Ez a 9 legaddiktívabb étel a tudósok szerint: durván rámásznak az agyadra
Borzasztóan hizlalnak, és nem bírsz leállni velük.

nassolas ejjel
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

A 71 éves Susan Lucci fürdőruhában, Photoshop nélkül mutatta meg bomba alakját: elárulta titkát »

Gyorsabban nő, és erősebb lesz a hajad, ha odafigyelsz erre: 6 egyszerű tipp a dúsabb frizuráért »

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ételfüggőség teljesen más jellegű addikció, mint a drogfüggés vagy az alkoholizmus. Az evésről ugyanis nem lehet leszokni, arra szükség van az életben maradáshoz. De éppen ezért nagyon könnyű függőjévé válni egyik vagy másik ételnek.

Amerikai kutatók szerint az emberek akár 20%-a is szenvedhet ételfüggésben anélkül, hogy tudna róla. A kórosan elhízottak körében ez az arány jóval magasabb. Ez azt jelenti, hogy ezek az emberek ugyanúgy nem tudják abbahagyni egyes ételek fogyasztását, ahogyan a lavinaivók az ivást.

Addiktív ételek

Jó hír, hogy csak bizonyos ételek tudnak függőséget okozni. A Michigan University tudósai több mint ötszáz ételfüggő étkezési szokásait vizsgálták. Egy 35 ételből álló listát adtak át a résztvevőknek, amit a Yale élelmiszer-függőségi skálája alapján állítottak össze, azután megkérték az alanyokat, hogy értékeljék, mennyire nehéz ellenállniuk az adott ételnek.

Nem meglepő módon a lista élén feldolgozott élelmiszerek állnak. Ráadásul a legtöbb felsorolt ételben rengeteg a zsír és cukor is. Mutatjuk, melyik ételeket kell elhagynod, ha nem akarsz te is ételfüggővé válni.

Kiemelt kép: Getty Images.

Ezt is szeretjük