Ne húzd ki, nem gyom, rákellenes táplálék! Számos betegséget megelőzhet a főzelékporcsin
Nagyon különleges íze van.

porcsin-noveny
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Méregtelenítő arcradír zöld teával: mindent kiseper a pórusokból, és nem szárítja a bőrt »

5 éves gyerekek bányásszák a szemfestékek alapanyagát: csúf igazság a kozmetikai iparról »

Így viselik a párizsi nők idén a feketét: sikkes és egyáltalán nem gyászos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A főzelékporcsin Észak-Afrikából terjedt el a Közel-Keleten és az Indiai-szubkontinensen át Malajziáig és Ausztráliáig, Észak-Amerikába pedig valószínűleg a Kolumbusz előtti időkben került, és ott máig sok helyen invazív gyomként tekintenek rá, csakúgy, mint Európa legtöbb részén.

A porcsin azonban nem gyom, vagyis nem érdemes így tekinteni rá, ugyanis nagyon hasznos és jótékony hatású növény, melynek minden része ehető, a magokat is beleértve. A levelek kissé savanykásak, de széles körben készítenek belőle salátákat, és más zöldségekhez hasonlóan használják fel.

Tökéletes rákmegelőző táplálék

Egy adag főzelékporcsin a napi A-vitamin-szükséglet 43%-át, C-vitaminból pedig annak 20%-át tartalmazza. A bőséges A-vitamin-mennyiség antioxidáns karotinoidok - béta-karotin, lutein és zeaxantin - formájában van jelen. A főzelékporcsin szignifikáns kalcium-, magnézium-, mangán-, réz-, káliumforrás, és más antioxidánsok forrása is.

porcsin-virag

A főzelékporcsin számos vizsgálat és kutatás alanya, a közelmúltban például a Phytotherapy Research című folyóiratban szerepelt. A szerzők felfedeztek három vegyületet - az oleracein A-t, az oleracein B-t és az oleracein E-t -, melyek lehetséges, hogy jobb antioxidánsok, mint a C- és E-vitamin, ezáltal pedig remek antioxidáns, rákmegelőző táplálékká teszi a porcsint.

Egy másik, 2009-es tanulmány szerint a főzelékporcsinnal jó hatással kezelték azokat a menopauzán átesett nőket, akiknek rendellenes vérzésük volt.

Így használd a főzelékporcsint!

Mivel az egészségvédő hatás nagy része az antioxidánsokból és az ásványi anyagokból származik, a főzés nem tesz nagy kárt a tápanyagokban.

A rák megelőzéséért a különféle magvak fogyasztásával is sokat tehetsz. Nézd meg, melyik mire jó!

A főzelékporcsin kiváló zöldsaláta-alapanyag, de piríthatod is valamilyen értékes növényi olajban, és dobva-rázva készült ételekhez is adhatod. Mindemellett főzeléket is készíthetsz belőle, ha például hasonlóan használod, mint a sóskát.

Cikkünk Tonia Reinhard Éttrend - A Föld legegészségesebb ennivalói - 200 szuperétel című könyve alapján készült.
borito.gif
E nagyszerű kiállítású képeskönyvet fellapozva megtalálod a legegészségesebb és legfontosabb élelmiszereket, a gyümölcsöktől kezdve a zöldségeken át a tejtermékekig, a népszerű magvaktól a fűszerekig, a húsféléktől a gombákig, sőt, az algákig. Étrended összeállításához is segítséget nyújtanak a szerzők azzal, hogy jó ötleteket adnak az ételek elkészítéséhez és az alapanyagok egymással való párosításához. E hasznos kézikönyvnek minden olyan konyhában ott van a helye, ahol ízletes és egyben egészséges ételek készülnek.

Kiadja a Ventus Libro Kiadó.
A könyv ára 2990 forint.
Ezt is szeretjük