Elbutulás és rák ellen is érdemes szedni: tudtál erről a fontos vitaminról?
A K-vitaminról túl keveset tudnak az emberek.

nagykep?cikkid=168018&kep=uborka1-lead

Dia

	Az uborkából már 10 dekagramm fogyasztása is fedezi a napi K-vitamin-szükségletet. Ötféle enzim van benne, továbbá egy zeaxantin nevű növényi vegyület, ami erős antioxidáns. Emellett tartalmaz folsavat is, káliumot, kalciumot és magnéziumot is, melyek a vérnyomásra is jótékony hatással vannak. A magas víztartalommal és élelmi rostokkal bőven ellátott kígyóuborka áldás az emésztőrendszernek, különleges enzimjei pedig felveszik a harcot a szervezetben felhalmozódott toxinok és szabad gyökök ellen.

Az uborkából már 10 dekagramm fogyasztása is fedezi a napi K-vitamin-szükségletet. Ötféle enzim van benne, továbbá egy zeaxantin nevű növényi vegyület, ami erős antioxidáns. Emellett tartalmaz folsavat is, káliumot, kalciumot és magnéziumot is, melyek a vérnyomásra is jótékony hatással vannak. A magas víztartalommal és élelmi rostokkal bőven ellátott kígyóuborka áldás az emésztőrendszernek, különleges enzimjei pedig felveszik a harcot a szervezetben felhalmozódott toxinok és szabad gyökök ellen.

Dia

	A kivi a legmagasabb K-vitamin-tartalommal bíró gyümölcs, már két kisebb darab fogyasztása fedezi a napi szükségletet. A benne található K-vitamin leginkább a véralvadásra van jó hatással. Külön érdeme az, hogy tápanyagokban igen gazdag, de kalóriában szegény, tehát a diétának és az egészségtudatosabb táplálkozásnak is remek kiegészítője. A kivi rostokkal és káliummal is tele van, ami kedvező a szív működésének, megemelkedett C-vitamin-tartalma pedig hatékony antioxidánsként funkcionál.

A kivi a legmagasabb K-vitamin-tartalommal bíró gyümölcs, már két kisebb darab fogyasztása fedezi a napi szükségletet. A benne található K-vitamin leginkább a véralvadásra van jó hatással. Külön érdeme az, hogy tápanyagokban igen gazdag, de kalóriában szegény, tehát a diétának és az egészségtudatosabb táplálkozásnak is remek kiegészítője. A kivi rostokkal és káliummal is tele van, ami kedvező a szív működésének, megemelkedett C-vitamin-tartalma pedig hatékony antioxidánsként funkcionál.

Dia

	A fűszerek és a szárított gyógynövények állandó használatával növelheted a K-vitamin szintjét a szervezetedben. A paprika, chili, curry és Cayenne-bors emellett tartalmaz sok E- és C-vitamint is. A petrezselyem, bazsalikom, majoránna, kakukkfű és oregánó nemcsak ízletesebbé teszik a mindennapjaidat, de tápanyagokban is igen gazdagok. Rendszeres használatuk jótékony hatással van a teljes emésztőrendszerre.

A fűszerek és a szárított gyógynövények állandó használatával növelheted a K-vitamin szintjét a szervezetedben. A paprika, chili, curry és Cayenne-bors emellett tartalmaz sok E- és C-vitamint is. A petrezselyem, bazsalikom, majoránna, kakukkfű és oregánó nemcsak ízletesebbé teszik a mindennapjaidat, de tápanyagokban is igen gazdagok. Rendszeres használatuk jótékony hatással van a teljes emésztőrendszerre.

Dia

	A spenót tartalmazza a legtöbb K-vitamint, egy kisebb adagban 900 milligramm van. Nemcsak vitaminokkal, hanem ásványi sókkal és nyomelemekkel is tele van, ezért élettani jelentősége kiemelkedő. A benne található különféle flavonoidok és antioxidánsok fontos szerepet töltenek be a rákmegelőzésben, illetve immunerősítőként is szolgálnak. Az emésztőrendszered is hálás lesz, ha spenótot fogyasztasz, mert a máj, epe és vese működését is aktívan elősegíti ez a zöldség. Mindemellett jelentős K-vitamin-forrásnak számít minden sötétzöld leveles és keresztesvirágú zöldség. Ilyen a brokkoli, kelbimbó, kelkáposzta, karalábé és mángold. Gyümölcsökből ennek a vitaminnak a pótlására az áfonyát vagy a málnát válaszd.

A spenót tartalmazza a legtöbb K-vitamint, egy kisebb adagban 900 milligramm van. Nemcsak vitaminokkal, hanem ásványi sókkal és nyomelemekkel is tele van, ezért élettani jelentősége kiemelkedő. A benne található különféle flavonoidok és antioxidánsok fontos szerepet töltenek be a rákmegelőzésben, illetve immunerősítőként is szolgálnak. Az emésztőrendszered is hálás lesz, ha spenótot fogyasztasz, mert a máj, epe és vese működését is aktívan elősegíti ez a zöldség. Mindemellett jelentős K-vitamin-forrásnak számít minden sötétzöld leveles és keresztesvirágú zöldség. Ilyen a brokkoli, kelbimbó, kelkáposzta, karalábé és mángold. Gyümölcsökből ennek a vitaminnak a pótlására az áfonyát vagy a málnát válaszd.

Ezt is szeretjük
Fotó: