Edzés után mit lehet enni?
Megkérdeztük a személyi trénert
Gyöngyösi Szilvia elmondja, mire kell figyelni az edzést követő táplálkozás során.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az edzés előtti, illetve utáni táplálkozás fontos kérdés lehet, ha fogyni szeretnél, illetve izmot építenél. Előbbi témával már foglalkoztunk korábbi cikkünkben.

Utóbbinak pedig ezúttal járunk utána Gyöngyösi Szilvia fitneszedző, a grandUP nemzetközi vezető instruktora segítségével

Mennyi idővel edzés után ehetsz?

- Edzést követően elsődleges a folyadékpótlás. A lemerült szénhidrátraktárak újratöltése csak ez után következik: ilyenkor nem csupán szénhidrátra, hanem értékes fehérjére, egy kevés zsírra és aminosavakra is szüksége van a szervezetnek. Edzést követően jöhet egy fehérjeturmix, majd 45-50 perc múlva szilárd táplálék - mondja Gyöngyösi Szilvia.

Edzés után mit lehet enni?

Nemcsak a hosszú távú lassú futás, hanem az időszakonkénti gyors mozgás is kiüríti a szervezet glükogénraktárait. Ez az energiaforrás, ami főként a lábak izomszöveteiben található, könnyen köddé válik a megterhelés hatására.

Fontos tehát, hogy edzést követően megfelelő mennyiségű és gyorsan felszívódó szénhidrátot jutass a szervezetedbe. Ilyenkor kevésbé válnak be az egyébként egészséges, rostban gazdag teljes kiőrlésű szénhidrátok, mert lassítják az anyagcserét.

Természetesen nem arról van szó, hogy edzés után a cukrászdában kell kikötnöd, de egy kis adag tészta, rizs vagy tepsiben sült krumpli jó választás lehet. Nem kell megijedned ezektől, hiszen intenzív edzést követően a szénhidrátok nem kerülnek raktározásra, inkább a hiányt egészíted ki velük. Amennyiben csak fehérjeturmixot iszol, a szervezeted a bevitt fehérjéből pótolja a hiányzó energiamennyiséget, így hiába az edzés, izmaid leépülnek.

Ugyanakkor ha jelentősebb mennyiségű súlyfelesleged van, edzés után a gyorsan felszívó szénhidrátok helyett válaszd inkább a rostban gazdagabb változatokat: teljes kiőrlésű tésztát, barna rizst.

- A főétkezések között pedig banánt, müzliszeletet, müzlit, rizspudingot, joghurtot, szárított gyümölcsöt csemegézz - javasolja Gyöngyösi Szilvia.

Növeld az állóképességed!

- Sokan nem is sejtik, hogy az ételek helyes megválasztásával lehet növelni az állóképességet, erőnlétet, teljesítményt. Ha egy hosszabb edzésnél vagy egy húzós - körülbelül félórás - futásnál túlságosan kimerülsz, mozgásod lelassul, annak oka könnyen lehet a nem megfelelő táplálkozás - tudjuk meg Gyöngyösi Szilviától.

Ezt is szeretjük