Most is a monitort bámulod? Így állítsd be helyesen
Szemfáradtság ellen
Az irodai munkától a szemed is elfárad estére. Mit tehetsz ellene?

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Virágillatú parfüm házilag: egyszerűen elkészítheted a saját illatod »

Puha és meleg pulcsik karácsonyi mintával – Árakkal és lelőhelyekkel »

Ha válaszolsz erre a 3 kérdésre, tudni fogod, milyen legyen az esküvői sminked »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mai monitorok - ellentétben régebbi, katódsugárcsöves társaikkal - már nem rontják a szemet, hiszen a folyadékkristályos, DLP, OLED és más hasonló technikáknak köszönhetően ezeknél már nincs sugárzás.

Ha azonban számítógépes munkát végzel, pontosan tudod, hogy a nap végén sokszor fáradtnak érzed a szemed, és olykor be is vörösödhet.

Ezért fárad el a szemed

Ennek oka, hogy a monitor nézése közben ritkábban pislogsz annak érdekében, hogy megfelelően tudj fókuszálni - ugyanis a képernyőn megjelenő betűk kontrasztja nem olyan erős, mint a nyomtatott lapon lévőké. Mindez azonban szemszárazsághoz vezethet.

Épp ezért figyelj oda, hogy nem felejts el pislogni. Ezen kívül jó szolgálatot tehet a műkönny, és fontos az elegendő folyadékfogyasztás, valamint a megfelelő - 40-60%-os - páratartalom beállítása.

Így állíts be a monitort helyesen!

A monitor álljon az ablakra merőlegesen, hogy a beeső fény ne világítson a szemedbe, de ne is tükröződjön a képernyőn. A monitor és a szemed között 60-70 centiméteres távolság legyen, illetve enyhén lefelé kelljen nézned - a szemednek és a nyakadnak ugyanis így a legkényelmesebb.

A fényerőt a modern monitorok már automatikusan igazítják a helyiség fényviszonyaihoz. Ha kézi beállítás szükséges, a fényerőt állítsd közepesre, a kontrasztot pedig a lehető legnagyobbra.

Mekkora legyen a betűméret?

A szemorvosok szerint az ideális betűméretnek akkorának kell lennie, hogy a megszokott szem-monitor távolság háromszorosából is olvasható legyen. Ha tehát 180-200 centiméter távolságra mész a monitortól, még onnan is el kell tudnod olvasni a képernyőn megjelenő betűket.

Nyomtatott szöveg és képernyő

Amennyiben munka közben nyomtatott anyagot is kell olvasnod, azt helyezd a monitorhoz minél közelebb. Így nem kell annyit forgolódnod, illetve állítanod a fókusztávolságot. Ha pedig este dolgozol, asztali lámpával érdemes megvilágítani a nyomtatott szöveget.

Végezz szemtornát!

A szemedet ugyanúgy érdemes időnként megtornáztatni, mint a végtagjaidat. Óránként legalább egyszer hunyd be kicsit a szemed, és a szemhéjad mögött lassan végezz körkörös szemmozgásokat. Ezután nyisd ki a szemed, fókuszálj egy távoli pontra, majd egy hozzád közel esőre. Ezt a szemtornát ismételd el tízszer egymás után.

Ezt is szeretjük