8 jel, ami magnéziumhiányt jelez a terhesség alatt: nem csak haskeményedést okozhat
Az alábbi tünetek magnéziumhiányra utalhatnak.

GettyImages-158800666
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A terhesség kilenc hónapja alatt számos hormonális és fizikai változás megy végbe a női szervezetben, hiszen a magzat fejlődése miatt a méh növekszik, és a has alakja is folyamatosan változik. Ebben az időszakban számos olyan tünetet tapasztalhat a kismama, amelyek elsőre akár ijesztőnek is tűnhetnek.


Sajnos nem minden terhesség könnyű, vannak, akik számos egészségügyi problémával találják szemben magukat a várandósság során, legyen szó gyomorégésről, terhességi cukorbetegségről, aranyérről, hasi görcsökről, feszülő pocakról. 

A magnéziumhiány jelei

A várandósság során megnő a kismama vitamin- és ásványianyag-szükséglete. A folsavat például már a terhesség tervezésekor érdemes szedni, de a megfelelő magnéziumpótlás is elengedhetetlen a babát várók számára.

GettyImages-1197693674

A magnézium az ideg- és izomműködésben, a csontok és fogak felépítésében, az enzimek és szinte minden anyacsere-folyamat működésében szükséges elem. Mivel a kisbabák a növekedés során „elveszik” azt, amire szükségük van, így sok kismamánál jelentkezhet magnéziumhiány is, amelynek tünetei az alábbiak lehetnek:

  • alhasban érzett görcsös összehúzódások,
  • izomgörcsök, lábgörcsök,
  • haskeményedés,
  • fejfájás,
  • étvágytalanság,
  • enyhe méhösszehúzódások,
  • depresszió,
  • ingerlékenység.

A cikk az ajánló után folytatódik

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

A felnőtt ember napi magnéziumszükséglete 300-400 mg közötti, ám ennek töredékéhez jutnak csak hozzá táplálkozással, ezért elengedhetetlen a megfelelő magnéziumpótlás. Terhesség esetén 400 mg mennyiséget jelent naponta, azonban ezt nem érdemes túllépni, mivel túladagolása hasmenést, szájszárazságot, gyengeséget, súlyosabb esetben tüdőödémát is okozhat. 

Magnéziumban gazdag ételek

A táplálékkiegészítőkön és terhesvitaminokon túl természetes forrásból is pótolható. Mivel a B6-vitamin segíti a magnézium hasznosulását, érdemes őket párhuzamosan fogyasztani.

GettyImages-1331316227

Zöldségek: spenót, sóska, kelkáposzta, mángold.

Gyümölcsök: banán, avokádó.

Hüvelyesek: sárgaborsó, lencse, szójabab, csicseriborsó.

Olajos magvak: tökmag, dió, mandula, kesudió, napraforgómag. 

Teljes kiőrlésű gabonák és álgabonák: búza, zab, árpa, quinoa, hajdina. 

Halak: hering, ponty, lazac, makréla. 

3 dolog, amit feltétlenül nézz meg a terhesvitamin címkéjén

A gyógyszertárak és drogériák polcain rengeteg típusú, összetételű és márkájú terhesvitaminnal találkozik az ember. Vajon melyik a legjobb választás, és mi alapján döntsön a kismama? Ennek jártunk utána.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük