Igen jót tesz a magzat agyi fejlődésének: 8 kolinban gazdag étel, amit minden kismamának érdemes fogyasztani
Ha a várandós anyák a terhesség során kolinban gazdag ételeket fogyasztanak, az a kisbabáik számára rendkívül hasznos kognitív előnyökkel jár majd.

GettyImages-928823336
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Ráncok és sötét karikák ellen is jó a szójatej: így használd a fürdőszobában »

A 34 éves Lady Gaga fiatalabbnak néz ki, ha nincs kifestve: 8 ismert nő, aki bátran hanyagolhatja a sminket »

Kate Hudson szexi kis dekoltázsai: a 41 éves színésznő érti a módját, hogyan legyen ízlésesen dögös »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kolin vízben oldódó, a B-vitaminok közé tartozó fontos tápanyag, amelynek bár a szervezet képes egy részét előállítani, a megfelelő napi mennyiséget táplálkozással lehet bevinni.

A kolin szerepet játszik az idegsejtek védelmében, az idegsejtek és izmok közötti ingerületátvitelben, a vérnyomás csökkentésében, de tanulmányok kimutatták, hogy a kolinban gazdag ételeknek fontos szerepe van a magzat agyi fejlődése szempontjából is - írja a ScienceDaily.

Kolinban gazdag ételek

A Colorado Egyetem és a Denver Egészségügyi Központ által végzett tanulmány szerint a megfelelő mennyiségű kolinbevitel hozzájárul a magzat egészséges fejlődéséhez, a méhen belüli fertőzések után gyakran felmerülő magzati agyi fejlődési rendellenességek megelőzésében. 

A kutatásban 26 harmadik trimeszterben levő kismamát osztottak véletlenszerűen két csoportra, és az összes nő ugyanazt az étrendet követte. A nők fele napi 480 mg kolint, míg a másik fele napi 930 mg-ot kapott. A csecsemők születését követően a kutatók a 4., 7., 10., 13. hónapban felmérték a csecsemők kognitív funkcióit, amiből kiderült, hogy az információfeldolgozás sebessége és motorikus képességei sokkal gyorsabb és fejlettebb volt azoknál, akinek édesanyja a terhesség során több kolint fogyasztott. 

Az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság javaslata szerint kolinból a napi ajánlott mennyiség 400 mg, terhes és szoptató anyukáknak 480-550 mg. Mutatjuk, milyen kolinban gazdag ételekkel érdemes fedezni a napi szükségletet.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük