Sokan nem gondolnák, de befolyásolja a szülési fájdalmat: gondolj rá már előre!
Érdemes adni ezeknek egy esélyt a gördülékenyebb szülés reményében.

szomoru-no
Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Az egészséges bőr kulcsa a pH-ban van: erre figyelj, hogy mindig egyensúlyban legyen! »

Régen még a csapból is ő folyt, ma alig hallani Paris Hiltonról: így néz ki most, 38 évesen »

8 nadrág esküvőre vendégként, ha nem vagy kiöltözős típus: kényelmes és elegáns darabokat mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fájdalom elkerülhetetlen velejárója a természetes szülésnek, ezért a legtöbb kismama számára teljesen érthető módon nagyon aggasztó dolog is.

A tájékozottság növelheti a biztonságérzetet, de nemcsak ezért érdemes megismerni néhány fájdalomcsökkentő, szülést könnyítő technikát. Természetesen arra nincs garancia, hogy ezek mindenkinél beválnak, hiszen rengeteg minden közrejátszik abban, hogy végül milyen lesz a vajúdás, de egy próbát kivétel nélkül megérhetnek.

Relaxáció

A test fájdalom hatására többnyire izom-összeszorítással válaszol, ami viszont még inkább fokozhatja a szenvedést. Létezik egy relaxációs technika, amit a szülés előtt érdemes lehet gyakorolni. Szerencsés esetben segíthet az ellazulásban, ezáltal energiát, oxigént spórolhat a kismama, és kevésbé fáradhat ki: félig ülő testhelyzetbe kell helyezkedni, a térd alatt egy párnával.

A párja - vagy egy másik személy - segítségével felülről lefelé haladva meg kell feszítenie, majd ellazítania sorban minden testrészt. Mindig ugyanazokat a kifejezéseket kell ismételni - feszítsd, lazítsd el, engedd el -, hogy kialakuljon egy feltétlen reflex, ami a későbbiekben segíthet. Célszerű továbbá ellenőrizni a végtagok lazaságát úgy, hogy társ megemeli őket, és megnézi, hogy elég ernyedtek-e. Ha nem, tovább kell lazítani.

Beszélni a félelmekről

Jogosak a félelmek szülés előtt, de szembe kell nézni a ezekkel, és időt szakítani arra, hogy akár szakemberrel, a párral, illetve, akit a kismama szeretne maga mellett tudni a szülőszobán, beszéljen a szorongásairól. Biztonságban érzi-e magát a kórházban? Nyugodt szívvel rábízná magát az orvosra? Izgul, hogy valamit nem úgy csinál, ahogy kérik? Ahány kismama, annyi kérdés, ez természetes. A feszültség oldását, a lelki felkészülést, a megpróbáltatással való majdani boldogulást ezek a beszélgetések nagyban segíthetik.

A hidratáltság fontossága

Várandósság alatt különösen fontos eleget inni, de a bő folyadékfogyasztásra a szülés közeledtével a szülési fájdalom miatt is érdemes hangsúlyt helyezni. Akkor ugyanis, ha a méh sejtjei megfelelően hidratáltak, gördülékenyebb lehet a szülés. A megfelelő hidratáltság a szervezetben azért is fontos, mert, ha a kismama nem iszik eleget, gyengébb lehet, így nehezebben bírja a fizikai megpróbáltatást.

Szülés csak háton fekve?

Ha van mód, érdemes a háton fekvő szülőpozíció helyett másikat választani, mivel háton a méh helyzete úgy változik, hogy a szülést nem segíti a gravitáció, sőt, éppen gravitációval ellentétesen kell dolgoznod. Ez fokozhatja a szülés nehézségét, időtartamát, ezzel együtt a szülési fájdalmat is hosszabb ideig kell megélned. Jó előre tájékozódni, melyik kórház milyen körülményeket és lehetőségeket biztosít neked kismamaként a pozíciód megválasztására.

Meleg víz

A meleg vizes fürdő és zuhany segítheti az ellazulást, és tompíthatja a fájdalmat, mivel a kádban ülve kevésbé kellemetlen lehet a méhösszehúzódást kísérő szenvedés. A vízben való szülést támogató szakemberek és szervezetek szerint a víz egyéb módon is könnyíthet a szülés folyamatán. A víz relaxáló, feszültségoldó hatása által a fájások rendszereződése és megfelelő erősségűvé válása könnyebben végbemehet.

Vízben a megfelelő légzéstechnikát is könnyebb lehet alkalmazni, aminek ugyancsak szerepe lehet a szülési fájdalmak csillapításában. Magyarországon szülészete válogatja, hogy hol van lehetőség vízben vajúdni, így, ha a kismamának erre van igénye, érdemes az intézményeknél még azelőtt tájékozódni, hogy letenné a voksot valamelyik kórház mellett.

Szülés előtt jó már lélekben is készülni, erről korábbi, Dr. Oláh Orsolyával készített beszélgetésünket érdemes elolvasni.

Ezt is szeretjük