Antioxidáns, fiatalító, szívvédő
Mi az?
Maradj egészséges ősszel is! Előzd meg a rákot, óvd a szíved, és fiatalodj vitamindús gyümölcsök segítségével! Finom recepteket mellékeltünk neked.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges életmód egyik alappillére a megfelelő mennyiségű vitamin fogyasztása. Nem szükséges drága gyógyszereket és vitaminokat vásárolnod ahhoz, hogy elkerüld a betegségeket. Válassz az ízletes gyümölcsök közül, és olvasd el, hogyan segítenek egészséged megőrzésében!

Áfonya

Az érett, zamatos áfonya számos betegség természetes gyógyszere. A növény Észak-Amerikában őshonos. Állítólag azokon a vidékeken, ahol sok áfonya terem, jóval kevesebb az egészségügyi problémák száma. Nem is csoda, hiszen a gyümölcs telis-tele van antocianidokkal. Ezek a növényi festékanyagok hatékony antioxidáns tulajdonságukról ismertek, melyek semlegesítik a káros szabadgyököket.

Az áfonya C-vitaminban gazdag, így erősíti az immunrendszert, és védi a kötőszöveteket. Ezenkívül ellágsav- és kempferol-tartalma közömbösíti a rákkeltő anyagokat, valamint csökkenti a vér koleszterinszintjét. A tanninok – melyek a vörös és fekete áfonyában egyaránt megtalálhatóak – csersavként ismert vegyületek. Ezek a jótékony kémiai anyagok erős baktériumölő hatásúak. A fekete áfonya mindezek mellett  csökkenti bizonyos retina-megbetegedések kockázatát is.

Gyors desszert

Keverj össze áfonyalekvárt egy pohár natúr joghurttal, majd adj hozzá 2 teáskanálnyi mézet.

Kivi

Ez a szőrös, tojásdad gyümölcs értékes, az immunrendszert erősítő, és a daganatos megbetegedéseket megelőző fitovegyületekben bővelkedik. A kivi jelentős mennyiségű káliumot tartalmaz, mely elengedhetetlen a szív zavartalan működéséhez. Ez az ásványi anyag a vérnyomás szabályozásában is szerepet játszik. A gyümölcs klorogénsav nevű antioxidáns vegyülete pedig rákellenes hatással bír. Klorofill-tartalmának köszönhetően a kivi képes meggátolni a sejtekben bizonyos anyagok DNS-károsító hatását.

A gyümölcs mindemellett luteinben is gazdag, melynek köszönhetően csökkenti a vastagbélrák és a szürkehályog kialakulásának kockázatát. Végül pedig a kivi természetesen gazdag C-vitamin forrás. Ennek köszönhetően véd a szív- és érrendszeri betegségek ellen, erősíti az immunrendszert, és segít bizonyos rákos megbetegedések megelőzésében. Antioxidáns hatása révén a C-vitamin egyúttal megakadályozza a szürkehályog kialakulását is.

Salátarecept

Keverj össze kiviszeleteket feta sajttal, paradicsommal és salátalevéllel. Öntetnek használj balzsamecetet.

Gránátalma

Ezt a gyümölcsöt a benne lévő rengeteg mag teszi egyedivé. A piros magok, mint apró drágakövek ülnek a gránátalma belsejében. A gyümölcsről úgy tartják, hogy késlelteti az öregedést, mivel megakadályozza az érelmeszesedést. Ezenkívül az anticianidok ellensúlyozzák a szabadgyökök káros hatását. Ezek a festékanyagok védenek a rákos megbetegedések, valamint a szív- és érrendszeri betegségek ellen.
A gránátalmalé kétszer olyan hatékony antioxidáns, mint a vörösbor vagy a zöld tea, ami főként a benne lévő antocianidoknak köszönhető. Mindezek mellett a gyümölcs – káliumtartalmának köszönhetően – csökkenti a vérnyomást, továbbá hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a stroke kialakulásának alacsonyabb kockázatához. A gránátalmában található kratechin nevű anyag védelmet nyújt a szabadgyökök ellen, így csökkenti a rákos megbetegedések, a szív- és érrendszeri, valamint a gyulladásos betegségek kockázatát.

Sült tipp

Adj gránátalmaléből és olívaolajból készült öntetet gránátalma-magokkal kevert citrusfélékhez. Roston sült csirkéhez vagy halhoz egyaránt használhatod.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyv alapján készült.

Ezt is szeretjük