Edzés reggeli előtt: tényleg jó ötlet? A szakértőt kérdeztük
Épphogy felkelsz az ágyból, és már a futópályán vagy, éhgyomorra? Biztos, hogy jól teszed?

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Másodpercek alatt visszazsugorodik a kinyúlt hajgumi: csak víz kell hozzá »

Virágillatú parfüm házilag: egyszerűen elkészítheted a saját illatod »

Puha és meleg pulcsik karácsonyi mintával – Árakkal és lelőhelyekkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az óraátállítás után beköszöntött kora esti sötétség miatt sokakban felmerül a gondolat, hogy a munka utáni edzést a reggeli órákra teszik át.

Ilyenkor pedig jön a nagy kérdés, hogy vajon reggeli előtt vagy inkább után érdemes beiktatni a sportot.

Egy kiegyensúlyozott reggeli a család minden tagja számára elengedhetetlenül fontos, de különösen a gyerekek megfelelő fejlődéséhez. A közös családi reggeli remek alkalom a napi feladatok átbeszélésére, így nemcsak testileg, de lelkileg is feltölthetjük magunkat közben. A helyes táplálkozáshoz és kiegyensúlyozott életmódhoz hasznos tippeket, inspirációt találtok a www.igyteljesazelet.hu oldalon.

Reggeli nélkül edzel?

Akik versenyszerűen sportolnak, gyakran edzenek éhgyomorra, hogy a megmérettetések előtt minél több kalóriát égethessenek el. Azt azonban nem szabad elfelejtened, hogy az ő testük hozzászokott az efféle terheléshez, nem okoz számukra különösebb problémát.

Ha te éppen csak most kezdtél edzeni, annak érdekében, hogy javuljon az állóképességed, vagy hogy lefaragj pár centit a derék- vagy combtájékról, nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás - könnyen rosszulléthez, ájuláshoz vezethet.

Edzés éhgyomorra?

Az alábbi videónkban Czanik Balázs személyi edzőt kérdeztük arról, vajon jó ötlet-e éhgyomorra edzeni. Kattints, és hallgasd meg a véleményét arról, hogy milyen segítség legyen nálad sportolás közben, illetve, ha reggelizel, mennyi idő teljen el az edzésig.

Mit egyél edzés előtt?

Ha nem szeretnéd megkockáztatni az alacsony vércukorszint miatt bekövetkező  rosszullétet edzés közben, érdemes valamilyen könnyű reggelit fogyasztanod. Fontos, hogy ne terhelje meg az emésztőrendszered, és a szervezetednek maradjon energiája az edzésre is. Ha túlságosan bereggelizel, a vér a gyomorba, májba áramlik, így az izmok nem tudnak kellő hatékonysággal dolgozni. Fogyassz tehát edzés előtt könnyen emészthető, energiát adó táplálékokat, ilyen például egy banán, egy müzliszelet, pár szem olajos mag, korpás keksz, de jó választás lehet akár egy marék aszalt gyümölcs is.

Ezt is szeretjük