Gyorsan fogyaszt, jókedvűvé tesz, ingyen van: 6 dolog, amit tudnod kell a futásról
Ha most tavasszal újra elkezdesz futni, ezeket érdemes tudnod.

Dia


                        	Fuss a saját tempódban!
                        	Soha ne érezd magad nyominak, csak mert nem tudsz olyan ütemben, tempóban futni, mint azok, akik már jó ideje edzenek. Mindenki elkezdte valahol, valamikor. Hallgass a saját testedre, és szép fokozatosan emeld a tempót és a távot.
                        	 

Fuss a saját tempódban!

Soha ne érezd magad nyominak, csak mert nem tudsz olyan ütemben, tempóban futni, mint azok, akik már jó ideje edzenek. Mindenki elkezdte valahol, valamikor. Hallgass a saját testedre, és szép fokozatosan emeld a tempót és a távot.
 

Dia


                        	Védd a bőrödet!
                        	Ha teheted, fuss a szabadban. Az edzőtermi futópadot tartogasd a mínuszokra. Viszont a bőröd kellő védelmére mindig figyelj, még felhős időben is.
                        	 

Védd a bőrödet!

Ha teheted, fuss a szabadban. Az edzőtermi futópadot tartogasd a mínuszokra. Viszont a bőröd kellő védelmére mindig figyelj, még felhős időben is.
 

Dia


                        	Aludj eleget!
                        	Ahhoz, hogy kitartóan tudj futni, idővel pedig a teljesítményedet is fokozd, szükséged van pihentető alvásra. Ha nem alszol naponta hét-kilenc órát, akkor a hormonháztartásod felborul, és a szervezeted a károkat próbálja majd helyreállítani, nem pedig a fejlődésre törekedni.
                        	 

Aludj eleget!

Ahhoz, hogy kitartóan tudj futni, idővel pedig a teljesítményedet is fokozd, szükséged van pihentető alvásra. Ha nem alszol naponta hét-kilenc órát, akkor a hormonháztartásod felborul, és a szervezeted a károkat próbálja majd helyreállítani, nem pedig a fejlődésre törekedni.
 

Dia


                        	A zokni is fontos
                        	Ahhoz, hogy kényelmes legyen a futás a lábad számára, nem csak a cipőre, de a zokni minőségére is érdemes odafigyelni. Próbálj jó futó zoknit beszerezni, érezni fogod a különbséget.
                        	 

A zokni is fontos

Ahhoz, hogy kényelmes legyen a futás a lábad számára, nem csak a cipőre, de a zokni minőségére is érdemes odafigyelni. Próbálj jó futó zoknit beszerezni, érezni fogod a különbséget.
 

Dia


                        	Lesznek gyengébb napjaid
                        	Ne keserítsenek el azok a napok, amikor saját magadhoz képest gyengébben teljesítesz, nincs annyi energiád, amit a futásba tehetnél. A lényeg, hogy futottál, a többi nem számít. Menj haza, aludj egy jót, és legközelebb kipihenten indulhatsz futni.
                        	 

Lesznek gyengébb napjaid

Ne keserítsenek el azok a napok, amikor saját magadhoz képest gyengébben teljesítesz, nincs annyi energiád, amit a futásba tehetnél. A lényeg, hogy futottál, a többi nem számít. Menj haza, aludj egy jót, és legközelebb kipihenten indulhatsz futni.
 

Dia


                        	Igyál elég vizet!
                        	A napi két liter víz elfogyasztása mellett figyelj arra is, hogy ha egy-egy edzés alkalmával jobban kimelegszel, akkor több folyadékot igyál. A dehidratáció nagyon veszélyes egy futó számára, mert akkor az ízületek sokkal sérülékenyebbé válnak.

Igyál elég vizet!

A napi két liter víz elfogyasztása mellett figyelj arra is, hogy ha egy-egy edzés alkalmával jobban kimelegszel, akkor több folyadékot igyál. A dehidratáció nagyon veszélyes egy futó számára, mert akkor az ízületek sokkal sérülékenyebbé válnak.

Ezt is szeretjük
Szerző: Bugya Brigi
Fotó: