3 nap, 2 kiló
Béltisztító, salaktalanító villámdiéta
Ha szeretnél egészségesen fogyni, illetve méregteleníteni is egyben, próbáld ki villámgyors zöldségkúránkat!

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Csak egy pufidzsekit visel a dögös ducimodell: a bugyi lemaradt az öltözékből »

3 durva sminkbaki, amit mindenki azonnal kiszúr: mégis sokan elkövetik »

Ilyen reklám eddig még nem volt: nem a nők teste, az számított, ami belül van »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A friss, ropogós zöldségek egészségre gyakorolt hatásait felsorolni is lehetetlen. Erősítik immunrendszered, és biztosítják a megfelelő mennyiségű vitamint és ásványi anyagot, emellett azonban a fogyókúra során is segítségedre lehetnek.

Ha kipróbálod három napos zöldségkúránkat, amellett, hogy salaktalanítod szervezeted, villámgyorsan szabadulhatsz meg a plusz kilóktól. Akár 2 kilót is leadhatsz!

Hogyan kövesd a diétát?

  • A diéta három napja alatt fogyassz naponta legalább öt alkalommal friss zöldségekből készült salátát.
  • Este már csak kevés zöldséget egyél, és figyelj arra, hogy kerüld a puffasztó hatásúakat, például a káposztaféléket.
  • Tilos a kúra során zsírban sült burgonyát, húst és édességeket fogyasztani.
  • A salátákat lehetőleg friss zöldségekből készítsd - esetleg mélyhűtöttből, ne használj konzerveket.
  • A salátákhoz ecet helyett adj citromlevet, kevés hidegen sajtolt olajat, illetve természetes fűszereket, joghurtot, kefirt, magvakat.
  • A saláták mellett délben fogyaszthatsz zöldséglevest is, azok elkészítéséhez azonban ne használj mesterséges ízesítőszereket, zsírt, habarást vagy rántást.
  • A kúra alatt tilos alkoholt, kávét vagy más élvezeti szert fogyasztani.
  • Fogyassz el naponta legalább 2,5-3 liter ásványvizet.
  • Az étkezések között fogyaszthatsz gyógyteákat, ásványvizet és frissen centrifugált gyümölcsleveket, esetleg egy natúr joghurtot vagy kefirt.
  • Fontos naponta legalább fél-egy órát mozogni, tornázni a kúra alatt.
  • Ha érzékeny a gyomrod, a salátákhoz fogyaszthatsz egy-két szem kisebb héjában főtt vagy sült burgonyát, esetleg egy-két szelet magos barna kenyeret.

Milyen zöldségeket válassz?

Brokkoli

Az egyik leggazdagabb magnéziumforrás. Ezen kívül még számtalan ásványi sót, sok klorofillt és rostot tartalmaz. Kitűnő sejtregeneráló, immun-, valamint ideg- és izomerősítő, fokozza a bélműködést, csökkenti a menstruációs panaszokat, serkenti a vérképzést.

Burgonya

A legkiválóbb káliumforrás, de bővelkedik kalciumban, magnéziumban és foszfátokban is. Ezenkívül tekintélyes mennyiségű B- és C-vitamin, folsav, niacin, cink található benne. Ezért kitűnő vízhajtó, izomerősítő, szív- és keringésaktiváló, kötőszövet-feszesítő, méregtelenítést segítő zöldség.

Cékla

Szintén kiváló méregtelenítő, magas ásványianyag-tartalmának köszönhetően erősíti a szöveteket, serkenti a vérképzést, aktiválja az ellenálló erőket, mérsékli a menstruációs panaszokat.

Cukkíni

Fantasztikusan sok benne a karotin, a magnézium, de dúskál D- és E-vitaminban is. Fokozza a sejtanyagcserét, a szellemi teljesítményt, támogatja a szívműködést, és erősíti az izmokat, illetve az immunrendszert.

Cukorborsó

A rostokon kívül rengeteg benne a magnézium, a nukleinsav, így nemcsak a bélműködést támogatja, hanem a sejtregenerálódást, az izomműködést és a látást is. Csökkenti a koleszterinszintet, erősíti a hajhagymákat és az idegsejteket.

Paprika

A benne található csípős ízt adó kapszaicin tágítja az ereket, mérsékeli a gyulladást, hígítja a vért. A magas C- és B-vitamin-tartalom, valamint a cink erősíti az immunrendszert, védi a kötőszöveteket, támogatja a hormonrendszert, és fokozza a koncentrációs képességet.

Sárgarépa

Tetemes mennyiségű béta-karotin és szelén fordul elő benne. Védi a sejteket a roncsoló szabadgyökök ellen, gyorsítja a sejtek anyagcseréjét, táplálja a bőrt, a hajat és a körmöket, javítja a látást, valamint a szívműködést.

Spenót

Nagyon sok karotinoid, klorofill, B-, C- és E-vitamin, biotin, kalcium, magnézium, réz, vas és kálium található benne. Kitűnő hámregeneráló, anyagcsere- és immunrendszer-aktiváló, támogatja a szív- és izomműködést, fokozza a libidót, erősíti a csontokat, a fogakat, valamint nagyon jó vízhajtó.

Zöldbab

Magas a nukleinsav- és fehérjetartalma, illetve gazdag folsavban és mangánban. Segíti a máj, a vesék és a hólyag működését, serkenti a szervezet fehérjeszintézisét, aktiválja az emésztést, vízhajtó, valamint erősíti a szívet és a keringést.

Fontos!
A diéta három napig tartható. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

Ezt is szeretjük