A reggeli séta 4 fogyást segítő hatása: meglepő, mennyi kalóriát égethetsz el vele
Meglepő, milyen jótékony hatással bírhat a szervezetre nézve a reggeli séta, még a fogyásban is nagy szerepet játszik.

GettyImages-1357012135
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Reggel talán nem az a legelső gondolata az embernek, hogy milyen jó lenne mozogni egyet, pedig egy napindító séta szinte csodákat tud művelni a testtel. 

A gyaloglás rendkívül jótékony hatással bír a szervezetre nézve, még a fogyási folyamatokat is beindítja, és az egészségmegőrzésben is nagy szerepet játszik.

A reggeli séta hatásai

Beindítja a fogyást

Az ébredés utáni testmozgás áldásos hatással bír a szervezetre nézve, már akár egy laza, 30 perces sétát is érdemes beiktatni a mindennapokba. Ennyi idő alatt, mérsékelt tempóval járva akár 150 kalóriát is el lehet égetni. Megfelelő, kiegyensúlyozott étkezéssel és heti 2-3 alkalommal beütemezett erőnléti edzésekkel kombinálva nagyon látványos eredményt hozhat magával az alakformálás terén.

GettyImages-613883180

Feltölt energiával

Egy kellemes reggeli séta energikusabbá is tesz, pláne, hogyha mindez a szabadban történik. Egy 2010-es kutatás szerint azok a résztvevők, akik 20 percet gyalogoltak a szabadban, sokkal fittebbnek érezték magukat a nap folyamán, mint azok, akik ugyanezt a mozgást beltéren végezték. Egy másik kísérletből pedig az derült ki, hogy már egy 10 perces séta is éberebbé tehet, mint egy csésze kávé. 

Amikor az ember energiával teli, sokkal egészségesebb, táplálóbb ételeket is választ, ezzel redukálva a napi bevitt kalóriamennyiséget.

Teljesül a heti mozgásigény 

Szintén nagy előnye az ébredés utáni mozgásnak, hogy az ajánlott napi mozgásigényt is ki lehet vele elégíteni. A szakértők tanácsai szerint 150-300 perces mérsékelt mozgás szükséges hetente, ez az egészséges életmód egyik alappillére. Így számolva, ha már 5 napon sikerül reggel sétára indulni, akkor azzal teljesíteni is lehet a testmozgás ajánlott mértékét. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Erősíti az izmokat

A gyaloglás hatékonyan erősíti a lábizmokat. Érdemes időnként variálni a helyszínt, beiktatni lépcsőzéseket is, emelkedőkön vagy lejtőkön sétálni - akiknek fáj a térdük, azok természetesen válasszanak ennél kíméletesebb mozgásformát, például nordic walkingot, ami leveszi a terheket a térdízületekről. A láb izmainak fejlesztése érdekében még otthoni edzés gyanánt guggolásokat, kitöréseket is végezhetsz.

Hogyan lehet rendszer belőle?

  • Minden este készítsd elő a másnap reggeli sétához a ruhákat, cipőket, hogy ne kelljen keresgélni őket. 
  • A megszokottnál állítsd legalább 30 perccel korábbra az ébresztőórádat, hogy egy bő 20 perces séta beleférjen a nap elején.
  • Hogyha egyszerűen nem tudod beszorítani a reggeli rutinba, akkor a munkába menet iktasd be. Ha a közelben van, akkor akár be is sétálhatsz, vagy egy megállóval előbb leszállhatsz a buszról, villamosról, és onnan gyalogolhatsz. 
GettyImages-1327797611

Az, hogy a reggeli előtt vagy után hatásosabb-e a sétálás, vita tárgyát képezi a szakemberek körében. Egyesek úgy tartják, hogy előtte hatékonyabb, mert akkor felpörgeti az anyagcserét, és elősegíti a zsírégetést, de ez az egyén szervezetétől is nagyban függ. Az is teljesen rendben van, hogyha valaki egy banánt vagy egy zabkását elfogyasztana a séta előtt. 

Mindenesetre bármilyen jellegű mozgásról is van szó, előtte mindenképpen érdemes bemelegíteni, ahogy a végeztével lenyújtani a sérülések elkerülése végett. A rendszeres testmozgás elősegíti a pihentető alvást is, és karbantartja mentális egészséget. 

Melyik mozgás égeti a legjobban a zsírt? 9 lehetőséget mutatunk 

A fogyás során megéri arra törekedni, hogy a súlyvesztés minél nagyobb része zsír legyen, amiben a megfelelő fehérjefogyasztás és a mozgás is sokat segít. 

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük