
Imádják a reklámokat, de ne hagyd, hogy nézzék: így hatnak a kisgyerekekre
Szinte rátapadnak a tévé képernyőjére, pedig a reklámok ártalmasak a gyerekek számára.


A legkisebbek, mivel villog, zenél, beszél, és képeket mutat, szívesen nézik a tévét, ám szülőként fontos tudni, hogy a tévénézés a további fejlődés előtt álló idegrendszer és a kicsi szeme számára nagyon megterhelő dolog, ezért nem is javasolt.
Különösen a reklámok megkapóak a kicsik számára, melyek közül sok direkt a gyerekek kíváncsiságához is van hangolva, így a játékok, pelenkák, egyes édességek, üdítők reklámjai. Az American Academy of Pediatrics szakemberei arra figyelmeztetnek, hogy ne hagyjuk, hogy a kicsik reklámokat nézzenek. Azt is megindokolták, a fent említettek mellett miért.

A reklámok átka
Alapjában véve a tévénézés a gyerek agyműködésére nincs jó hatással, mint azt egy korábbi cikkünkben részleteztük. A Montreali Egyetem kutatói vizsgálatot végeztek, és megállapították, hogy 72 perc is számít a tévénézésben: a gyerekek agyműködése, gondolkodása, motoros képessége, szókincse, kapcsolatteremtő képessége romlik, ha túl sokat néznek tévét.
Ami a reklámokat illeti, egy kutatás szerint a gyerekek nyolcéves kor alatt nem tudnak különbséget tenni a reklámok és a műsorok között, és különösen igaz ez a legkisebbekre. Mivel szórakoztatóak és színesek, seperc alatt megragadják a kis totyogósok figyelmét.
Mivel a látottak tetszenek nekik, a reklámozott termék is megmarad a gyerekek emlékezetében. Nem véletlen hát, hogy a legközelebbi vásárláskor a pozitív élménnyel egybekötött, szeretett reklámban látott termékekre mutogatnak szüleiknek.
A cikk az ajánló után folytatódik
-
Rózsaszín csillogó Swarovski® kristályos szett9 190 Ft
-
Oroszlán ezüst horoszkópos nyaklánc6 990 Ft
-
Édesvízi igazgyöngy fülbevaló cirkónia kristály díszítéssel14 900 Ft
-
Helló nyár nyaklánc15 900 Ft
-
Színjátszó fehér opálos és cirkónia kristályos ékszerszett19 990 Ft
-
Háromszínű négyes fonatú ródiumozott ezüst nyaklánc 50 cm21 900 Ft
-
Rock and Roll szív alakú fülbevaló8 490 Ft
-
Csepp alakú cirkóniával és édesvízi igazgyönggyel díszített ezüst nyaklánc13 900 Ft
-
Fehér Swarovski® kristályos pillangó alakú nyaklánc9 390 Ft
-
Három Swarovski® kristállyal díszített nyaklánc10 590 Ft
-
Ezüst nyaklánc K betűs medállal7 490 Ft
-
Kis méretű ezüst karika fülbevaló4 100 Ft
-
Fehér Swarovski® kristályos dupla ékszerszett17 490 Ft
-
Három édesvízi igazgyönggyel és cirkóniával díszített fülbevaló14 990 Ft
-
Édesvízi igazgyöngy fülbevaló fehér és kék cirkóniával díszítve13 900 Ft
Vannak, akik szerint hasznuk is van
Az idegrendszer és a szem terhelése, illetve a tudat alatti befolyásolás arra int, hogy ne hagyd a kicsiknek, hogy reklámokat nézzenek. Egyetlen dolgot viszont felhoznak a reklámok mellett: úgy vélik, hogy a reklámok pozitív hatással lehetnek a gyerekek képzeletének fejlődésére, hiszen, amit a reklámban látnak, az mások fantáziájának, kreativitásának az eredménye.
Ebből a szempontból azonban talán mégsem érdemes a tévés hirdetéseket nézni: egy mesekönyv, egy szülő költötte mese nem terheli a gyereket, mégis ezerszer többet ad, mint egy számos szempontból ártó reklám.
OLVASD EL EZT IS!

- cukorbetegség
- beteg gyerek