Pár hét után leáll a fogyás? A szakértőt kérdeztük az okokról
Kremer Kaposi Pétertől megtudhatod, mit tehetsz, ha nem akar kevesebbet mutatni a mérleg.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Ezt soha ne tedd a bőröddel: korábban fogsz ráncosodni, ha így bánsz vele »

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán számodra is ismerős a helyzet, hogy bár elhatározod, leadsz néhány plusz kilót, a kezdeti sikereket nem követi a folytatás, a súlyvesztés megfeneklik. A jelenség gyakori, igazából mindenkivel előfordul, még a legtökéletesebben edző és táplálkozó sportolókkal is.

Ha megáll a fogyás, kicsivel több mozgásra, kevesebb szénhidrátra, az edzési technikák megváltoztatása lehet szükség - mondja Kremer Kaposi Péter személyi edző.

Fontos a megfelelően összeállított étrend

A minőségi - tehát zsír-, nem pedig izomveszteséggel járó - fogyás alapja egy jól összeállított étrend, ami megfelelő arányban és mennyiségben tartalmazza mind a makrotápanyagokat - fehérje, zsír, szénhidrát -, mind a mikrotápanyagokat - ásványi anyagok, vitaminok - magyarázza Kremer Kaposi Péter.

Az alapkoncepció mindig az, hogy amíg heti fél-egy kilót veszítesz a testsúlyodból edzés segítségével, addig egyrészt biztos lehetsz benne, hogy a testsúlycsökkenés nem izomveszteség, másrészt az étrendeden nem kell változtatnod.

Két dolgot tehetsz, ha leállt a fogyás

Amennyiben azonban a fogyás megáll, két dolgot alkalmazhatsz. Egyrészt csökkentheted a bevitt szénhidrát mennyiségét 15-20%-kal.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy az egyik étkezésnél elhagyod az addigi köretet, hanem azt, hogy mind az öt étkezésnél csökkented a szénhidrátmennyiséget. Másrészt megteheted, hogy növeled az edzés mennyiségét, illetve intenzitását.

A legjobb azonban a két dolog ötvözése, mert így a változtatás alig észrevehető: például kocogsz heti 3x10 perccel többet, az addigi napi 100 gramm szénhidrátbevitelt pedig 90 grammra csökkented. Az eredmény garantált.

Ezért áll le a fogyás

A fogyás egy tökéletesen összeállított és betartott étrend mellett azért áll meg, mert a testsúlyod elérte azt a szintet, ahol a bevitt kalóriamennyiség már nem kevesebb, mint amennyire szükséged van. Ha 1500 kalóriás étrenden vagy, az energiafelhasználásod pedig 2000 kalória naponta, akkor heti 3500 kalória deficitbe kerülsz, vagyis heti fél kilót veszítesz a testsúlyodból.

A fogyás következtében azonban szépen lassan csökken tested kalóriaigénye, és amikor eléri az 1500 kalóriát, már nem fogysz tovább. Ilyenkor lép be a fent említett két lehetőség.

Milyen hibát vétesz?

Kattints az alábbi videóra, ha szeretnéd tudni, melyek az edzés során leggyakrabban előforduló hibák!

Turbózd fel a kalóriaégetést!

Nem a bevitt kalóriamennyiséget kell drasztikusan csökkenteni, hanem a kalóriaégetést felturbózni - mondja Kremer Kaposi Péter. Ha megeszel napi 100 gramm rizst, ami körülbelül 400 kalória és 80 gramm szénhidrát, akkor lesz energiád edzeni. Ennek köszönhetően tested nemcsak a bevitt kalóriamennyiséget égeti el, de az úgynevezett utóégetés miatt még sokkal többet is. Ha azonban megvonod magadtól ezt a napi 80 gramm szénhidrátot, nem lesz energiád edzeni, a közérzeted rosszabb lesz, a zsírégetés pedig jóval alacsonyabb fokú.

Idővel olyan táplálékkiegészítőket is bevethetsz edzés előtt, mint az L-carnitine,
ami szintén támogatja a fogyást. Az olyan technikák pedig, mint az intervallum edzés, segítenek abban, hogy gyorsabb legyen a súlyvesztés, valamint átlendülj a holtponton.

Ezt is szeretjük