Virtuális kincses szigetet álmodtak meg a rákos gyerekeknek: az OncoVR program segít elvonni a figyelmüket a bajokról
A daganatos gyermekek mindennapjait teszi elviselhetőbbé egy virtuális valóságon alapuló program a gyermekgyógyászati klinikán.

A daganatos és leukémiás gyermekek gyógyulási esélyei ma már nagyon jók, ám mind testileg, mind lelkileg megterhelő a hosszasan elhúzódó terápia: ilyenkor akár fél-egy évre is kiszakadhatnak a kicsik a megszokott környezetükből.
A gyermekek az aktív kezelés időszaka alatt nem járhatnak közösségbe, kimaradnak az iskolából, az oktatásban magántanulóként vehetnek részt. A lelki segítséget és a játékidőt a gyermeke mellett levő szülő biztosítja, illetve játszóházi pedagógus, pszichológus, szociális munkás segítsége is kérhető a komplex terápia részeként.
OncoVR program gyerekeknek
A lelki terhek enyhítését, a mindennapok elviselhetőbbé válását célozza meg az OncoVR nevet viselő program a Semmelweis Egyetem II. Sz. Gyermekgyógyászati Klinikáján, mely egy színes, izgalmas virtuális világba varázsolja a kicsiket.

A virtuális valóságban egy kincses szigetet teremtettek meg a gyermekeknek, a játékba egy VR-szemüveg használatával csatlakozhatnak. A mesevilágban interaktív feladatok várják őket, amelyek elvonják a figyelmüket a mindennapok nehézségeiről: segíteniük kell Mendinek, a sárkánynak, hogy a szigetre betolakodóktól megvédhesse a kincset.
A program 2017 óta az OncoVR kutatási projekt keretében, 2020 márciusa óta pedig a Technológiával az Egészségért Alapítvány részeként működik. Az elsődleges célja, hogy segítsen elkerülni a gyógyulási esélyeket rontó depressziót, fenntartsa a kicsik általános jóllétét.

Ajándékozz szakácskönyvet karácsonyra!
Egy könyvvel nem csak tárgyat ajándékozol, hanem élményt is.
Mentes Anyu szakácskönyveiből készített ételek lehetőséget adnak új ízek felfedezésére és kipróbálására. Különleges étrendet követőknek, vagy kísérletezni vágyóknak a Mentes Anyu könyvcsomag tökéletes meglepetés lehet.
Ha idén valami igazán hasznosat ajándékoznál az egészség jegyében, kattints ide. MOST INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL!
Promóció
Az ötlet dr. Erdős Sándor nevéhez fűződik, aki a gyermekgyógyászati klinikán végezte kutatásait a virtuális valóság új felhasználási lehetőségeire, fiziológiai és pszichológiai hatásaira vonatkozóan. Az akkor ötödéves orvostanhallgató a videójátékok, számítógépek kedvelőjeként egészen újat alkotott. A Semmelweis Egyetem Innovációs Díjával elismert TDK-munkából csakhamar az ország figyelmét is elnyerő, a gyermekek testi-lelki rehabilitációját segítő program lett, mely később a Vodafone Digitális Díjat is megkapta.
Az alkotók tapasztalatai alapján a gyermekek az első perctől kezdve jól fogadták a játékot, azonosulni tudtak a játék hősével, amely segíthet számukra a valós küzdelemben is. "Ha a gyerekek képesek lehetnek nyerni a virtuális világban, akkor a győzelem a való világban sem maradhat el" - mondják. A hosszú távú pozitív hatást egyelőre vizsgálják.
Az ötletadó-fejlesztő dr. Erdős Sándor a Semmelweis Egyetem oldalán azt nyilatkozta: célja, hogy minden gyermekgyógyítással foglalkozó intézményben legyen egyszer VR-szoba, amely a kicsik kórházi tartózkodását elviselhetőbbé teszi, és egy-egy félórára kiszakítja őket a négy fehér, hideg fal közül.
Gyermekonkológus beszélt a beteg gyermekek terápiájáról
Amikor a gyermeknél daganatot diagnosztizálnak, drámai változtatások várnak a családra. A gyermekonkológia magyarországi helyzetéről dr. Garami Miklós beszélt.
(Képek: Getty Images.)
- onkológia
- gyermekonkológia
- rák
- daganat
- rákgyógyítás
- gyógyulás
- gyógyítás
- semmelweis egyetem
- virtuális valóság
- beteg gyerek
- Életmód