Ez egy kritikus pillanat (x)

Ezt állítja Grant F. Reid, a Mars CEO-ja a vállalat fenntarthatósági törekvései kapcsán.

Mars Fenntarthatóság egy Generáció alatt
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

De mire is gondol pontosan? Két évvel ezelőtt a Mars bejelentette Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt nevű tervét, amely a következő pillérekre épül: Egészséges bolygó, Fejlődő társadalom és a Jólét fenntartása.

Mit tehet egy százéves hagyományokkal rendelkező globális vállalat azért, hogy elérje ezeket az ambiciózus célokat? Mutatunk néhány példát. 

Kiterített kártyalapok - egy lépés az átláthatóság felé

2018-ban a Mars hatalmas lépést tett az átláthatóság felé: nyilvánosságra hozta gyártási folyamatának mennyiségét, alapanyagainak származási országát és az elsődleges kakaó-, papír-, pálmaolaj-, marhahús- és szójabeszállítóinak listáját. Emellett támogatja beszállítóit, hogy olyan ellenőrzési rendszert vezessenek be, amely segít ellenőrizni a megfelelő termelést. A projekt célja az erdőirtás megfékezése, de a Mars jó példát állít a beszerzés terén is: az Uncle Ben’s rizs 96%-a fenntartható módon dolgozó termelőktől származik. És ez csak egy azok közül a lépések közül, amelyeket a Mars a fenntartható jövőért tesz.

Fotó: Mars
Fotó: Mars

Energia, ami nem vesz el a bolygótól

Az Egészséges bolygó pilléren keresztül a Mars a napi folyamataihoz szükséges energia fenntartható forrásaira fókuszál. Jelenleg közvetlen működésük 53%-a származik megújuló energiaforrásból. Ez elegendő a világon forgalmazott összes M&M’s előállításához! Mexikóban az energiaszükséglet 100%-át szélerőművek látják el, 2020-ra pedig az ausztrál működések 100%-át napenergia adja majd.

Nők a Marsnál

A Mars egy másik, üdítő fenntarthatósági kezdeményezésén át a nők szerepét erősíti a vállalaton belül. Fokozott figyelmet fordít a nemek közötti egyenlőtlenségekre, és egyre több nőnek ad lehetőséget, hogy hangjukat hallassák, és vezető szerepet kapjanak. 

Mars SIGP  9.png
Fotó: Mars

- Jelenleg a Mars vezetőinek 42%-a, a management csapat 25%-a áll nőkből, de ezt legalább 2%-kal tervezzük javítani évente, miközben - és ez talán még fontosabb - próbáljuk megérteni, hogy miből fakad ez az egyenlőtlenség, és hogyan tudjuk megoldani. Büszkék vagyunk régiónkra, Közép-Európában ugyanis a vezetőségi csapatunk 10 tagjából 7 nő – mondta Zuzana Losakova, a Mars közép-európai vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója. 

Felelős marketing

A Mars 2007-ben az elsők között hozott létre Marketing Kódexet, amelyben vállalta, hogy nem hirdet 12 éven aluli gyermekeknek, jól láthatóan feltünteti a tápérték-információkat és fogyasztási javaslatot a csomagolások elején, és megfelelő mennyiségeket javasol. Ez mára a Jólét fenntartása pillér része.

Mars SIGP 7
Fotó: Mars

A Lion’s Share Fund alapítójaként a Mars támogatja az ENSZ Fejlesztési Programját, és arra biztatja az alap tagjait, hogy az állatokat szerepeltető reklámjaik bevételeinek 0,5%-át ajánlják fel. Ez a kezdeményezés idén elnyerte a Cannes Lions nemzetközi fesztivál nagydíját. 

(Képek forrása: Mars)

Ezt is szeretjük