Ezért karcsúak a japán nők - Három zsírégető táplálék, amit gyakran fogyasztanak
A japán diéta nagyon egyszerű alapelveken nyugszik, amelyet akár te magad is könnyedén be tudsz tartani.

GettyImages-576931310
Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Erősítő edzés renyhe hasfal ellen: evés után sem domborodik ki a pocak, ha ezek az izmok jó karban vannak »

Csodás ruhák, ha egyszerűbb polgári szertartást terveztek: mutatjuk a legjobb inspirációkat »

Előnytelen, durva sminkbakik, amiket véletlenül se kövess el: rémesen lerontják a megjelenést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A japán nőkről az örök fiatalság és a karcsú, filigrán termet jut először eszünkbe, amit nagy részben étkezési szokásainak köszönhetnek. A tradicionális japán konyha eleve egészséges, nekik pedig amellett, hogy változatosan táplálkoznak, és élvezik az ízeket, a mozgás is a mindennapjaik részévé vált.

Sokkal kevesebb japán küzd súlyfelesleggel, mint a nyugati országok lakói, ez pedig részben az egészséges táplálkozásnak és sok mozgásnak, részben azonban egy érdekes szabályozásnak köszönhető: Japánban olyannyira odafigyelnek a lakosok egészségére, hogy megbüntetik azokat, akiknek derékmérete meghalad egy bizonyos számot. A vállalatok a munkáltatókat éves szinten ellenőrzik, a férfiaknál ez az érték 85 centiméter, míg a nőknél 90 centiméter derékbőséget jelent, ami fölé nem szabad menniük. A szabályozás hatására Japánban az elhízott emberek aránya csupán 3,5%-os.

Mi a japán nők karcsúságának titka?

Emellett természetesen a távol-keleti táplálkozási elveket is figyelembe kell venni. Japánban az átlagéletkor is rendkívül magas, a negyvenes nők akár tíz évet is letagadhatnak korukból, amit elsősorban életmódjuknak és étrendjüknek köszönhetnek. A japán diéta nagyon egyszerű alapelveken nyugszik, amelyet akár te magad is könnyedén be tudsz tartani.

ajanlo

Sose edd degeszre magad!

A japánok a 80%-os szabályt tartják étkezéseik során szem előtt, aminek lényege egyszerűen annyi, hogy még azelőtt abbahagyják az evést, hogy jelentkezne náluk a jóllakottság érzése. Emiatt kisebb adagokat esznek, és többféle hozzávalóból kóstolnak kevesebbet. A japán konyhában a hangsúly a friss hozzávalókon és az egészséges alapanyagokon van, amelyet főként párolnak vagy wokban sütnek.

Három zsírégető táplálék, amit gyakran fogyasztanak

Ha Japán, akkor szinte mindenkinek a szushi, a rizs és a hal jut eszébe, pedig sok finomság van még, amelyek a japán konyha részét képezik.

Tofu

A szójából származó túró összenyomásával jön létre tofu, azaz a szójababsajt, ami az egyik leggyakrabban használt összetevő a japán konyhákban, számtalanfajta variáció létezik belőle. Amellett, hogy ásványokban és vitaminokban gazdag, segít a káros koleszterin - LDL - szintjét csökkenteni, sok fehérjét, kalciumot és élelmi rostot tartalmaz, aminek segítségével felgyorsíthatod anyagcsere-folyamataidat, ugyanakkor nagyon alacsony kalóriatartalmú, zsírszegény étel, ami gyorsan telít, így biztosítja a jóllakottságérzést.

A cikk az ajánló után folytatódik

Erjesztett ételek

Az erjedéssel szaporodó baktériumok hozzák létre a fermentált ételeket, amelyek nagyon jó hatással vannak az emésztésre, és a méreganyagok is könnyebben kiürülnek a testből. Ilyen módon lehet előállítani minálunk a kovászos uborkát vagy a savanyú káposztát, a japánoknál pedig ilyen például a misoleves, amit erjesztéssel előállított, szójababból, árpából és rizsből készült misopasztákkal fűszereznek. Ezt fogyasztják reggelire is. A szójaszószuk is fermentálással készül, amit főzéshez, sütéshez, levesek és szószok készítéséhez vagy mártogatósként használnak.

GettyImages-1040265498

A tenger gyümölcsei

Ómega-3-dús étrendjükben a párolt zöldségek és halak is dominálnak. A tenger gyümölcsei sok fehérjét tartalmaznak, amelyek elengedhetetlenek az izmok építéséhez és az energia szinten tartásához, valamint alacsony a kalóriatartalmuk, így a fogyókúrás étrendedbe is bátran beiktathatod őket. A tengeri alga szinte minden vitamint tartalmaz, ehhez jön még 41-féle ásványi anyag, így beépítve a diétádba megsokszorozza annak erejét: magas fehérje- és rosttartalmának köszönhetően támogatja az anyagcsere-folyamatokat, valamint segít a szervezetből eltávolítani a méreganyagokat.

Ötletek rost- és fehérjedús reggelihez

Az alábbi reggelikben jócskán van fehérje és lassú felszívódású szénhidrát is, de kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint a legtöbb szénhidrátcsökkentett péksütemény. Mutatjuk!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük