Rugalmassá teszi a bőrt, elveszi az éhséget: 8 természetes kollagénforrás
Az idő előrehaladtával pótolni kell a szervezetben a kollagénszintet.

GettyImages-1130110637
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kollagén egy fehérje, ami megtalálható a csontokban, a kötőszövetekben, az izmokban, inakban és a bőrben egyaránt. Egyik legfontosabb szerepe hogy "egyben tartsa a testet", erősíti a csontokat és az ízületeket, feszessé és rugalmassá teszi a bőrt, illetve az inakat. Termelődése az életkor előrehaladtával azonban csökken a szervezetben, így mindenképp fontos külsőleg pótolni azt. 

A kollagén nem csak a bőr elasztikusságának megtartásában vesz részt: kutatások bizonyították, hogy a kollagénben gazdag ételek segítenek az elhízás leküzdésében is: 10 túlsúlyos és 12 normál testalkatú embernél végzett kutatás kimutatta, hogy a zselatintól, vagyis kollagéntől, 40%-kal lassabban éheztek meg, mintha más fehérjéket fogyasztottak volna. Teltségérzetük miatt kevesebb kalóriát juttattak a szervezetükbe, ez pedig beindította a fogyást - írja a Psychology Today. Erre a fehérjére az izomzat erősen tartásához is szükség van.

Természetes kollagénforrások

A megfelelő tápanyagok és vitaminok fogyasztásával serkenthető a kollagén termelődése a szervezetben. Mutatjuk, mi kerüljön gyakrabban a tányérodra!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük