Húsvét utáni diéta: 3 napos villámkúra méreganyagok és plusz kilók ellen
Túl sokat ettél az ünnepek alatt? Hozd helyre a károkat!

Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Hajfestés érintés nélkül: egy leleményes fodrász megoldotta »

Ez a vagány ruhadarab is visszatért a múltból: a mellény most így divatos »

A zöld teánál sokkal hatásosabb a fehér tea: méregtelenítő és tele van antioxidánssal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A húsvétkor elpusztított sonka- és tojáshegyek, valamint az ilyenkor szokásos gyakoribb családi poharazgatások megviselhetik az emésztőrendszert.

Amennyiben az ünnepek után úgy érzed, tested elnehezült, esetleg egy-két kilóval többet mutat a mérleg, mint kellene, segíthet egy pár napos méregtelenítő kúra.

Sok-sok folyadék

Ha anyagcseréd lelassult, fáradtnak és enerváltnak érzed magad, testedben jó eséllyel felszaporodtak a méreganyagok. Annak érdekében, hogy a méreg-, illetve salakanyagokat mielőbb távozásra bírd, sok folyadékot kell fogyasztanod. Elsősorban szénsavmentes vizet, de színesítheted az itallapot méregtelenítő hatású gyógyteákkal - például gyermekláncfűvel vagy akár csalánnal.

Napi legalább két liter folyadékkal, valamint rostban gazdag táplálékok fogyasztásával pár nap alatt sokat javul majd a közérzeted, és talán a mérleg is kicsivel kevesebbet mutat. Iktasd ki étrendedből - legalább néhány napra - a koffeint, az alkoholt, a finomított szénhidrátban gazdag ételeket és a vörös húsokat.

Rostban gazdag ételek

A húsvétkor szokásos sonka-tojás kombó sajnos meglehetősen kevés rostot tartalmaz. Ha a hosszú hétvége alatt naponta többször is ez volt a menü, némi kaláccsal kiegészítve, ne csodálkozz azon, hogy anyagcseréd lelassult.

A következő napokban fogyassz több rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonafélét. Az olyan apróságok is segíthetik az emésztés felgyorsulását, mint az útifűmaghéj vagy a lenmag.

Mozogj!

Természetesen ahhoz, hogy igazán jól érezd magad a bőrödben, és anyagcsere-folyamataid még jobban felélénküljenek, napi legalább 40 perc testmozgást is be kell iktatnod. Szinte mindegy, hogy ez futás, tempós gyaloglás, kerékpározás, tornatermi edzés vagy úszás, a lényeg, hogy olyan válassz, amit szívesen végzel.

Minimum!

A napi minimális mozgásmennyiségről dr. Csiszár Miklós fogyókúra-szakértőt kérdeztük az alábbi videóban.

Mintaétrend

Az alábbi étrendhez nem kell túl szigorúan ragaszkodnod. Ha megéheznél két étkezés között, fogyassz bátran nyers zöldséget vagy gyümölcsöt.

1. nap

Reggeli: egy adag zabkása lenmaggal, reszelt almával, fahéjjal.
Tízórai: egy marék bogyós gyümölcs.
Ebéd: egy adag spenót főzelék - önmagával sűrítve - egy tojással.
Uzsonna: egy alma, pár szem korpás keksz.
Vacsora: egy szelet fokhagymás pirítós.

2. nap

Reggeli: egy adag gyümölcsturmix.
Tízórai: egy csésze zöld tea, pár szelet puffasztott búza.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal barna rizzsel.
Uzsonna: egy körte, egy csésze csalántea.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós csicseriborsókrémmel, egy csésze pitypangtea.
Tízórai: egy pohár élőflórás joghurt, egy körte.
Ebéd: egy adag tonhalas tésztasaláta - teljes kiőrlésű tésztából.
Uzsonna: egy adag mozzarellás paradicsomsaláta.
Vacsora: egy adag tökfőzelék - önmagával sűrítve.

Ezt is szeretjük