Joghurttal indítod a napod? Nem tesz jót az emésztésednek: elmondjuk, mikor fogyaszd
A legjobb tulajdonsága veszik oda, ha reggelire joghurtot eszel.

joghurt
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

Blézer, dzseki, kabát, pulcsi: így divatosak az alapdarabok idén ősszel »

Dögös csokoládébarna smink a szemre: duplájára növeli a szemet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokak fejében él egy kép az egészséges, teljes értékű reggeliről, joghurtot éhgyomorra enni azonban nem túl szerencsés.

A reggeli étkezés az egyik, ha nem a legfontosabb eleme a napnak. Ezért okosan kell megválasztani, mit veszel először magadhoz, hiszen ez alapozza meg a délelőtti teljesítményedhez szükséges energiát. Ugyanakkor vannak olyan élelmiszerek, melyeket nem ajánlott éhgyomorra fogyasztani. Ilyen a joghurt és a többi fermentált tejtermék. Ha éhgyomorra eszel joghurtot, a gyomorsav elpusztítja a tejsavbaktériumokat, ezáltal a tejtermék elveszíti legjobb tulajdonságát. Fogyaszd inkább a reggeli végén!

Élőflórás vagy probiotikus?

Az élőflóra annyit jelent, hogy meghatározott jótékony baktériumok - bifidobaktérium, lactobacillus - vannak jelen a joghurtban. Az élőflórás joghurtok tejcukortartalma némileg kisebb, mint az utóhőkezeléssel tartósított élelmiszereké. Ez annyit tesz, hogy a joghurtot a tejüzemben pasztőrözik, minek során inaktiválják a savanyításért felelős tejsavbaktériumokat. 

A hosszabb lejárati idővel ellátott joghurt a magas fokú hőkezelés hatására elveszíti jótékony baktériumainak egy részét, ezért címkéjén a gyártók nem tüntethetik fel az élőflórás jelzőt, noha ettől függetlenül marad némi élőflóra-tartalma.

Az úgynevezett probiotikus joghurtok az élőflórás készítményeknél is kevesebb tejcukrot tartalmaznak, ezen mikroorganizmusok tejcukorbontó képessége ugyanis meghaladja a normál fajokét, így felhasználásukkal még kedvezőbb összetételű joghurt készülhet. A probiotikumok voltaképp az emberi bélrendszerben is fellelhető baktériumok.

A cikk az ajánló után folytatódik

A probiotikus címke abban az esetben kerülhet a joghurtos dobozra, ha bevizsgáltan 106/gramm csíraszámmennyiségben tartalmazza ezeket a jótékony baktériumokat. Erre a Magyar Élelmiszerkönyv kötelezi a gyártókat.

Az élőflórás táplálékok jelentősége

A bélrendszerben csaknem ezerfajta mikroorganizmus élhet, melyek közül harminc-negyven baktériumfaj nélkülözhetetlen az emésztési folyamatok megfelelő működéséhez, valamint a szervezet immunvédelméhez.

A joghurt előállítása során az előkészített tejet beoltják a megfelelő mikroorganizmusokkal, melyek a tejsav termelése közben lebontják a tej laktóztartalmának egy részét. A maradék tejcukor mennyisége attól függ, milyen mikroorganizmus-törzsekkel végezték a fermentációt.

Ezt is szeretjük