1, 2 vagy 5 éves? Ilyen vitaminokra van szüksége a babáknak és kisgyerekeknek
Ezekre figyelj oda, ha a picinek elegendő vitamint akarsz adni.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

7 trükk, ami megkönnyíti a magassarkú viselését: így nem fájnak majd a lábak »

A 45 éves Charlize Theron gyönyörű a Dior új kampányában: meseszép képek készültek a színésznőről »

Ultranőies, könnyen kezelhető frizurák félhosszú hajból: 7 fazon, aminél nem lesz divatosabb ősszel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Felmerülhet benned a kérdés, hogy mennyi vitaminra van szüksége a gyerekeknek, és hogyan lehetsz benne biztos, hogy megkapja az elegendő mennyiséget. Nos, ha a kicsi mindennap öt-hatféle gyümölcsöt, zöldséget eszik, akkor valószínűleg közel jársz a kívánt mennyiséghez.

Azonban a modern korban megnövekedett mértékű zöldség- és gyümölcstermesztést vegyszerekkel, tartósítószerekkel tartják fenn, ami megnehezítheti a kellő mennyiségű vitamin bevitelét.

Ezért igyekezz hagyományos termesztésben ültetett, lehetőleg biogazdaságokból származó zöldségeket és gyümölcsöket adni a gyerekeknek.

Ha van arra lehetőséged, hogy magadnak biokörülmények között termessz pár zöldséget, gyümölcsöt, akkor pontosan fogod tudni, hogy megbízható ételeket teszel az asztalra.

Ha ezt idő és termőföld hiányában nem tudod megtenni, ne legyen lelkiismeret-furdalásod, mindenre neked sem lehet kapacitásod.

A közeledben viszont biztos fel lehet kutatni egy biogazdaságot, ahol rendszeresen vásárolhatsz.

Együnk jól egy teljesebb életért!

Útravaló gyermekünknek: a gyermekkori táplálkozás minősége és az ekkor kialakuló szokások jelentősen befolyásolják a későbbi egészségi állapotot. Tudj meg többet a kiegyensúlyozott táplálkozásról, és alapozd meg gyermeked jövőjét!

Mit kell kerülni?

Lehetőség szerint növényekkel, és ne vitaminkészítményekkel igyekezz fedezni a pici vitaminszükségletét, azonban ha mégis kiegészítő tablettákon gondolkodsz, akkor a mesterséges színezékkel, adalékanyagokkal és édesítőszerekkel gyártott termékeket mindenképpen kerüld a kicsik esetében, mert ezek hatása hosszú távon nem ismert. Válassz természetes anyagokból készült vitaminokat, amelyek vitamintartalmát érett növényekből nyerték ki, és amelyek hordozóanyaga is természetes bázisú.

Egyéves korig azonban általában nem javasolják a plusz vitaminokat, mert a pici mindenhez hozzájut az anyatejjel együtt - amihez ráadásul gyümölcsökből és zöldségekből készült bébiételeket is kap -, így addig várj a kiegészítő vitaminokkal. Azonban ha szükséges, akkor egyéves kor után körültekintő módon már lehet gyerekvitaminokat adni a picinek. Egyéves és hároméves kor között ezeknek a vitaminoknak az adagolási mennyisége körülbelül feleannyi, mint négyéves kor után, de az adagolás mértékét minden esetben feltüntetik a vitamin csomagolásán.

Ajánlott napi mennyiség egy-hároméves korban:

  • A-vitamin: 400 mikrogramm - forrása: sárgarépa.
  • D-vitamin: 10 mikrogramm - forrása: napsütés.
  • E-vitamin: 6 milligramm - forrása: spenót, lencse.
  • K-vitamin: 15 mikrogramm - forrása: spenót.
  • B6-vitamin: 0,5 miligramm - forrása: pulykahús.
  • Folsav: 100 mikrogramm - forrása: spenót, spárga, brokkoli.
  • B12-vitamin: 0,7 mikrogramm - forrása: csirkehús.
  • C-vitamin: 50 milligramm - forrása: alma.
  • B1-vitamin: 0,5 milligramm - forrása: sertéshús.
  • B2-vitamin: 0,8 milligramm - forrása: spenót.

Négy-ötéves kortól a megadott mennyiségek dupláját ajánlják a szakemberek.

Ezt is szeretjük