Mézdiéta: elmondjuk, mire jó, és mire nem az édes, folyékony arany
Hiába természetes édesítőszer, a fogyókúrát inkább hátráltatja, mintsem támogatja.

mezdieta2
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Ezt a hajfestést bárki kipróbálhatja: ha nem tetszik, pár mozdulattal eltüntethető »

5 különböző színű hajgumit tett a hajába: ördögien okos ötlet fonáshoz »

Michelle Obama ragyog a friss fotókon: az egykori first lady most is stílusos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy hét alatt több mint egy kiló súlyfeleslegtől megszabadulhatsz, ha lefekvés előtt elfogyasztasz egy kanál mézet. Hihetetlennek tűnik? Pedig a mézdiéta nagyon is valóságos jelenség, egyben egyike az édesítővel kapcsolatos legképtelenebb téveszméknek.

A fogyókúrás módszer elve szerint a méz megszünteti az édesség utáni sóvárgást, sőt, mi több, még zsírt is éget, mindezt alvás közben. Egy időben rengeteget lehetett olvasni a mézdiéta áldásos hatásairól, az újságok előszeretettel hirdették, ráadásul az egészet egy kitalált dietetikus nevével fémjelezték. Ez azonban színtiszta átverés, melynek az égvilágon semmi tudományos alapja nincsen.

Hatásosabb a fogyókúrához a méz, mint a cukor?

Leegyszerűsítve: nem. Sokan valóságos csodaszernek tartják a mézet, hiszen elérhető áron hozzá lehet jutni, ráadásul természetes édesítőszer, ásványi anyagok is vannak benne, nem csak üres kalóriák.

Sheila Kealey, a Kaliforniai Egyetem táplálkozástudományi szakembere szerint ugyanakkor a makrotápanyagok tekintetében a méz semmiben sem különbözik a cukortól: tömény, egyszerű, gyors felszívódású szénhidrát, ami erősen megdobja a vércukorszintet, kisvártatva viszont ismét farkaséhesnek érzed magad tőle.

A szakértő úgy véli, az emberek viselkedését alapjaiban megváltoztatja, ha valamiről úgy tudják, hogy természetes. Ha csak tudat alatt is, de szinte azonnal összekötik az egészséges kifejezéssel, és ezzel mintegy felhatalmazzák magukat a korlátlan fogyasztásra.

Ez a magatartás beindítja a túltáplálkozásos viselkedés körforgását: a méz megerősítést ad, hiszen jobban érzik magukat tőle, ezáltal arra ösztönzi őket, hogy még többet egyenek belőle.

Tudományos kutatások bizonyítják, hogy az emberek még a gyorsételekből is hajlamosak a túlevésre, ha azokat - vagy egy összetevőjüket - egészségesnek gondolják. A cukor azonban cukor, a fentiek alapján pedig a méz semmiben sem különbözik a kristálycukortól. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Mi a helyzet a mézes teával?

Ha nem csupán az édes íz miatt szeretnél mézet csempészni a teádba, jobban teszed, ha megvárod, míg langyosra hűl. Mert hiába esik jól a fájó toroknak a forró ital, a méz értékes alkotóelemei, az enzimek 40 °C fölött elbomlanak. Bár tévhit, hogy káros anyagok szabadulnak fel a hő hatására, ha forró teába teszed, akkor ott vagy, mint akkor, ha cukrot használnál.

Eritrit: az egészséges alternatíva

Az eritritként polcokra kerülő termékek eritritolt, egy természetes cukoralkoholfajtát tartalmaznak, mely a cukorhoz hasonlóan édes, bár kevésbé intenzív. Nincs utóíze, édesítőereje 65%-ban megfelel a cukorénak, vagyis kétszer kevesebb kell belőle ugyanolyan íz eléréséhez. 

Grammonként csupán 0,2 kalóriát tartalmaz, ami alig 5%-a a cukorénak, ezáltal diétás étrendbe is beilleszthető. Ezen felül az eritritről még nem árt tudni, hogy a glikémiás indexe 1, míg a cukoré 100. Magyarán nem okoz jelentős kilengéseket a vércukorszintben, ezáltal nincs éhségfokozó hatása.

Ezt is szeretjük