Imádják a reklámokat, de ne hagyd, hogy nézzék: így hatnak a kisgyerekekre
Szinte rátapadnak a tévé képernyőjére, pedig a reklámok ártalmasak a gyerekek számára.

nyal
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

Blézer, dzseki, kabát, pulcsi: így divatosak az alapdarabok idén ősszel »

Dögös csokoládébarna smink a szemre: duplájára növeli a szemet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legkisebbek, mivel villog, zenél, beszél, és képeket mutat, szívesen nézik a tévét, ám szülőként fontos tudni, hogy a tévénézés a további fejlődés előtt álló idegrendszer és a kicsi szeme számára nagyon megterhelő dolog, ezért nem is javasolt.

Különösen a reklámok megkapóak a kicsik számára, melyek közül sok direkt a gyerekek kíváncsiságához is van hangolva, így a játékok, pelenkák, egyes édességek, üdítők reklámjai. Az American Academy of Pediatrics szakemberei arra figyelmeztetnek, hogy ne hagyjuk, hogy a kicsik reklámokat nézzenek. Azt is megindokolták, a fent említettek mellett miért.

taviranyito-gyerekek

A reklámok átka

Alapjában véve a tévénézés a gyerek agyműködésére nincs jó hatással, mint azt egy korábbi cikkünkben részleteztük. A Montreali Egyetem kutatói vizsgálatot végeztek, és megállapították, hogy 72 perc is számít a tévénézésben: a gyerekek agyműködése, gondolkodása, motoros képessége, szókincse, kapcsolatteremtő képessége romlik, ha túl sokat néznek tévét.

Ami a reklámokat illeti, egy kutatás szerint a gyerekek nyolcéves kor alatt nem tudnak különbséget tenni a reklámok és a műsorok között, és különösen igaz ez a legkisebbekre. Mivel szórakoztatóak és színesek, seperc alatt megragadják a kis totyogósok figyelmét.

Mivel a látottak tetszenek nekik, a reklámozott termék is megmarad a gyerekek emlékezetében. Nem véletlen hát, hogy a legközelebbi vásárláskor a pozitív élménnyel egybekötött, szeretett reklámban látott termékekre mutogatnak szüleiknek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Vannak, akik szerint hasznuk is van

Az idegrendszer és a szem terhelése, illetve a tudat alatti befolyásolás arra int, hogy ne hagyd a kicsiknek, hogy reklámokat nézzenek. Egyetlen dolgot viszont felhoznak a reklámok mellett: úgy vélik, hogy a reklámok pozitív hatással lehetnek a gyerekek képzeletének fejlődésére, hiszen, amit a reklámban látnak, az mások fantáziájának, kreativitásának az eredménye.

Ebből a szempontból azonban talán mégsem érdemes a tévés hirdetéseket nézni: egy mesekönyv, egy szülő költötte mese nem terheli a gyereket, mégis ezerszer többet ad, mint egy számos szempontból ártó reklám.

Ezt is szeretjük