nem akarja beadni a derekát a főnök. Néhány felettes ilyenkor megértően viselkedik, néhány viszont felháborodik azon, hogy mégis, miért kellene neki megoldania más magánéleti gondjait. Ez emberfüggő, és persze az is közrejátszik benne, hogy milyen a dolgozó kapcsolata a felettesével. Mivel azonban érdemes különválasztani a magánéletet a munkától, nem ajánlott erre hivatkozni.

Ahhoz, hogy bizalmat kelts a főnöködben, és hatékonyabban meg tudd győzni, érdemes bevetni néhány mozdulatot is, mert a testbeszéd nagyban hozzájárul a mondandódhoz. A következő apróságok szimpatikusnak, kedvesnek mutatnak a másik szemében.

10 mozdulat, amivel tudat alatt mindenkiben szimpátiát keltesz: figyelj rájuk az első percekben

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük