Egyetlen dolog, ami miatt nem tudsz lefogyni
És nem is gondolnád
A kialvatlanság nem csupán megbetegít, de hosszú távon elhízáshoz is vezethet.

Ez is érdekelhet

Férfiak fecskében - a nyár legfrissítőbb vígjátéka, igaz történet alapján (x)

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

beauty and style

Isteni, krémes smoothie, amit a fagyinál is jobban fogsz szeretni - Segíti a fogyást »

A pótszemöldök az év találmánya: teljesen őrült vagy zseniális? »

8 kivétel, amikor a mély dekoltázs cseppet sem közönséges »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem csupán a helyes táplálkozásra és a mozgásra kell odafigyelned, ha szeretnél megszabadulni a fölös kilóktól. Van a fogyókúrának egy harmadik sarkalatos pontja, amely bár kellemes, de időigényes elfoglaltság.

Az alváshiány befolyásolhatja az étvágy szabályozását, ronthatja a glükózanyagcserét, valamint növeli a vérnyomást. Épp ezért kutatók szerint érdemes több órát szánnod az alvásra.

Túlsúlyt okoz a kevés alvás

Az elhízás akkor alakul ki, amikor az energiabevitel nagyobb, mint a felhasználás. Ebben a folyamatban nem csupán az étrend és a testmozgás játszik fontos szerepet, hanem az alvás is - mondta dr. Kristen Knutson, a Chicagói Egyetem adjunktusa.

A kutatónő vizsgálatai azt támasztották alá, hogy a kevés vagy nem elég kielégítő alvás befolyásolja az étvágy szabályozását, és fokozott kockázatot jelent az elhízásra nézve. Knutson szerint, ha rendszeresen kevesebb mint hat órát alszol, testtömegindexed növekedésével számolhatsz.

Kémia folyamatok a testben

A vizsgálatok során kiderült, hogy az alvás korlátozása hatással van arra a kémiai folyamatra, amely az étvágyat is szabályozza.

A ghrelin hormon étvágynövelő hatású, míg a leptin a jóllakottság érzésének kialakításáért felel. Az elégtelen alvás befolyásolja e két hormon kiválasztását, aminek következtében fokozódik az étvágyad, többet eszel, mint amennyire a testednek valóban szüksége lenne. Mindez pedig egyenes út az elhízáshoz.

Mennyit is kell aludnod?

Mivel szakemberek szerint a magyar lakosság kétharmada túlsúlyos vagy elhízott, hazánkban is érdemes nagyobb figyelmet fordítani a megfelelő alvási szokások kialakítására.

Ha kíváncsi vagy, életkorodtól függően a szakemberek hány óra alvást tartanak ideálisnak, kattints korábbi cikkünkre.

Leselkedő egészségügyi veszélyek

Amellett, hogy a kialvatlanság fokozza az elhízás kockázatát, számos más egészségügyi problémának is előszobája lehet. Növelheti például a szív- és érrendszeri betegségek, a diabétesz, illetve a daganatos betegségek kialakulásának rizikóját. Hosszabb távon az intellektuális képességek csökkenéséhez, teljesítményromláshoz is vezet. Az alvászavarral összefüggésben álló más egészségügyi problémákról korábbi cikkünkben olvashatsz.

Te hány órát alszol egy nap?

Ezt is szeretjük