A 3 legerősebb rákellenes nyári gyümölcs
A helyes táplálkozással többet tehetsz egészségedért, mint hinnéd. Ismerd meg a legjobb antioxidáns hatású gyümölcsöket!

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Extra száraz kezeken teszteltük az SOS bőrspray-t: nem azt kaptuk, amit vártunk »

Farmerhatású manikűr pofonegyszerűen: különleges, és gyorsan elkészül »

Fényes és dús lesz, ha így egyenesíted ki a hullámos hajat! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges táplálkozás elképzelhetetlen gyümölcsök nélkül. Élettani szempontból körülbelül napi fél kilogramm gyümölcs elfogyasztása lenne az ideális. Ha ennyit nem is eszel, akkor is ajánlott napi három alkalommal növényi eredetű táplálékot magadhoz venni.

Ha pedig tisztában vagy vele, hogy melyek a legegészségesebbek, illetve a daganatos betegségek megelőzése szempontjából milyen gyümölcsöt érdemes fogyasztanod, még egy lépést tettél egészséged érdekében.

Cseresznye - rákellenes vitamin

A piros húsú gyümölcsök mindegyike hatékony társ a rákmegelőzésben. A cseresznye is számos olyan hasznos vegyületet tartalmaz, mely komoly szerepet játszik a szabadgyökök elleni küzdelemben. A gyümölcshúsban található klorogénsav csökkenti a szervezetbe került káros anyagok egészségromboló hatásait. Így például semlegesíti a cigarettafüstben lévő nitrózamint. Kvercetintartalma miatt pedig a cseresznye nem csupán bizonyos daganatos betegségek kialakulásának kockázatát, hanem a szívkoszorúér-betegségek rizikóját is csökkenti.

A magban az erő!

A gyümölcs magjáról is érdemes szót ejteni. A benne található B17-vitamin ugyanis képes megakadályozni azoknak az anyagoknak a termelődését, melyek elősegítik a rákos sejtek osztódását. Több alternatív gyógyászati terület is alkalmazza a cseresznye magjából készült kivonatot - például injekció formájában. Ha otthon szeretnéd fogyasztani, tudnod kell, hogy az összetört mag nem pusztán B17-vitamint, de egy kevés ciánt is tartalmaz - így jobban teszed, ha inkább a gyógynövényboltban vásárolsz kivonatot.

Eper - apró antioxidáns

Az apró piros gyümölcs erős antioxidáns hatással bír. Mivel védelmet nyújt a káros környezeti anyagokkal szemben, fogyasztásával megelőzheted a daganatos betegségek kialakulását. Magas rosttartalma garancia a kiegyensúlyozott emésztésre, de ennek köszönhetően passzol a diétás étrendhez is.

A benne lévő C-vitamin miatt immunerősítő hatású, így biztos fegyver a különféle fertőzések és a gyulladások ellen. Fenoltartalmával bizonyos fokú védelmet nyújt a keringési rendszer számára is, így az eperfogyasztással sokat tehetsz a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséért.

Kozmetikumként is!

Az epret nem csupán belsőleg, de külsőleg is használhatod. Antioxidáns tulajdonságának köszönhetően ugyanis nemcsak a daganatos betegségek ellen nyújt védelmet, de a bőr öregedését is lelassítja. Ha kíváncsi vagy, hogy készíthetsz

epres pakolást, kattints ide!

Görögdinnye - likopinban gazdag

A görögdinnye kissé kilóg a rákellenes gyümölcsök sorából. A köztudat gyümölcsként tartja számon, valójában azonban a tökfélék - más néven Cucurbitaceae-k - családjában tartozó zöldség. Akárhogy is, biztos, hogy nem csupán kellemes, hűsítő hatása miatt érdemes fogyasztanod. A benne található karotin és likopin - melyek piros színét adják - daganatellenes, antioxidáns hatású vegyületek. C-vitamin-tartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, segíti a vérképzést és a sebgyógyulást, és szabályozza a sejtanyagcserét. Káliumtartalma miatt kiváló salaktalanító hatással bír.

A szív- és érrendszeri betegségek megelőzése szempontjából is rendkívül egészséges, hiszen zsírmentes, 92%-a víz, és mindössze 8%-a gyümölcscukor. És még egy jó hír: alacsony kalóriatartama - 100 g dinnye mindössze 30 kalória - miatt nagyobb mennyiségben is fogyaszthatod, nem kell aggódnod a vonalaid miatt.

Így tartsd!

A görögdinnye nyilvánvalóan behűtve a legfinomabb, arra azonban vigyázz, hogy ne legyen túl hideg. 7°C alatt megváltozik az íze és állaga. A legjobb tárolóhely számára a 10-12°C körüli pincehelyiség - itt felvágatlanul akár egy hétig is megőrzi frissességét.

Blog.hu ajánló