3 extraerős nyári rákmegelőző gyümölcs: a sötét szín is az antioxidánsok bőségére utal
Ha a legegészségesebb nyári gyümölcsöket keresed, válaszd azokat, amik már szinte feketék!

ribizliturmix
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A nyár megannyi vitaminban, ásványi anyagokban és rostokban gazdag gyümölcsének köszönhetően - már ha valaki eleget fogyaszt belőlük - a szervezetünk talán ilyenkor szenved hiányt legkevésbé az értékes hatóanyagokban, többek között a szabad gyököket megkötő, gyulladáscsökkentő, az oxidatív stressz hatásait semlegesítő, rákmegelőző antioxidánsokban.

A szakértők szerint minél élénkebb és sötétebb egy gyümölcs színe, annál nagyobb mennyiségben találhatók benne antioxidánsok, aminek alapján különösen érdemes fogyasztani azokat, amelyek sötétvörösek, de még inkább talán azokat, amelyek sötétkékek, sötétlilák vagy már szinte feketék. Ilyen nyári gyümölcs a fekete szeder, az áfonya és a fekete ribizli is.

Fekete, rákmegelőző nyári gyümölcsök

A fekete szeder gazdag C-, K- és A-vitaminban, folsavban, rostban, vasban, rézben, káliumban és magnéziumban is, emellett egyre nagyobb az érdeklődés iránta azóta is, hogy fény derült rendkívül magas antioxidáns-tartalmára, mely többek között a rákos megbetegedések megelőzésének is az egyik leghatékonyabb fegyvere. Különösen antocianinokban gazdag, csakúgy, mint az áfonya, melyben az antocianinok teljes spektruma jelen van, de ugyanúgy igaz rá, hogy C-, K- és A-vitaminban, valamint rostban is gazdag.

A fekete ribizliben is bőséggel találhatók antocianinok, melyekről azt is érdemes megemlíteni, hogy a leghatékonyabb természetes gyógyhatású vegyületek. Amellett azonban, hogy antocianin-tartalmát tekintve a fekete ribizli élen jár a bogyós gyümölcsök között, még C-vitaminban is nagyon gazdag. Az említett gyümölcsöket frissen, nyersen a legegészségesebb fogyasztani, de más formában is megmaradnak értékes hatóanyagaik. Mutatunk néhány változatot arra, hogy vedd magadhoz őket, nézd meg a képeket!

Ezt is szeretjük