Napi fehérje-, zsír- és szénhidrátszükséglet: ennyit kell enned belőlük a fogyáshoz
Milyen legyen a tápanyagok százalékos aránya?

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha szeretnéd tudományos alapokra helyezni a diétádat, érdemes figyelembe venni a táplálkozási szakemberek ajánlásait. Többek között azt, hogy étrendedben megfelelő arányban képviseltessék magukat a szervezet működése szempontjából lényeges tápanyagok.

Dietetikusok szerint a csökkentett kalóriatartalmú - 1200-1500 kalóriás - étrendnek legfeljebb 45%-át tehetik ki a szénhidrátok, 30%-át a zsírok, a fehérjék pedig a maradék 25%-kal képviseltetik magukat. Emellett fontos, hogy naponta 30-40 gramm rostot is bevigyél a szervezetedbe - friss zöldségekkel, gyümölcsökkel, valamint teljes kiőrlésű gabonafélékkel. A napi rostszükséglettel kapcsolatban további információkat szerezhetsz korábbi cikkünkből.

Képeken 7 étel, amit felejts el

Ha nem szeretnél öt kilóval nehezebben hazatérni a nyaralásból, akkor felejtsd el az alábbi galériában szereplő szénhidrátbombákat!

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük