Ez egy kritikus pillanat (x)
Ezt állítja Grant F. Reid, a Mars CEO-ja a vállalat fenntarthatósági törekvései kapcsán.
De mire is gondol pontosan? Két évvel ezelőtt a Mars bejelentette Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt nevű tervét, amely a következő pillérekre épül: Egészséges bolygó, Fejlődő társadalom és a Jólét fenntartása.
Mit tehet egy százéves hagyományokkal rendelkező globális vállalat azért, hogy elérje ezeket az ambiciózus célokat? Mutatunk néhány példát.
Kiterített kártyalapok - egy lépés az átláthatóság felé
2018-ban a Mars hatalmas lépést tett az átláthatóság felé: nyilvánosságra hozta gyártási folyamatának mennyiségét, alapanyagainak származási országát és az elsődleges kakaó-, papír-, pálmaolaj-, marhahús- és szójabeszállítóinak listáját. Emellett támogatja beszállítóit, hogy olyan ellenőrzési rendszert vezessenek be, amely segít ellenőrizni a megfelelő termelést. A projekt célja az erdőirtás megfékezése, de a Mars jó példát állít a beszerzés terén is: az Uncle Ben’s rizs 96%-a fenntartható módon dolgozó termelőktől származik. És ez csak egy azok közül a lépések közül, amelyeket a Mars a fenntartható jövőért tesz.
Energia, ami nem vesz el a bolygótól
Az Egészséges bolygó pilléren keresztül a Mars a napi folyamataihoz szükséges energia fenntartható forrásaira fókuszál. Jelenleg közvetlen működésük 53%-a származik megújuló energiaforrásból. Ez elegendő a világon forgalmazott összes M&M’s előállításához! Mexikóban az energiaszükséglet 100%-át szélerőművek látják el, 2020-ra pedig az ausztrál működések 100%-át napenergia adja majd.
Nők a Marsnál
A Mars egy másik, üdítő fenntarthatósági kezdeményezésén át a nők szerepét erősíti a vállalaton belül. Fokozott figyelmet fordít a nemek közötti egyenlőtlenségekre, és egyre több nőnek ad lehetőséget, hogy hangjukat hallassák, és vezető szerepet kapjanak.
- Jelenleg a Mars vezetőinek 42%-a, a management csapat 25%-a áll nőkből, de ezt legalább 2%-kal tervezzük javítani évente, miközben - és ez talán még fontosabb - próbáljuk megérteni, hogy miből fakad ez az egyenlőtlenség, és hogyan tudjuk megoldani. Büszkék vagyunk régiónkra, Közép-Európában ugyanis a vezetőségi csapatunk 10 tagjából 7 nő – mondta Zuzana Losakova, a Mars közép-európai vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.
Felelős marketing
A Mars 2007-ben az elsők között hozott létre Marketing Kódexet, amelyben vállalta, hogy nem hirdet 12 éven aluli gyermekeknek, jól láthatóan feltünteti a tápérték-információkat és fogyasztási javaslatot a csomagolások elején, és megfelelő mennyiségeket javasol. Ez mára a Jólét fenntartása pillér része.
A Lion’s Share Fund alapítójaként a Mars támogatja az ENSZ Fejlesztési Programját, és arra biztatja az alap tagjait, hogy az állatokat szerepeltető reklámjaik bevételeinek 0,5%-át ajánlják fel. Ez a kezdeményezés idén elnyerte a Cannes Lions nemzetközi fesztivál nagydíját.
(Képek forrása: Mars)
- mars
- női jogok
- fenntarthatóság
- generáció
- egészség
- fejlődés
- ellenőrzés
- megújuló energiaforrás
- klímavédelem
- Életmód
OLVASD EL EZT IS!
- bolt
- környezetvédelem
Zseniális, mire cserélték a műanyag zacskót a szupermarketekben: imádjuk az ötletet
- környezetvédelem
- újrahasznosítás
Magyarok készítették el a világ első újrahasznosított tisztítószerét szennyvízből: már kapható
- globális felmelegedés
- környezetvédelem