Milyen ételeket érdemes fogyasztani menstruáció alatt? Ez a 9 csökkentheti a kellemetlen tüneteket
A menstruáció és az azt megelőző időszak sokak számára felér egy rémálommal, ám bizonyos táplálékok enyhíthetik a tüneteket.

meleg-vizes-palack
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

10 téli szett fekete-fehérben: így kombináld, és mindig nőies leszel »

3 természetes hajvilágosító módszer, ha télen is napszítta tincseket szeretnél »

Elrontottad a szemsminkedet? Ettől az 1 perces trükktől profi munkának fog tűnni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hiába a lét természetes velejárója, a legtöbb nő a háta közepére sem kívánja a menstruációt, hiszen számos kellemetlen panaszt okozhat kezdve a gyakori hangulatingadozástól a rossz közérzeten át a hasi fájdalomig.

Jellemzően a PMS-sel járó rosszkedv és letargikusság főként a menstruációt megelőző napokban jelentkezik, míg az alhasi fájdalmat többnyire a méhnyálkahártya leválása okozza. A menstruációs ciklust ugyanakkor több tényező is befolyásolja, hogy milyen esetben kell orvoshoz fordulni, korábbi cikkünkben megtalálod.

Ételek menstruációs görcsökre

Nőgyógyászok szerint, bár nincsenek kőbe vésett szabályok arra vonatkozóan, mit együnk vagy ne együnk PMS idején, illetve egyetlen tápanyagtól sem érdemes csodát várni, ehelyett célszerű a józan észre hagyatkozni. Magyarán a puffadást és a kellemetlen közérzetet okozó ételeket cseréljük vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag csemegékre, ami egyébiránt nemcsak a menstruáció napjaiban fontos. Az alábbiakban felsorakoztatunk 10 ételt, ami csökkentheti a menstruációs görcsöket.

Képek: Pixabay, Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük