A 10 legerősebb agypörgető táplálék júliusban
A gyereknek is adhatod
Minden megvan bennük, ami az agyműködéshez szükséges.

Dia

	A kukorica gazdag B1-vitaminban, azaz tiaminban, ami segít a szervezetnek a táplálékot energiává alakítani, miközben az idegrendszert is támogatja - közvetetten tehát agyserkentő hatással bír.

A kukorica gazdag B1-vitaminban, azaz tiaminban, ami segít a szervezetnek a táplálékot energiává alakítani, miközben az idegrendszert is támogatja - közvetetten tehát agyserkentő hatással bír.

Dia


                        	Az őszibarack a benne lévő gyümölcscukornak köszönhetően fontos szénhidrátforrás, emellett telis-teli van C-vitaminnal, illetve több más, biológiailag aktív tápanyaggal - ezek mind szükségesek az agy megfelelő működéséhez, együttesen pedig különösen jó hatás érhető el velük.

Az őszibarack a benne lévő gyümölcscukornak köszönhetően fontos szénhidrátforrás, emellett telis-teli van C-vitaminnal, illetve több más, biológiailag aktív tápanyaggal - ezek mind szükségesek az agy megfelelő működéséhez, együttesen pedig különösen jó hatás érhető el velük.

Dia

	Hasonló tulajdonságokkal bír a sárgabarack is, amelynek ugyancsak most van itt a szezonja. Ráadásul ennek feltörve még a magja is fogyasztható - sok gyerek szereti a mandulára emlékeztető csemegét.

Hasonló tulajdonságokkal bír a sárgabarack is, amelynek ugyancsak most van itt a szezonja. Ráadásul ennek feltörve még a magja is fogyasztható - sok gyerek szereti a mandulára emlékeztető csemegét.

Dia

	A cseresznye bővelkedik antioxidánsokban, melyek révén növelhető az agy memóriáért felelős sejtjeinek száma. Édes ízének köszönhetően a napi nassot is kiválthatod vele.

A cseresznye bővelkedik antioxidánsokban, melyek révén növelhető az agy memóriáért felelős sejtjeinek száma. Édes ízének köszönhetően a napi nassot is kiválthatod vele.

Dia

	Mindez a meggyről is elmondható - ráadásul ez az egyébként fanyar ízű gyümölcs ilyenkor már édesebb, így az apróságok is szívesen fogyasztják.

Mindez a meggyről is elmondható - ráadásul ez az egyébként fanyar ízű gyümölcs ilyenkor már édesebb, így az apróságok is szívesen fogyasztják.

Dia

	Júliusban fokozatosan megjelenik a szilva is, amely C-vitamin-tartalmán túl rostokban is bővelkedik - tehermentesíti a testet, az ily módon felszabaduló energia pedig támogatja az agy munkáját.

Júliusban fokozatosan megjelenik a szilva is, amely C-vitamin-tartalmán túl rostokban is bővelkedik - tehermentesíti a testet, az ily módon felszabaduló energia pedig támogatja az agy munkáját.

Dia

	A tök tele van az agy működéséhez nélkülözhetetlen béta-karotinnal. Készítheted rántva, illetve levesnek is - így a gyerekek általában szívesebben megeszik, mint főzelékként.

A tök tele van az agy működéséhez nélkülözhetetlen béta-karotinnal. Készítheted rántva, illetve levesnek is - így a gyerekek általában szívesebben megeszik, mint főzelékként.

Dia

	A fejes saláta nemcsak agypörgető, hanem az idegrendszer működésére is pozitív hatással van: enyhíti a szorongást, az alvászavart, sőt, még a fejfájást is csillapítja. A fentieken túl emésztésserkentő hatással bír, miközben részt vesz a csontok és az izomzat megfelelő fejlődésében.

A fejes saláta nemcsak agypörgető, hanem az idegrendszer működésére is pozitív hatással van: enyhíti a szorongást, az alvászavart, sőt, még a fejfájást is csillapítja. A fentieken túl emésztésserkentő hatással bír, miközben részt vesz a csontok és az izomzat megfelelő fejlődésében.

Dia

	A paradicsom nemcsak a benne lévő C-vitamin révén fejti áldásos hatását, hanem tisztító-salaktanító tulajdonsággal is bír, így hatékonyabbá teszi az agy tevékenységét. Mindebből hőkezelés hatására sem veszít sokat, ám nyersen az igazi.

A paradicsom nemcsak a benne lévő C-vitamin révén fejti áldásos hatását, hanem tisztító-salaktanító tulajdonsággal is bír, így hatékonyabbá teszi az agy tevékenységét. Mindebből hőkezelés hatására sem veszít sokat, ám nyersen az igazi.

Dia

	Az áfonya is tele van antioxidánssal, ami igencsak jót tesz az agyműködésnek. Bár nem olcsó gyümölcs, most, hogy szezonja van, lepd meg vele néhányszor a kicsit.

Az áfonya is tele van antioxidánssal, ami igencsak jót tesz az agyműködésnek. Bár nem olcsó gyümölcs, most, hogy szezonja van, lepd meg vele néhányszor a kicsit.

Ezt is szeretjük
Fotó: