3 fogyókúragyilkos táplálék
Pedig azt hiszed, fogyasztanak!
Felesleges kilóidtól megszabadulni nem könnyű, főleg, ha diétádhoz nem megfelelő táplálékokat választasz.

Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Megvan a szezon kedvenc karcsúsító ruhadarabja: a húzott derekú felső most nagyon divatos »

Haslapító, fogyást segítő pilates 10 percben: kezdőknek is hatásos »

Bizarr ékszerdivat tombol idén: már nem a fülbevaló az egyetlen, ami az arcot díszítheti »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyás a legtöbb ember számára nehéz feladat, hiszen sokaknak gondot jelent a diétás étrendek betartása és az önmegtartóztatás is. További nehézséget okozhat azonban, ha annak ellenére, hogy követed a megadott étrendet, testsúlyod nem csökken, sőt, esetenként még tovább gyarapodsz.

Ennek oka a legtöbb esetben nem magadban keresendő, sokkal inkább az étrendedbe felvett táplálékokat kell felülvizsgálni, hiszen sokszor a diétásnak hitt és emiatt a fogyókúra során előszeretettel fogyasztott ételek miatt nem indul be a súlyvesztés.

Édes élet mindenáron?

A diétázók többsége, sőt, az egészséges élet hívei is egyre többen választanak ételeik, italaik ízesítésére különféle mesterséges édesítőszereket abban a hitben, hogy azok a cukornál, méznél jóval kevesebb kalóriát tartalmaznak.

Ez a feltevés azonban téves, hiszen az elmúlt években számos kutatás igazolta, hogy ezek az édesítőszerek ahelyett, hogy hozzájárulnának súlyvesztésedhez, sokkal inkább az ellenkezőjét eredményezik.

Ennek oka, hogy tulajdonképpen becsapják a szervezetet, hiszen az édes ízzel megszokott magas kalóriatartalom nem érkezik meg, így a hiányérzet pótlására tested még több élelmiszer bevitelét követeli meg. Tehát ahhoz, hogy az édesítőszer fogyasztása után jóllakj, sokkal több kalória bevitelére van szükség, így ahelyett, hogy testsúlyod csökkenne, sokkal inkább növekszik majd.

Megfelelő választás lehet a mesterséges édesítőszerek helyett az alacsony kalóriatartalmú és glikémiás indexű, mégis nagy élvezetet nyújtó xilit, amit leginkább kukoricarostból vagy nyírfakéregből készítenek, így valóban természetes eredetű édesítőszert használhatsz - hasonlóképp a steviához, ami egy Brazíliában honos növényből, a Stevia rebaudiana bertoniból készül. A steviát a világ számos országában használják édesítésre, cukorral szembeni jótékony hatása pedig világszinten is igazolt.

Kártékony gabonapelyhek

Nem csupán fogyasztó hatásuk miatt, de az egészséges táplálkozás egyik elemeként is egyre többen fogyasztanak különféle gabonapelyheket, azt remélve, hogy ezzel hozzájárulnak a kilókkal szembeni küzdelem sikerességéhez.

Rossz hír azonban mindazoknak, akik eddig ettől az élelmiszerféleségtől várták az eredményt, hogy a gabonapelyhek előállítási folyamatuk, valamint magas cukortartalmuk miatt inkább hizlalnak, mint fogyasztanak. Ennek oka, hogy a korábban magas rosttartalommal bíró gabonákból a feldolgozás során keletkező finomított pehely a gyomorba érve a folyadékok hatására összeáll, így ahelyett, hogy teltségérzetet okozna, nagyon rövid idő után újra éhes leszel tőle.

Hogy ezt elkerüld, reggelire válassz inkább teljes kiőrlésű gabonából készült, rostdús és alacsony cukortartalmú müzliket, melyek amellett, hogy megfelelő energiaforrásként szolgálnak, még egészségesek is.

Tejfogyasztás más szemmel

Több diéta alapját adják a különféle tejtermékek és tejalapú fogyasztó italok, ám nem árt csínján bánni velük, hiszen a köztudattal ellentétben a tejnek nincs fogyasztó hatása, sőt, zsírtartalma miatt súlygyarapodást eredményezhet. Ez persze nem azt jelenti, hogy ezentúl ne igyál tejet, hiszen számtalan fontos vitamint tartalmaz, ám fogyasztásától a kilók eltűnését remélni nem túl szerencsés.

A magas zsír- és kalóriatartalmú tejkészítmények, turmixok bevitele tehát nem igazán ajánlott diétás időszakban, sokkal inkább javasolt az ásványvizek fogyasztása, melyek vitamin- és ásványianyag-tartalmuk révén az egészséges étkezés részét képezik.

Mindemellett, ha tej helyett inkább vizet iszol, sokkal nagyobb teret kapnak táplálkozásodban a szilárd élelmiszerek, hiszen így a korábban tejjel kiváltott kalóriákat is más módon tudod bevinni.

Ezt is szeretjük