Magzati korban megelőzhető a gluténérzékenység? A kismama rostban gazdag étrendje lehet a megoldás
Kutatást végeztek, aminek biztató eredményei születtek.

kismama-eszik
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

10 perc hátformáló edzés otthon, ha kivágott topot viselnél: ezzel egészítsd ki a diétát és a kardiót »

Ilyen volt egy nő szépségrutinja a 40-es években: a legnagyobb gondot a hajra fordították »

Halványítja a pigmentfoltokat, csökkenti a gyulladást: házi arctonik zöld teával »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Várandósság alatt különösen fontos odafigyelni a táplálkozásra, hogy minden szükséges tápanyag eljuthasson a fejlődő babához. Kutatók vizsgálatok alapján megállapították, célirányos étkezéssel akár a majdani gluténérzékenység is megelőzhető lehet.

A cöliákia, azaz lisztérzékenység, gluténérzékenység gyakori felszívódási zavar, mely glutén bevitele esetén igen kellemetlen hasi panaszokkal jár. Ha a cöliákiás gabonaféléket, rozst, búzát, árpát és zabot tartalmazó ételeket fogyaszt, puffadás, hasmenés, hasfájás jelentkezik. Gyerekkorban jellemzően ezek a tünetek hívják fel a figyelmet a bajra, felnőttkorban azonban esetenként a cöliákiából eredő hiánybetegségek, mint a vashiányos vérszegénység vagy a csontritkulás.

A rostban gazdag étrend lehet a kulcs a megelőzésben

Az említett vizsgálatot, mely szerint a kismama étrendje befolyásolhatja, gluténérzékeny lesz-e a gyerek, Dr. Ketil Størdal vezetésével végezték a Norwegian Institute of Public Health szakértői. 

A várandós nő étrendjében az lehet a meghatározó, hogy mennyi zöldségből és gyümölcsből, és nem gabonából származó rostot visz be étkezésében: minden 10 gramm bevitt rost 8%-kal csökkenti a majdani gluténérzékenység esélyét, mint azt 88 ezer gyereken végzett, 10 évet felölelő vizsgálatuk kimutatta.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szűrővizsgálat otthon

Önellenőrzésre szolgáló gyorstesztünk a gluténérzékenységgel összefüggő szöveti transzglutamináz ellenes IgA antitestek kimutatására alkalmas. Egy csepp véredből 97%-os bizonyossággal meg tudja állapítani, hogy a tüneteidet cölikália okozza-e.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Arra kérték a várandós nőket, a 22. héttől figyeljék étrendjükben a rostbevitel mennyiségét. Az eredmények arra mutattak, hogy azok esetében, akik legalább 45 gramm rostot ettek egy nap - szemben azokkal , akik 19-nél kevesebbet -, gyermeküknél 34%-kal kisebb valószínűséggel alakult ki 11 éves korra cöliákia.

A vizsgálat az első lépcsőfok annak feltérképezésében, hogy a várandósság alatti étrend hogyan befolyásolja a gyerek majdani gluténérzékenységének kialakulási esélyeit. Érdekes és figyelemfelkeltő számadatokkal szolgáltak a kutatók, melyekre érdemes figyelni és várandósként minél több zöldséget és gyümölcsöt enni a gyerek későbbi egészsége érdekében.

Tápláló reggelik várandósaknak

Ne feledjük, a reggeli étkezés a legfontosabb terhesen is! Ha már elmúlt a rosszullét, érdemes valami táplálót fogyasztani. Adunk pár ötletet.

Ezt is szeretjük