Több mint 5 kiló felesleg van rajtad? Ezek a szezon legjobb diétái neked!
Az ősz alapvetően a méregtelenítésről szól, de ezekkel a diétákkal jelentősebb súlyt is leadhatsz.

Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

10 évet letagadhatsz ezekkel az elegáns frizurákkal: így hozd ki a maximumot a rövid fazonból »

Kancsalsága miatt szekálták, mégis modell lett belőle: sikerével önbizalmat ad másoknak »

70 kiló felett sem tilos a bikini: ultranőies, haslapító fazonok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ősz a fogyókúrázók körében már inkább a méregtelenítésről, illetve a gyümölcs vagy zöldség alapú villámdiétákról szól, amelyek megerősítik az immunrendszert, viszont legfeljebb néhány kilót lehet fogyni velük.

Ha ennél egy kicsit több fölösleget akarsz leadni, akkor sem kell tavaszig várnod: az alábbi diétákkal karácsonyig a legjobb formádba hozhatod magad.

Rostdiéta

Ha több mint öt kiló felesleg gyűlt fel az idők folyamán a testeden, akkor valószínű, hogy az anyagcseréd sincs a legjobb állapotban. Ősszel rengeteg zöldségnek és gyümölcsnek van a szezonja, érdemes őket a hasznodra fordítani egy emésztésjavító, salaktalanító rostdiéta keretében.

Az élelmi rostok emésztetlenül haladnak keresztül a gyomron - finoman átmossák a bélcsatornát, miközben mozgásra késztetik az emésztőszerveket.

Így nemcsak sok méregtől, de a felgyülemlett salakanyagok súlyától is megszabadulsz, vagyis azonnal könnyebbnek érezheted magad. Hosszabb távon pedig javul az anyagcseréd, szervezeted könnyebben bontja le a táplálékokat, és folyamatos, egészséges fogyás kezdődik.

Ha eddig rostban szegény étrendet követtél, csak fokozatosan térj át a diétára, mert a tested számára szokatlanul nagy mennyiségű élelmi rost megterhelheti az emésztésedet.

Lépésről lépésre építsd be a menüdbe a friss és aszalt gyümölcsöket, a nyers vagy párolt zöldségeket, valamint a rostban és értékes tápanyagokban gazdag olajos magvakat, például a diót vagy mandulát.

Mintaétrend

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy zellerszár.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt spárga.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy bögre mentás narancssaláta.

Vitamindiéta

A vitamindiéta nagy előnye, hogy nemcsak a test természetes zsírégető folyamatainak beindítására képes, de az immunrendszert is megerősíti, így felkészít a téli influenzaszezonra.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétákat várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diéták valamelyikét, kérd ki háziorvosod véleményét.

Ez a fogyókúrás módszer jóval többet jelent, mint amennyit a neve takar: nemcsak a létfontosságú vitaminok pótlására, de az ásványi anyagok és nyomelemek fedezésére is figyelmet kell fordítanod. A legjobb, ha az egészséges és könnyű étrendet valamilyen multivitaminnal egészíted ki, így biztos lehetsz benne, hogy szervezeted mindent megkap, amire a zsírbontáshoz szüksége van.

Étrendedet úgy állítsd össze, hogy lehetőleg ne lépje túl a napi 1200 kalóriát, egyél többször, kisebb adagokban. Kerüld a cukor, a telített zsír, a vörös húsok és a fehér liszt fogyasztását, ugyanakkor egyél sok zöldséget, gyümölcsöt, könnyű fehér húsokat és tejtermékeket. Bátran használj emésztésjavító, immunerősítő fűszereket, például fokhagymát vagy gyömbért, és ügyelj a megfelelő folyadékpótlásra is.

Mintaétrend

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű fokhagymás pirítós, egy főtt tojás, egy szelet pulykamellsonka, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: egy bögre gyömbéres ananász.
Vacsora: turmix egy pohár tejből, egy marék bogyós gyümölcsből, egy kis poharas natúr joghurtból és egy csipet fahéjból.

Ezt is szeretjük