Nem akarsz gyomorrákot?
Ezt edd ellene!
Nem tudod megoldani gyomorfájásod? Nem vagy egyedül, viszont csak kevesen ismerik természetes megoldását! Most megtudhatod!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A gyomorbetegségek elleni diéta nem csak azoknak fontos, akiknek már van valamilyen gyomorbetegsége. Hosszú távon a kímélő étrend segít megelőzni a savtúltengést vagy éppen a savhiányt, a fekélyeket és a rákot is.

Megfelelő diétával ugyanis csökkenteni lehet a gyomorsav mértékét, vagy éppen alkalmazkodni lehet a kevés savhoz azzal, hogy tehermentesíted gyomrodat a kijelölt ételekkel. Így a legjobb, ha személyre szabott étrendet követsz, de vannak alappillérek, melyek minden betegség esetén igaznak bizonyulnak.

Étkezések gyakorisága

Ha a gyomor üres, sok savat termel, mely kellemetlen panaszokat és hosszú távon komplikációkat okozhat. Így csökkenteni kell azokat az időszakokat, amikor a gyomorban nincs semmi. Tehát a fekélybetegeknek és a savtúltengésben szenvedőknek tartaniuk kell magukat ahhoz, hogy naponta akár 8-10-szer egyenek – de legalábbis sohasem kevesebbszer, mint 5-6 alkalom. Ezt nem kell egy életen át tartani, elegendő addig, amíg a panaszok meg nem szűnnek.

Étkezések mennyisége

Ha ilyen gyakran eszel, nyilvánvalóan nem szabad egy ebédnyi adagot fogyasztanod. A cél ugyanis nem az elhízás, hanem a gyomorregenerálás. A sokszor kicsi stratégiával megszüntető a puffadás, gyomorégés, gyomorfájás, telítettség és a jövőbeni gyomorbajok kialakulásának esélye.

Ha ezt követed, savhiányodon is segítesz, hiszen tehermentesíted a gyomrod, mely csökkent savtartalommal is képes megbirkózni a táplálék megemésztésére.

Az ételek halmazállapota

A szilárd ételeknek a legnagyobb a savmegkötő hatása, így savtúltengésre alkalmasabbak, mint a pürék, a pépek vagy a folyadékok. Savhiányra viszont ennek az ellenkezője igaz. A szilárd terheli meg leginkább a gyomrot, a pépes kevésbé, a folyadék pedig szinte terhelés nélkül azonnal ürül.

Kevesen tudják, hogy a tejet minden esetben ki kell egészíteni szilárd táplálékkal. Bár kiválóan alkalmazható savmegkötésre, gyomornyugtatásra, de önmagában nem elegendő, hiszen 10-15 perc alatt ürül. Ha azonban fogyasztasz hozzá kekszet, müzlit vagy egy kis kenyeret, kalácsot, a szilárd tápláléknak köszönhetően sokkal tovább fejti ki jótékony hatását, hiszen tovább marad a gyomorban, anélkül, hogy azt megterhelné.

Élvezeti cikkek

Sajnos vannak olyan élvezeti cikkek, melyekről jobb lemondani, hiszen közvetlenül irritálják a gyomrot. Ebben az esetben vagy csökkenteni kell adagjukat, vagy teljesen el kellene hagyni őket.

  • Az alkohol gyakorlatilag tiltólistára kerül, hiszen kíméletlenül pusztítja a gyomor belsejét. Sok gyomorfekély, illetve gyomorrák kialakulásáért felelős.
  • Fontos, hogy kevesebb kávét igyál, és gyengébb teákra cseréld az eddigi italokat a polcodon. Valamint mindkettőben csökkentsd a cukor mennyiségét, hiszen a cukor, akárcsak a só, izgatja a gyomrot.
  • A dohányzás, bár a nikotin a tüdőbe kerül – szintén közvetlenül hat a gyomorra. A gyomorrákok több mint 20 százalékáért felelős, sőt fekélyt okozhat, ráadásul nagyon rövid időn belül.

Szűrővizsgálat házilag

Az emésztőrendszeri bajok sokszor egészen addig rejtve maradnak, amíg tüneteket nem okoznak. Épp ezért hasznos otthon is elvégezhető tesztünk, mert már a korai stádiumban kimutatja a szabad szemmel nem érzékelhető vérzéseket a székletben, aminek köszönhetően sok betegséget megelőzhetsz.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Étrendminta, hogy csökkentsd a gyomorsavad

Első nap

  • Reggeli: tejeskávé babkávéból, margarin, méz, kalács.
  • Tízórai: sonka, kifli, paradicsomital.
  • Ebéd: erőleves, főtt marhahús, tormamártás, főtt burgonya.
  • Uzsonna: gyümölcsös joghurt, kifli.
  • Vacsora: gombával töltött sertésszelet, párolt vegyes köret, gyümölcssaláta.
  • Utóvacsora: kefir, gyümölcs.

Második nap

  • Reggeli: őszibaracklé, kifli, zöldpaprika, sonka vagy szalámi.
  • Tízórai: lágytojás, kifli, gyümölcs.
  • Ebéd: paradicsomleves, hirtelensült, kelkáposztafőzelék.
  • Uzsonna: krémes piskóta, gyümölcslé.
  • Vacsora: párolt sertésszelet, párolt zöldborsó, gyümölcs.
  • Utóvacsora: tejfölös túró, kifli, limonádé.

Harmadik nap

  • Reggeli: karamelltej, kalács, margarin, dzsem.
  • Tízórai: májkrém, reszelt sárgarépa, kifli.
  • Ebéd: paradicsomlé, töltött csirke, sült burgonya, savanyú uborka.
  • Uzsonna: gyümölcsös joghurt, keksz.
  • Vacsora: töltött padlizsán, gyümölcs.
  • Utóvacsora: sajtos kifli, szőlőlé.

OLVASD EL EZT IS!

csipkes felso  nagy
  • gyógynövény
  • tünetek és betegségek

Hasi görcsök, puffadás, székrekedés

Ezt is szeretjük