Egy pohár víz étkezés előtt: tényleg segít a fogyásban?
Eltelít, és segíti az anyagcsere-folyamatokat. A víz hatékony társ a diétában.

Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

7 nőies lófarok, a hét minden napjára: szebbek, mint a szimpla copf »

Gwyneth Paltrow 47 évesen is nagyon dögös: a színésznő stílusa örökzöld »

Nem lesz ciki a leggings, ha így viseled: utcán is bevethető szettek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mivel a felnőtt emberi szervezet 60-65%-a víz, nem meglepő, hogy a mindennapi táplálkozás során is igen nagy szerephez jut a folyadék.

Hatással van a vér sav-bázis egyensúlyára, befolyásolja a tápanyagok szállítását és felszívódását, de a megfelelő vérkeringésért is felel. Az, hogy a fogyásban is segítségedre lehet, szinte már mellékes dolog.

Egy pohár víz étkezés előtt

Annak érdekében, hogy az étkezés során bevitt táplálékok kellő gyorsasággal haladjanak az emésztőrendszerben, elegendő folyadékot is magadhoz kell venned. Ez egy felnőtt szervezet esetében napi két-két és fél liter vizet jelent.

Ha szeretnéd, hogy az anyagcseréd megfelelően működjön, érdemes étkezés előtt mindig elfogyasztanod egy pohár szénsavmentes ásványvizet vagy csapvizet. Így egyrészt a táplálkozás során bevitt rostanyagok kellő gyorsasággal haladhatnak az emésztőrendszerben.

Másrészt a kalóriát nem tartalmazó víz elfoglal valamennyi helyet a gyomrodban, aminek eredményeképpen kevesebbet tudsz majd enni. Hogy a diéta ideje alatt mennyi folyadék fogyasztása javasolt, arról korábbi cikkünkben olvashatsz.

Ne keverd össze az éhséget a szomjúsággal!

Érdekes megfigyelés, hogy sokan tévesztik össze az éhséget a szomjúsággal. Bár a lédús zöldségek-gyümölcsök fogyasztása valóban olthatja a szomjadat, egy tábla csokoládéról már nehezen mondható el ugyanez. Próbáld ki a következőt: ha nem sokkal étkezés után úgy érzed, újra megéheztél, igyál meg egy nagy pohár vizet. Amennyiben megszűnik a hiányérzeted, jó eséllyel szomjas voltál, és nem éhes.

A folyadékhiány jelei

Az emberek döntő többsége nem fogyaszt el napi két-két és fél liter vizet, arra hivatkozva, hogy nem szomjas, vagy egyszerűen megfeledkezik róla. Érdemes ezért mindig a kezed ügyében tartanod egy félliteres vizes palackot, amit félóráként meghúzhatsz.

A száraz bőr, a karikás szem, a gyakori fáradtság vagy a fejfájás mind arra utalnak, hogy nem fogyasztasz elegendő folyadékot. Tartsd szem előtt, hogy nem minden ital alkalmas a folyadékpótlásra. Az alkohol-, illetve koffeintartalmú italok például éppen ellenkező hatást váltanak ki: szárítják a szervezetet.

Ezt is szeretjük