Leszokás a cigiről: ennyit hízhatsz az első 6 hónapban
Így kerüld el!
A leszokást követően lassul az anyagcsere, de elkerülheted a túlsúly kialakulását.

Ez is érdekelhet

Második Esély a Procter and Gamble segítségével (x)

Kirándulnál egyet a családdal vagy csak fitten tartanád magad? Esetleg bebringáznál a munkahelyedre? Válaszd a Riverside 500-at! (x)

Mádai Vivien, Ördög Nóra és Tatár Csilla a Triumph tavaszi kampányában tündökölnek (x)

Tavaszi feltöltődés Burgenlandban (x)

beauty and style

Nem is gondolnád, mire használható még a narancs héja: a divatvilág megmutatta »

5 étel, ami felgyorsítja a bőröregedést: roncsolják a feszességért felelős kollagént »

Egyetlen frizura, minden alkalomra: a kilencvenes évek buborékkontyai inspirálták »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A dohányzás növeli a szív- és érrendszeri betegségek, a rák, valamint számos további egészségügyi probléma kialakulásának kockázatát. Ennek ellenére sokan halogatják a leszokást.

A jelenség hátterében az erős függőség mellett sok esetben az elhízástól való félelem áll - ami gyakori gond a cigarettától való megválást követően.

Ezért hizlal a leszokás

A cigarettában lévő nikotin nem csupán függőséget okoz, de anyagcsere-serkentő és éhségcsökkentő hatása is van. Mindebből adódik, hogy a leszokást követően a lelassult anyagcsere, valamint a fokozódó étvágy miatt könnyebben kúsznak fel a pluszkilók. Ráadásul sokan a cigarettázással járó mozdulat hiányát is nassolással igyekeznek pótolni - vagyis pszichés alapja is van az ilyenkor bekövetkező hízásnak.

Ennyit hízhatsz, miután letetted a cigit

Egy, a Journal of the American Medical Association című orvosi folyóiratban megjelent kutatás szerint a dohányzás abbahagyása abban az esetben is csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásnak kockázatát, ha elhízással jár. Szakértők szerint a leszokást követő első fél évben az emberek többsége három-hat kiló pluszt szed fel magára - tehát a jelenség egyáltalán nem ritka.

Így kerüld el a hízást leszokás után!

Természetesen nem törvényszerű, hogy túlsúlyod alakul ki, miután letetted a cigarettát. Amennyiben odafigyelsz néhány apróságra, könnyedén elkerülheted a problémát. Egyfelől fontos, hogy legalább kétnaponta beleférjen az életedbe minimum fél óra mozgás. A rendszeres sportnak köszönhetően jobb lesz a közérzeted, anyagcsere-folyamataid megélénkülnek, valamint karcsúsodni fogsz.

Másfelől oda kell figyelned a táplálkozásra is. Fogyassz napi legalább két és fél liter szénsavmentes ásványvizet, csapvizet, valamint emésztéssegítő gyógyteákat - például borsmenta- vagy ginzengteát. Egyél minél több rostos ételt: zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonaféléket. Mindennek köszönhetően emésztésed nem lassul le azután sem, hogy leszoktál a dohányzásról.

Ezt is szeretjük