Hormon segít az érzelmi evés leküzdésében: így növelheted a dopaminszintedet természetesen
Amikor az ember a bánatát fojtja evésbe, a szervezete valójában a dopaminszintet szeretné helyreállítani.

nap-napfeny-kave-reggel
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az emberrel néha előfordul, hogy megkíván bizonyos ételeket, ez lehet egy teljesen természetes folyamat, de beindíthatják bizonyos érzelmi állapotok is. Amikor ez történik, azt nevezzük érzelmi evésnek. Ha az ember a bánatát, a rossz kedvét vagy a magányát fojtja evésbe, általában zsíros, finomított ételeket kíván, de a szervezete valójában a dopaminszintet szeretné helyreállítani, mely ilyen vagy olyan okból felborult. 

A dopamin egy, a jutalmazásért felelős neurotranszmitter, melyet az agy élvezetként értékel. A legtöbb étel elfogyasztása élvezetet okoz, ugyanis a szervezet így jutalmaz azért, hogy igyekszel életben maradni - ez egy evolúciós vívmány, minden olyan dolgot, mely hasznos a túléléshez, örömmel honorál a test. 

Dopaminnal az érzelmi evés ellen

A modern, feldolgozott élelmiszerek és gyorsételek azonban sokkal nagyobb dopaminreakciót generálnak, mint a természetes ételek, így, amikor érzelmi evésre kerül a sor, vagyis, amikor jobban akarja érezni magát az ember, ezekhez nyúl. Amikor az agy azt látja, hogy a dopaminszint túl magas, elkezd eltávolítani dopaminreceptorokat, hogy megőrizze az egyensúlyt, így sokkal több dopaminra lesz szükség, hogy elérje az ember ugyanazt a hatást. Ez egy öngerjesztő folyamat, amiből úgy lehet kilépni, ha az ember igyekszik természetes módszerekkel növelni a szervezetben a dopamin szintjét. Így elkerülhetővé válik, hogy egyes érzelmi reakciók esetén a kényelmi ételekhez forduljon gyors vigaszért. Az alábbi válogatásban összegyűjtöttük a legjobb természetes dopaminszint-növelő ételeket és tevékenységeket. 

A képek forrása: Getty Images, Pixabay.com.

Ezt is szeretjük