Rugalmassá teszi a bőrt, elveszi az éhséget: 8 természetes kollagénforrás
Az idő előrehaladtával pótolni kell a szervezetben a kollagénszintet.

GettyImages-1130110637
Ez is érdekelhet

A jótékonyság ősszel sem áll meg (x)

Kukkants be az Illatszertárba! (x)

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

Ami neked felesleges, másnak érték: így lehet jól jótékonykodni

beauty and style

Pofonegyszerűen növelheted a krémek hatékonyságát: 5 tipp, ami javítja a felszívódást »

5 klasszikus ruhadarab, amit Greta Garbo hozott divatba: még a férfiruhákat is nőiessé tette »

Furán tette fel a műszempillát, gyönyörű mandulavágású szemeket kapott: a sminkesek is gyakran bevetik ezt az egyszerű trükköt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kollagén egy fehérje, ami megtalálható a csontokban, a kötőszövetekben, az izmokban, inakban és a bőrben egyaránt. Egyik legfontosabb szerepe hogy "egyben tartsa a testet", erősíti a csontokat és az ízületeket, feszessé és rugalmassá teszi a bőrt, illetve az inakat. Termelődése az életkor előrehaladtával azonban csökken a szervezetben, így mindenképp fontos külsőleg pótolni azt. 

A kollagén nem csak a bőr elasztikusságának megtartásában vesz részt: kutatások bizonyították, hogy a kollagénben gazdag ételek segítenek az elhízás leküzdésében is: 10 túlsúlyos és 12 normál testalkatú embernél végzett kutatás kimutatta, hogy a zselatintól, vagyis kollagéntől, 40%-kal lassabban éheztek meg, mintha más fehérjéket fogyasztottak volna. Teltségérzetük miatt kevesebb kalóriát juttattak a szervezetükbe, ez pedig beindította a fogyást - írja a Psychology Today. Erre a fehérjére az izomzat erősen tartásához is szükség van.

Természetes kollagénforrások

A megfelelő tápanyagok és vitaminok fogyasztásával serkenthető a kollagén termelődése a szervezetben. Mutatjuk, mi kerüljön gyakrabban a tányérodra!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük