Nem alszik a gyerek az ünnepek után: így lehet visszaszoktatni őket az alvási rutinra

Az ünnepek után felborulhat a gyerekek alvási rutinja, ami kis türelemmel visszaállítható a régi kerékvágásba.

GettyImages-641442980
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Újév második napján sok szülő tapasztalhatja meg azt, hogy gyermekének teljesen felborult az alvási rutinja, és nehezére esik lecsillapodnia a felfokozott ünnepi forgatag, hangulat után.

Nem beszélve arról, hogy ebben az időszakban a cukros édességek is felpörgethetik a kicsik szervezetét. Azok számára, akik már megtapasztalták, milyen nehéz egy túl fáradt gyerkőcöt alvásra bírni úgy, hogy ő egyáltalán nem mutat rá hajlandóságot, adunk néhány hasznos tippet.

Gyerek nem alszik éjszaka

A módszer csecsemőkkel és gyerekekkel is működik. Először is építsd be az életükbe újra az alvási rituálét. Hozd előre az alvási időt 30-60 perccel, és tartsd fenn ezt az állapotot 3-5 napon keresztül. Amikor már a gyerek ismét nyugodtan alszik, akkor minden második éjszaka 10 perccel told kijjebb a lefekvést, ideális esetben a napjuk este 7-8 körül zárul.

GettyImages-1365586447

Mindenki jól tudja, hogy ennek része az esti fürdés is, aminek viszont nem feltétlenül muszáj közvetlenül nyugovóra térés előtt megtörténnie. A gyerkőc megmosakodhat akár vacsora után is, hogy azt követően még maradjon egy kis ideje valami szórakoztató tevékenységre, például esti mesére, rajzolásra. Ha a gyerek nem szeret fürdeni, akkor érdemes lehet kicsit vonzóbbá tenni a fürdőszobát számára vidám, színes törülközővel vagy korosztály szerint gumijátékokkal.

Az alvási rutint elősegítheti az úgynevezett alvás előtti csendes foglalkozás, ami mondjuk fél-1 órával előzi meg a tényleges alvást. A kortól függően ez lehet olvasás, de a szülők is felolvashatnak esti mesét a gyereknek. Akár rövidebb rajzfilmet is megnézhet a tévében.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Nagyon fontos csendes, biztonságos környezetet teremteni számukra. Ha félnek a sötétben, halvány fényű éjszakai lámpával el lehet kergetni az „ágy alatt lakó mumusokat”. A szoba hőmérséklete is fontos, ne legyen túl meleg, se túl hideg, hogy nyugodt és pihentető legyen az alvásuk, ez 20-22 fokot jelent.

A kicsik alapvetően két lábon járó energiabombák, így jó ötlet őket már napközben lefárasztani közös sétálással, kirándulással vagy játékkal. Vannak olyan olcsó, kreatív játékok, amik órákig le tudják kötni a gyerekeket.

Még ha az ünnepek alatt ideiglenesen fogyaszthattak is a picik különböző cukros, koffeines ételt vagy italt, nagyon fontos, hogy délután 3 óra után már semmi ilyet ne egyenek vagy igyanak. Az étkezés tekintetében érdemes megtalálni az arany középutat, ne legyen a gyerek farkaséhes, se túl jóllakott a lefekvéshez közeledve.

GettyImages-1387345889

Az is orvosolandó, hogyha a gyerek az ünnepek alatt hozzászokott ahhoz, hogy a szülők között alszik, annak ellenére, hogy van külön szobája. Elképzelhető, hogy lesz egy-két rossz napja, de meg fog tanulni ismét egyedül aludni. Fő a következetesség, egy-két alkalommal még az anya vagy az apa akár mellette alhat a földön, hogy újból megszokja a kis birodalmát.

Fontos, hogy az óvodás korosztálynak még 11-13 órányi, de a 6-13 éves iskolásoknak is 9-11 óra alvásra van szükségük ahhoz, hogy a mindennapokban rendesen tudjanak koncentrálni.

8 jógapóz, ami segíti az ellazulást

Az alábbi nyolc jógapóz állatok, tárgyak neveit viseli, így a gyerkőcök könnyen és játékosan megszemélyesíthetik azokat, akár egy mese keretén belül.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük